Архитектура Аудит Военная наука Иностранные языки Медицина Металлургия Метрология Образование Политология Производство Психология Стандартизация Технологии |
Політика як суспільне явище. Зв’язок політики з іншими суспільними сферами.Стр 1 из 18Следующая ⇒
ЕКЗАМЕНАЦІЙНІ ПИТАННЯ З КУРСУ ПОЛІТОЛОГІЇ. Політика як суспільне явище. Зв’язок політики з іншими суспільними сферами. Політика-складне утворення, що поєднується з діяльністю держави, визначає засіб, що гарантує реалізацію певних політичних цілей. За Платоном: мистецтво управляти без застосування сили, За Аристотелем: найважливіше у сусп. спілкуванні заради всезагального блага. За Макіавелі: поясню минуле, керує сучасним і прогнозує майбутнє. За Фріменом : історія - політика в минулому, політика - історія в майбутньому. Три підходи: Директивний ( влада одних над іншими) Функціональний ( оптимальне досягненні цілей) Комунікативний ( соціалізація)
Предмет політичної науки, її основні категорії. Об*єкт політології - політична сфера суспільства, кожен хто прямо чи опосередковано бере участь у пол. житті. - Політична сфера суспільства Предмет - знання, аналіз п. системи, п. влади, п. інститутів, їх відносин між собою та діяльність спрямована на реалізацію влади та владних відносин у сусп. Методи політичної науки. а) загально-політичні -аналіз -синтез -редукція -дедукція б) методи емпіричних досліджень в) методи політ. науки: -соціологічний -біхевіоральний - системний -порівняльний -функціональний Функції політології. (згідно з конспектом) -описова -пояснювальна -науково-прогностична -інструментальна -портативно-орієнтувальна (згідно з іншою книжкою): -теоретична -методологічна -практична -виховна -прогностична
Соціально-політичні течії Стародавнього Китаю. Конфуціанство 5-6 ст. до н . е.: трактат "лунб Юй". Основне місце посідає правитель-мудрець, втілення благочестя. Основне його завдання - турбота про підданих. Трудящих треба відмежовувати від правлячої верхівки, чоловіків від жінок, покарання замінити вихованням. Моїзм. Мао Дзи 5 ст. до н. е. : жорстка адміністративна структура, поєднання заохочення і покарання як важеля держадміністрування, всезагальна рівність (егалітаризм) Легізм. 4ст до н. е.: Шан Ян. Держава як абсолютна інституція, бездалісна машина примусу, закон - найефективніший засіб досягнення мети. застосування нагород і покарання з перевагою останніх. Даосизм 3 ст до н.е.: Лао Дзи трактат "Даоде цзінь". Дао - найвищий безликий абсолют. держава і людина - частини Дао і космосу. істина мудрість - за творництво, відмова від усього штучного. Держава повинна бути маленькою державою-селом, а народ безграмотним, що дасть змогу зробити головними методами державного управління "мудрість простоти", засновану не на знаннях, а на інтуїції адміністрації. Політична думка античності. Гомерівсько-гесіодівський етап: суспільство і держава через призму міфів. етап семи мудреців: розвиток та зародження політичної думки, демократії, Солон, Фалес, Демокріт доводив земне, а не божественне походження держави, суспільне, а не божественне походження права. Платон розробив концепцію справедливої держави, політичної солідарності, колективізму, аристократії, олігархії, тиранії, монархії, демократії ін. передбачав розмежування влади, усунення суспільного майна, скасування приватної власності. Ідеальна держава за Платоном є посередником між космосом та людською душею і вона виконує три функції: радницьку, захисну, ділову. Арістотель. кращими формами правління є ті, де правителі турбуються про загальне благо. Ідеальне суспільство- де сформований середній клас і є багато рабів. Арістотель започатковує оформлення потітичної теорії як науки наук, розвиває політичну етику, політичну юриспонденцію. Цицерон " Про державу", "Про закони", справжній правитель повинен бути справедливим і мудрим, розробив постулат під дію законів підпадають усі, Сенека проповідував пасивність, космополітизм, фаталізм, люди рівні один одному. Політичні погляди Платона. Платон. Держава. Існує ідея держави- ідеальна держава. Держава є лише тоді ідеальна, коли кожен з її членів робить те,до чого в нього найбільший хист від природи: володарює, захищає чи працює. Основа держави - справедливість. Ідеальна держава - аристократія, де правлять філософи. Закони. Платон відмовляється від колективної власності філософів та воїнів. Виникає критерій приватної власності як мірила участі в житті держави. визнається доцільність рабства, найкращий лад - поєднання монархії та демократії, усе повинне підкорятися законові "Я бачу близьку загибель тієї держави, де закон не має сили і перебуває під чиєюсь владою.
Форми державного устрою. Форми державного правління. Форма держуправління - спосіб організації д. влади зумовлений принципами взаємовідносин вищих органів держ. влади. Монархія- влада передається спадково. -абсолютні -конституційні а) дуалістичні б)парламентські в) теократичні Республіка - джерело влади -народ. -президентська -парламентська а) напівпарламентська немає чітких меж щодо затвердження бюджету формування уряду розпуску парламенту б)напівпрезидентська подвійна відповідальність уряду уряди при п. республіці -Однопартійні а) більшості б)меншості -коаліційні Р. Міхельс про олігархію. залізний закон олігархічних тенденцій Управління- справа організованої меншості, яка нав*язує суспільству інший порядок. Демократія неминуче переростає в олігархію. ЕКЗАМЕНАЦІЙНІ ПИТАННЯ З КУРСУ ПОЛІТОЛОГІЇ. Політика як суспільне явище. Зв’язок політики з іншими суспільними сферами. Політика-складне утворення, що поєднується з діяльністю держави, визначає засіб, що гарантує реалізацію певних політичних цілей. За Платоном: мистецтво управляти без застосування сили, За Аристотелем: найважливіше у сусп. спілкуванні заради всезагального блага. За Макіавелі: поясню минуле, керує сучасним і прогнозує майбутнє. За Фріменом : історія - політика в минулому, політика - історія в майбутньому. Три підходи: Директивний ( влада одних над іншими) Функціональний ( оптимальне досягненні цілей) Комунікативний ( соціалізація)
|
Последнее изменение этой страницы: 2019-04-10; Просмотров: 186; Нарушение авторского права страницы