Архитектура Аудит Военная наука Иностранные языки Медицина Металлургия Метрология
Образование Политология Производство Психология Стандартизация Технологии


Служба святителю Иннокентию,



ОГЛАВЛЕНИЕ

Служба святителю Гурию,

архиепископу Таврическому …………………....... 5

Служба святителю Иннокентию,

архиепископу Херсонскому и Таврическому …...7

Служба святителю Луке, исповеднику,

Архиепископу Симферопольскому и

Крымскому ………...…………………………….… 24

Служба святому праведному воину

Феодору Ушакову ………………………………… 41

Служба новомученикам Таврическим ……….... 63

Служба собору Крымских святых …………........ 87

 



СЛУЖБА Святителю Гурию, архиепископу Таврическому

Память празднуем 17 / 30 марта

Д

Тропарь, глас 3:

Ухом Божиим, святителю отче наш Гурие, страну китайскую светом Евангелия просветивый, ересей и расколов в земли Тавричестей добрый победителю, Слова Христова в ней усердный насадителю, тем же и о чтущих многоцелебныя мощи твоя, моли Христа Бога разум истины нам даровати и душам нашим велию милость.

К

Кондак, глас 8:

ротости и смирения богомудрый наставниче, милосердия и нестяжания дивный поборниче, явивый свет Христова учения верным людем твоим, не остави нас, святителю отче Гурие, любовию чтущих святую память твою!

О

Молитва Святителю Гурию, архиепископу Таврическому

великий и преславный святителю отче наш Гурие, града Симферополя похвало и земли крымския радование!

Во бдениих и пощениих неослабно пребывая, душу свою Небесному Жениху Христу уневестил еси и обителью Святыя Троицы, Ей же ныне со ангелы предстоиши, соделал еси.

Блаженному Иннокентию Иркутскому последуя, новыя люди ко Христу привел и Церковь Божию посреди языческия тьмы во стране хинов, яже на востоце утвердил еси.

После же во благославенней Тавриде сугубо потрудился еси: храмы и обители созидая, образ милосердия, кротости и любви всем благоразумным являя.

Воззри же на нас, чад твоих, святителю Божий, от Престола Всесвятыя и Достопокланяемыя Троицы, Ей же ты и ныне о пастве твоей дерзновенно молишися. Виждь немощь нашу и скорби, исцели сокрушенные души и тяжесть грехов облегчи, прими воздыхание наше, от любви сердечныя тебе приносимое.

Даруй нам, чадом твоим, яже во Отечествии и в разсеянии сущим и приносящим ти моление сие, добрым подвигом подвизатися на земли, веру непоколебиму православну в сердцах наших содержати до последнего дне, и на Страшнем Судилищи Христа Бога нашего стати одесную Праведнейшаго Мздовоздаятеля Судии, Егоже ты непрестанно моли о спасении душ наших! Аминь.

 

 


 

 

Служба Святителю Иннокентию, архиепископу Херсонскому [1]

Память празднуем 25 мая / 7 июня

На велицей вечерни

Блажен муж: 1-й антифон. На Господи, воззвах: стихиры праздника 3 и святаго 5. Аще кроме праздника, стихиры святаго на 8, глас 1.

О

Дивное чудо / зрим на тебе, о Иннокентие, / всем житием Божию Матерь прославльшаго, / Небесе и земли Царица днесь славою венчает, / и ангельстии лицы песни приносят / песнотворцу изрядному, / и православных собори величие возвещают проповедника чуднаго, / и вселенная вся веселится, / память твою совершающе, святителю богомудре.

Глас 2: Киими похвальными словесы / пети возможем днесь Иннокентия, / святителя и чудотворца преславнаго, / Златоуста новаго и проповедника изряднаго, / града и страны нашея крепкое заступление, / людем православным скораго в скорбех помощника, / архипастыря досточуднаго / и молитвенника о душах наших.

Киими духовными песньми / славу днесь возвестим дивнаго святителя, / страсти молитвою усердною поправшаго / и доброделания образ всем явившаго / и в память его притекше днесь, радостно зовем: / не забуди, отче, немощныя чада твоя, / но молитвами твоими укрепи / вся тя любовию призывающия / и выну прославляющия дивнаго молитвенника о душах наших.

Киими песненными добротами / похвалити возможем по достоянию / дивнаго во иерарсех Иннокентия, / богословия златокованную трубу / и всесвятый орган Божественнаго Духа. / Благодатию бо Божиею выну озаряем, / Православия наставник преславный явился еси / и проповедник показался неленостный / и молитвенник усердный о душах наших.

Киими дивными похвалы / дерзнем память воспети святителя Иннокентия, / но любовию побеждаеми, усердно вси зовем: / о преславне отче и богомудре, / образе пастырства духовнаго и иерархов воистину похвало, / земли Орловския плод достославный / и града Одессы священное сокровище, / людем православным скорый помощниче, / моли спастися душам нашим.

Слава, глас 6:

Апостольских престолов сонаследниче / и ангельских ликов сомолитвенниче, / пастырю всеславный стада словеснаго и Слова Божия / проповедниче неленостный, / Иннокентие богомудре отче наш, / вознеси многомощную молитву твою / и испроси нам у Христа Господа / оставление грехов и велию милость.

И ныне, праздника или Богородичен, глас 6: Кто Тебе не ублажит:

Вход. Прокимен дне.

Притчей чтение:

Память праведнаго с похвалами, и благословение Господне на главе его. Блажен человек, иже обрете премудрость: и смертен, иже уведе разум. Лучше бо сию куповати, нежели злата и сребра сокровища. Честнейшая же есть камений многоценных: все же честное недостойно ея есть. Долгота бо дней, и лета живота в деснице ея: в шуйце же ея богатство и слава. От уст ея исходит правда, закон же и милость на языце носит. Послушайте убо мене, о чада, честная бо реку: и блажен человек, иже пути моя сохранит: исходи бо мои, исходи живота, и уготовляется хотение от Господа. Сего ради молю вас, и предлагаю мой глас сыновом человеческим: яко аз премудрость устроих, совет и разум и смысл Аз призвах. Мой совет и утверждение, Мой разум, Моя же крепость. Аз Мене любящыя люблю, ищущии же Мене обрящут благодать. Разумейте убо незлобивии коварство, ненаказании же прилагайте сердца. Послушайте Мене и паки, честная бо реку: и отверзу от устен правая, яко истине поучится гортань Мой, мерзски же предо Мною устны лживыя. С правдою вси глаголы уст Моих: ничтоже в них стропотно, ниже развращенно. Вся права суть разумевающим, и проста обретающым разум. Научаю бо вас истине, да будет о Господе надежда ваша, и исполнитеся Духа.

Притчей чтение:

Уста праведнаго каплют премудрость, устне же мужей мудрых ведят благодать. Уста мудрых поучатся премудрости, правда же избавляет их от смерти. Скончавшуся мужу праведну, не погибнет надежда. Сын бо праведен раждается в живот и во благих своих плод правды обымет. Свет праведным всегда, и от Господа обрящут благодать и славу. Язык мудрых добрая свесть, и в сердце их почиет мудрость. Любит Господь преподобная сердца, приятии же Ему вси, непорочнии в пути. Мудрость Господня просвещает лице разумнаго. Постигает бо желающия ю, прежде даже, разумети ю, и удобь узрится от любящих ю. Утреневавый к ней не утрудится, и бдяй ея ради вскоре без печали будет. Яко достойных ея сама обходит, ищущи, и во стезях ея является им благоприемне. Мудрости никогдаже одолеет злоба. Сих ради и рачитель бых доброты ея, и возлюбих ю, и поисках от юности моея. И взысках невесту привести себе, яко всех Владыка возлюби ю. Таинница бо есть Божия хитрости и обретательница дел Его. Труды ея суть добродетели, целомудрию же и разуму та учит, правде и мужеству, ихже потребнее ничтоже есть в житии человеком. Аще же и многоискусства желает кто, весть древняя, и быти хотящая разсмотрит. Свесть извития словес и разрешения гаданий, знамения и чудеса проразумеет и сбытия времен и лет, и всем советник есть благ, яко безсмертие есть в ней и благославие во общении словес ея. Сего ради беседовах ко Господу, и помолихся Ему, и рех от всего сердца моего: Боже отцев и Господи милости, сотворивый вся словом Твоим и мудростию Твоею устроивый человека, да владеет бывшими от Тебе тварьми и да управляет мир в преподобии и правде. Даждь ми Твоих престолов приседящую премудрость и не отлучи мене от отрок Твоих, яко аз раб Твой и сын рабыни Твоея. Посли ю с Небес, от святаго жилища Твоего и от Престола славы Твоея, да, сущи со мною, научит мя, что благоугодно есть пред Тобою. И наставит мя в разум, и сохранит мя в славе своей. Помышления бо смертных вся боязлива и погрешительна умышления их.

Премудрости Соломоновы чтение:

Праведник аще постигнет скончатися, в покои будет. Осудит же праведник, умираяй, живущия нечестивыя. Узрят бо кончину праведнаго и не разумеют, что совещаша о нем, яко повержет Господь нечестивыя безгласны ниц и поколеблет их от оснований, и до последняго исчезнут в болезни, и память их погибнет. Приидут бо в помышление согрешений своих ужасни, и обличит их сопротив беззакония их. Тогда станет в дерзновении мнозе праведник пред лицем оскорбивших его и отметающих труды его. Видевше же его, смятутся страхом многим и ужаснутся о преславном спасении его. Рекут бо в себе, кающеся, и в тесноте духа воздохнут, и рекут: сей бе, егоже имехом некогда в посмех и в притчу поношения, безумнии. Житие его вменихом неистово и кончину его безчестну. Како вменися в сынех Божиих и во святых жребий его есть? Убо заблудихом от пути истиннаго, и правды свет не облиста нам, и солнце не возсия нам. Беззаконных исполнихомся стезь и погибели и ходихом стези непроходны, пути же Господня не разумехом.

На литии стихиры, глас 8:

Днесь торжествуют люди православнии / память совершающе святителя Иннокентия, / и вселенная вся проповедует величие предивнаго Архипастыря, / земля Орловская ныне радуется, / и холми Киевския песни приносят духовныя новому чудотворцу, / страна Вологодская веселия исполняется, / и Харьков прославляет преславнаго проповедника, / степи херсонския ликуют, / и богоспасаемый град Одесса светло празднует, / воспевающе Иннокентия богомудраго.

Иннокентие отче наш, / богословия златословесная уста и благочестия изрядное утверждение, / кто подвиги твоя дерзнет похвалити / или кто возможет величие твое воспети по достоянию, / но днесь ти, припадая, умильно вопием: / моли о граде и стране нашей Всемилостиваго Спаса, / святителю богомудре.

Слава, глас 4:

Житие твое непорочно бысть / и память твоя с похвалами, / отче преславне Иннокентие, / сего ради тя днесь прилежно молим: / во благочестии недвижимо сердца наша утверди молитвами твоими / и от прилогов вражиих / неврежденно сохрани души наша, / святителю богомудре.

И ныне, праздника или Богородичен, глас тойже:

Град почитающий Тя, и по долгу славящий, / покрываеши, Пречистая, Твоим омофором честным, / от нахождения противных, / от глада же и труса, и междоусобныя брани, / Дева Неискусобрачная Богоневеста, / человеков Покров и Заступление.

На стиховне стихиры, глас 1:

Притецем, вернии людие, / со гласом хвалебным прославим Троицы зерцало пресветлое, / сладкодышущую цевницу Духа, / громогласнаго проповедателя церковных догматов, / Иннокентия иерархов великих равностоятеля / и теплаго молитвенника о душах наших.

Приидите сладкозвучными песньми, / восхвалим богоглаголиваго Иннокентия, / единомудренную отцем древним маслину, / точащую благоуханный елей Божественных учений, / умащающаго умы и сердца наша / благодатию Божиею.

Отче Иннокентие, / духодвижная уста твоя мрак безверия облисташа / и заблуждшия души уловиша: / в годину испытаний не обинуяся извествовал еси Божественныя глаголы, / таже ныне утверждаеши сердца наша в правоверии / и присно молишися о душах наших.

Слава, глас 6:

Трисиянным светом Господоначалия облистаемь, / извитийствовал еси вечныя глаголы Слова / и любомудре упасл еси христоименитое стадо Небеснаго Царя: / показал бо ся еси воистину доблественное Церкве и Отечества забрало, / добропобедный воине Христов ныне являешися / и вечнюеши с лики святых во обителех Отчих.

И ныне, праздника, или Богородичен, глас тойже:

От юных лет прилежа учению благочестия и страху Божию, / во благодати Христовой преуспевая, стяжал еси словесная дарования / и явился еси неутомимый проповедниче спасения, / души верных озаряя спасительными смыслы / и приводя всех ко исправлению. / Святителю отче Иннокентие, / моли Христа Бога / дати нам оставление грехов и велию милость.

На утрени

Плодами Духа украшенный, образ был пастве твоей, отче досточудне: любовию, долготерпением, верою, кротостию и воздержанием облистаемь, благий и верный управитель словеснаго наследия Божия являешися и присно молишися, во еже спастися душам нашим.

Слава, и ныне, праздника или Богородичен:

Пение дерзаем принести Ти днесь и похвалу, Дево Пренепорочная, чинов Небесных радование и земнородным воистину покрове и заступление, Ты же, Богоблагодатная Владычице, Сама благодать нам от Господа испроси, да возможем по достоянию славу Твою присно воспевати.

По полиелеи седален, глас 8:

Наста днесь светоносная память златоглаголиваго Иннокентия: / да принесем ему благоуханный елей славословий, / любоблагоутробно бо источает от нетленных мощей своих / неоскудныя милости и исцеления, / приемля сладкозвучный фимиам возношений / и моляся непрестанно о душах наших.

Слава, и ныне, праздника или Богородичен:

Освящается небо и земля, / Церковь же светится, и людие вси веселятся: / се бо Мати Божия со Иннокентием достохвальным / за христианы молится Сыну и Богу Своему, / помиловати град и люди, / Богородицу непрестанно призывающия.

Богоносне отче Иннокентие, / ублажаем тя Отечества нашего необоримаго заступника / и всеусерднаго молитвенника, / богоглаголиваго таин Божиих провидца / и боговещаннаго песнословца, / преподобническаго жития нерушимаго поборника, / святителем христоподражательное правило, / темже тя просим ныне, треблаженне, / даровати молитвами твоими нам велию милость.

Песнь 1

Ирмос: Сокрушившему брани мышцею своею, и всадники тристаты погрузившему, поим Ему, яко избавителю нашему Богу: яко прославися.

Ныне ангели на Небесех и человецы на земли светло торжествуют, и всякая тварь веселия исполняется, прославляя тя, новаго и преславного чудотворца, ты же, отче Иннокентие, не остави ны, тя днесь радостию величающих.

Песнь 3

Ирмос: В начале небеса всесильным словом Твоим утверждей Господи Спасе, и вседетельным и Божиим Духом, всю силу их, на недвижимем мя камени исповедания Твоего утверди.

Кто по достоянию возможет тя похвалити, богоизбранне Иннокентие и прехвальне, от юности бо Христа Единаго возлюбил еси и Того всем житием прославил еси и образ верный чадом твоим явился еси, отче, истиннаго доброделания.

Теплая Предстательнице и непобедимая, / упование известное и непостыдное, / стено и покрове, и пристанище прибегающим к Тебе, / Приснодево Чистая, / Сына Твоего и Бога моли, / умирение дати миру, и спасение, и велию милость.

Песнь 4

Ирмос: Покрыла есть небеса Христе Боже, смотрением Твоим, добродетель неизреченныя мудрости Твоея, Человеколюбче.

Иноческое равноангельное житие паче богатства и славы мирския возлюбил еси, отче богомудре, и вся красная мира сего во уметы вменивши, воистину сын света показался еси и причастник явился еси Царствия Божия.

Богородичен: Тебе припадаем, Госпоже, верою, и поклоняющеся благодарно, вопием Ти: радуйся, Богоблагодатная Дево, покрове, и ограждение наше, и Помощнице в беде сущим, спаси нас, к Тебе прибегающих, на Тя бо надеемся.

Песнь 5

Ирмос: Нощь несветла неверным Христе, верным же просвещение в сладости словес Твоих: сего ради к Тебе утренюю, и воспеваю Твое Божество.

Проповедниче Бога Слова изрядный явился еси, отче, сердца верных просвещающи спасительными смыслы, темже и нас к познанию истины настави и сердца наша светом веры просвети, Иннокентие преславне, земли нашея новый Златоусте.

Песнь 6

Ирмос: Во глубину греховную впадся Блаже, яко Иона от кита вопию Ти: возведи от тли живот мой, и спаси мя Человеколюбче.

Христова святительства иго благое на рамена своя подъял еси, отче наш Иннокентие, и воистину Пастырь добрый показался еси и отец чадолюбивый христианом православным, темже не остави ныне чада твоя духовныя.

Воистину добрый кормчий корабля церковнаго, был еси, отче досточудне, ко спасению наставляюще паству твою, темже тя ныне молим, Иннокентие преславне, не остави бурею греховною потопляемыя чада твоя духовныя.

Апостолом сопрестольниче и ангелом сомолитвенниче, столпе веры недвижимый и благочестия церковнаго рачителю, отче наш Иннокентие, утиши молитвою твоею волнение многомятежных сердец наших и заступи ны, чада твоя духовныя.

Земли нашея цвете, Церкве российския украшение, / Православия наставниче преславный, / защитниче и молитвенниче Отечества усердный, / новый русский Златоусте, / богомудре святителю Иннокентие, / моли Христа Бога / спастися душам нашим.

Икос:

Днесь похваляему праведнику, людие веселятся, имуще таковаго богоблагодатнаго пастыря: молниегласным жезлом вещаний своих словесное стадо добротворне упасшего, таже по отшествии своем неразлучно нам пребывающа - рака бо мощей твоих, отче святый, выну пред очима нашима видима есть. Вемы, яко угодна бо Господеви душа твоя и много может молитва твоя, сего ради молим тя, многовещанне и богозриме Иннокентие, моли Христа Бога спастися душам нашим.

Песнь 7

Ирмос: В пещь огненную ввержени преподобнии отроцы, огнь в росу преложиша, воспеванием сице вопиюще: благословен еси Господи Боже отец наших.

Людем православным воистину утешителя и о граде Одессе молитвенника усерднаго во время лютыя брани яви тя Господь, Егоже моли от нашествия иноплеменных и всякаго обстояния нас сохранити, и мирови всему мир даровати.

Усердною молитвою твоею, яже ко Пресвятей Богородице, отче, спасл еси град наш, темже и ныне и до скончания века, огради нас от всякаго злаго обстояния и умоли Владычицу мира мир безмятежен земли даровати.

Пастырь истинный овцам стада Христова явился еси в час лютыя брани и скорби, Иннокентие отче, и молитвенник усердный о Отечестве нашем, темже ныне молися Господеви мирови всему мир и благоденствие даровати.

Песнь 8

Ирмос: Страшнаго херувимом, и чуднаго серафимом, и миру Творца, священницы и раби, и дуси праведных, пойте, благословите и превозносите его во веки.

Рака святых твоих мощей воистину источник исцелений всем, с верою приходящим, является, отче Иннокентие, от горния бо славы твоея призираеши на смиренныя мольбы наша и скоро помощь подаеши людем, ти усердно молящимся.

Новаго чудотворца и скораго в бедах заступника, целителя дивнаго и молитвенника преславнаго днесь радостно прославим, Иннокентия богомудраго, помощь бо и защищение есть всем, с верою и упованием усердно молящимся.

Песнь 9

Ирмос: Паче естества Матерь, и по естеству Деву, едину в женах благословенную, песньми вернии Богородицу величаем.

Слава, глас 6.

Подобен: Тридневен:

Ликуй ныне, богоспасаемый граде Одессо, / яко лучами солнечными просвещаемый чудотворным Образом Касперовским; / се бо богомудрый Иннокентий / со твердыми во мучениих Анатолием и Григорием, / пречудный Гавриил храмостроитель / и дивный в чудотворениих Иона / со преподобным отцем Кукшею, / яко звезды небесныя сияющи, / присно молятся спастися граду нашему / и всем верою живущим в нем.

И ныне, праздника или Богородичен, глас тойже:

На Литургии

Прокимен, глас 7: Восхвалятся преподобнии во славе / и возрадуются на ложах своих. Стих: Воспойте Господеви песнь нову, яко дивна сотвори Господь. Апостол ко Евреем, зачало 335. Евангелие от Луки, зачало 24. Причастен: В память вечную будет праведник, от слуха зла не убоится.

О

Молитва

всезлатая уста слова, всехвальный и всечестный архиерею, святителю Христов Иннокентие! Ты многая и различная дарования от Господа приял еси, и яко раб благий и верный вся таланты, тебе данные, приумножил еси, имиже Церкви Христовей и Отечеству нашему славне послужил еси. Ныне же велие имея ко Святей Троице дерзновение, призри милостивно от горния твоея обители на нас немощных, грехами многими обремененных и умоли Господа Вседержителя, да отвратит от нас гнев Свой, праведно на ны движимый, и путь покаяния нас обратит. Прельщение языческое, зловредное нечестие, расколы и ереси, от Церкви Святыя отчуждающия, да истребит, и от соблазнов мира и козней диавольских нас оградит. Ей, крепкий столпе церковный, сосуде благодати предъизбранный, испроси от Отца светов, да соблюдет нас от нечестивых учений и душепагубных, неверия и суеверия избавит, в вере Православной нас утвердит и по образу Святыя и Нераздельныя Троицы мало стадо Свое в любви и едиомудрии сохранит. Неверныя к познанию истины да обратит. Пастырем Церкве праведность и ревность о спасении да подаст, монашествующим в подвизе укрепит, мир умит и землю нашу от крамолы и нестроений свободит. О, ходатаю теплый и чудотворче предивный, святителю отче наш Иннокентие, испроси нам у Господа Бога время на покаяние исправление; и во всех нуждах, скорбех и искушениях утешение и скорое поможение. И тако да благодатию и человеколюбием в Троице покланяемого Бога сподобимся наследницы быти Царствия Небеснаго, да прославляем вкупе с тобою всех благих Подателя, Триединаго Бога, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь.


Служба святителю Луке, исповеднику, архиепископу Симферопольскому и Крымскому [2]

Песнь 1

Ирмо́ с: Ди́ вному Бо́ гу вели́ чия принесе́ м, / и великоле́ пно с на́ ми/ да воспое́ т земля́ и не́ бо/ я́ сно сла́ ву Его́.

Во дни= гоне=ний тя=жких на Це=рковь Ру=сскую/ свяще=нный сан во гра=де Ташке=нте небоя=зненно прия=л еси=, блаже=нне Луко=, / и отсту=пники, нововведе=ния льсти=вая вводя=щия, м=ужественне облича=л еси=, / принося= вели=чие Бо=гу и воспева=я сла=ву Его=.

Яви=лся еси= па=стве твое=й, испове=дниче Христо=в, / столп непоколеби=мый и защи=тник кре=пкий, / боля=щим исцеле=ние, скорбя=щим утеше=ние, / Бо=га велича=я и воспева=я сла=ву Его=.

Вседержи=теля и Го=спода о нас моли=, святи=телю Луко=, / дарова=ти нам оставле=ние прегреше=ний, / да с тобо=ю ди=внаго Бо=га возвели=чим и воспое=м сла=ву Его=.

Богородичен: Тя призыва=ющим, Богороди=тельнице Пречи=стая, / яви=лася еси= спаси=тельное приста=нище и покро=в./ Те=мже любо=вию зове=м Ти: / Влады=чице, спаси= ны/ и научи= ди=вному Бо=гу вели=чия приноси=ти и воспева=ти сла=ву Его=.

Песнь 3

Ирмо́ с: Уподо́ би мя, Христе́, у́ мно горе́ Сио́ нстей, / возвы́ сивый и утверди́ вый в наде́ жди о Тебе́ / и иска́ павый ро́ су благода́ ти, / Человеколю́ бче.

Егда= в Сиби=рскую зе=млю и=згнан был еси=, святи=телю, / тогда= мно=гия гра=ды ея= апо=стольскими труды= просвети=л еси=/ и, теле=сныя неду=ги врачу=я, / о лю=дех Бо=гу мо=лился еси=, / да источи=т на них ро=су благода=ти Своея=, я=ко Человеколю=бец.

Руко=ю твое=ю святи=тельскою о=чи слепы=м исцели=л еси=, врачу= преди=вный, / та=же и ду=ши их Све=том Христо=вым просвети=л еси=, моля=ся, / да источи=т на них Госпо=дь ро=су благода=ти Своея=, я=ко Человеколю=бец.

Твои=ми поуче=нии, святи=телю Луко=, / я=ко до=брый па=стырь, указа=л еси= лю=дем путь в Ца=рство Небе=сное./ Сего= ра=ди сла=вою от Бо=га увенча=лся еси=, / Его=же моли=, да низпо=слет и нам ро=су благода=ти Своея=, я=ко Человеколю=бец.

Богоро=дичен: Люби=ти у=бо Тя, Пречи=стая Богома=ти, и пе=сньми прославля=ти/ науча=ет нас вели=кий Арха=нгел, / сего= ра=ди вопие=м Ти, Богоне=весто: / ра=дуйся, Благода=тная, Госпо=дь с Тобо=ю; / ра=дуйся, Ра=досте А=нгелов и всех челове=ков.

Седа́ лен, глас 8:

О=чи серде=чная ко Го=споду вы=ну име=я, / испове=дник дерзнове=нный ве=ры Христо=вы яви=лся еси=, о=тче Луко=, / и, си=лою слове=с боже=ственных полки= безбо=жных отгоня=я, / Кры=мскую па=ству му=дре упа=сл еси=./ Те=мже по кончи=не в Небе=сныя оби=тели со сла=вою водвори=лся еси=, святи=телю блаже=нне./ Моли= Христа= Бо=га грехо=в оставле=ние дарова=ти/ чту=щим всечестну=ю па=мять твою=.

Сла́ ва и ны́ не, Богоро́ дичен:

Тя Приста=нище и Сте=ну, / Прибе=жище и Наде=жду, / Покро=в и Заступле=ние те=плое и=мамы, / к Тебе= притека=ем и вопие=м приле=жно: / спаси=, Богоро=дице, упова=ющия на Тя/ и от прегреше=ний изба=ви.

Песнь 4

Ирмо́ с: Всел еси́ на ко́ ни, апо́ столи Твоя́, Го́ споди, / и прия́ л еси́ рука́ ма Твои́ ма у́ зды их, / и спасе́ ние бысть ежде́ ние Твое́ / ве́ рно пою́ щим: / сла́ ва си́ ле Твое́ й, Го́ споди.

Ю=же стяжа=л еси= честно=ю Твое=ю Кро=вию, / Це=рковь Твою=, Христе=, утверди= и напра=ви на путь ми=ра, / та=ко возды=хал еси=, святи=телю о=тче Луко=, / преподо=бныя твоя= ру=це горе= воздева=я.

Любо=вь Христо=ву в денноно=щных труде=х твои=х яви=л еси=, святи=телю: / неду=жных безме=здно врачу=я, / вдов и си=рых ми=лостивно пита=я, / согреша=ющих кро=тко вразумля=я, / уныва=ющих и отчаява=емых оте=чески утеша=я, / о ни=хже и Же=ртву безкро=вную благогове=йно Бо=гу принося=.

Ни глад, ни мраз, ни темни=чная заключе=ния, / ни безче=стия, ни му=ки, ни са=мая смерть/ возмого=ша разлучи=ти тя, святи=телю, от любве= Христо=вы, / ты бо, во изгна=нии сый и преде=лы земли= Ру=сския обходя=, / лю=дем ея= о=браз па=стыря до=браго яви=л еси=/ и, я=ко столп непоколеби=мый пребыва=я, / испове=дник ве=рен наре=клся еси=.

Богоро=дичен: Кре=пость на=ша Ты еси=, Пречи=стая Богома=ти, / Твои=ми бо мольба=ми изба=вихомся вси= от страсте=й и бед, / обстоя=ний и недуго=в многообра=зных, Спа=су Христу= зову=ще: / сла=ва си=ле Твое=й, Го=споди.

Песнь 5

Ирмо́ с: Повеле́ ния Твоя́ просвеще́ нием, Христе́ Бо́ же, / я́ ко Благ, показ́ ал еси́, / зане́, Светода́ вче, / от но́ щи у́ тренююще, сла́ ву возсылае́ м.

Еди=ницу в Тро=ице, Триипоста=сное Божество=, / богослови=л еси=, Луко= блаже=нне, / и триеди=ный соста=в челове=ческаго естества=/ писа=нии твои=ми изъясни=л еси=.

Егда= испыта=ние ра=тное прии=де на зе=млю на=шу, / тогда= ты, святи=телю, во враче=бнице гра=да Красноя=рска, враче=бное иску=сство прилага=я, / мно=гия во=ины от неисце=льных ран исцели=л еси= и к жи=зни возврати=л еси=.

Словеса= похва=льная приими= ны=не от нас, недосто=йных чад твои=х, святи=телю Луко=, / и моли= Христа= Бо=га, / да изба=вит нас шу=ияго стоя=ния/ и сподо=бит Небе=снаго Ца=рствия Своего=.

Богоро́ дичен: Еди́ на Чи́ стая, Богороди́ тельнице / не пре́ зри моле́ ний раб Твои́ х, / но уго́ дника Твоего́ ради/ принеси= сия= ко престолу Сы=на Твоего=, / да спасе=т ду=ши на=ша.

Песнь 6

Ирмо́ с: Отве́ ргл мя еси́ / во глубины́ се́ рдца морска́ го, / и ви́ дех чудеса́ Твоя́, Го́ споди.

Раздава=я после=дняя твоя= и попече=ние о неиму=щих име=я, / си=роты и вдо=выя с любо=вию пита=л еси=, / Ми=лостивому Спа=су подража=я.

Ду=хом ве=ры пламене=я, / и=стинное благоче=стие ве=рным явля=л еси=, святи=телю Луко=, / и, иере=и до=бре назира=я, / к де=ланию па=стырскому тех наставля=л еси=.

Не отре=клся еси= креста= Госпо=дня/ во многотру=днем жити=и твое=м, архиере=ю Бо=жий, / и ны=не архипа=стырем на=шим моли=твами твои=ми помози=, / да пра=во пра=вят сло=во Боже=ственныя И=стины.

Богоро́ дичен: Отрокови́ це Богоизбра́ нная, Де́ во Мари́ е, / восхваля́ ем Тя вси и ве́ рно взыва=ем: / моле́ ние на́ ше приими́ и проше́ ния ско=ро испо́ лни.

Конда́ к, глас 1:

Я=ко звезда= всесве=тлая, / в нощи= безбо=жия доброде=тельми просия=л еси=/ и, от гони=телей мно=го пострада=в, / непоколеби=м ве=рою пребы=л еси=, / враче=бною же му=дростию украше=н, / мно=гия лю=ди исцели=л еси=./ Сего= ра=ди с любо=вию вопи=ем ти: / ра=дуйся, добропобе=дный испове=дниче, / ра=дуйся, о=тче святи=телю Луко=, / ра=дуйся, земли= Ру=сския похвало= и утвержде=ние.

И́ кос:

Испове=данием тве=рдым Бо=га просла=вив, / се=ятель духо=вных доброде=телей яви=лся еси=, Луко= прехва=льне, / и, я=ко архипа=стырь и учи=тель благоче=стия, / нече=стия ре=вностный искорени=тель показа=лся еси=, / жизнь же в по=двизех и труде=х мно=гих соверши=в, / вене=ц неувяда=емый от Го=спода прия=л еси=./ Сего= ра=ди с любо=вию вопие=м ти: / ра=дуйся, добропобе=дный испове=дниче, / ра=дуйся, о=тче святи=телю Луко=, / ра=дуйся, земли= Ру=сския похвало= и утвержде=ние.

 

Песнь 7

Ирмо́ с: В нача́ ле зе́ млю основа́ вый/ и Небеса́ сло́ вом утверди́ вый, / благослове́ н еси́ во ве́ ки, Го́ споди, Бо́ же оте́ ц на́ ших.

Ева=нгельски Христу= после=довав, о=тче Луко=, / еле=ем любве= врачева=л еси= лю=ди стра=ждущия и боля=щия/ и, сло=во Бо=жие возвеща=я, святи=тельски потруди=лся еси=, / да прославля=ют ве=рная ча=да Сотво=ршаго вся Го=спода, воспева=юще: / благослове=н еси= во веки=, Бо=же отец на=ших.

Па=стырь до=брый слове=сному ста=ду твоему= был еси=, святи=телю Луко=, / ду=шу твою= за него= при=сно положи=ти гото=вый./ Те=мже яви=лся еси= оби=димым засту=пник непреобори=мый, / пра=вды Бо=жия ревни=тель неустраши=мый, / си=льных ми=ра сего= кро=ткий обличи=тель, Го=споду воспева=я: / благослове=н еси= во ве=ки, Бо=же оте=ц на=ших.

Ра=довахуся лю=дие гра=да Симферо=поля, / зря=ще тя, о=тче Луко=, све=тлостию са=на святи=тельскаго облече=на/ и престо=лу благода=ти Бо=жия в моли=тве предстоя=ща./ Ты же, по апо=столу, вся всем быв, / мно=гия ко Христу= приве=л еси=, / и=же ны=не Го=спода прославля=ют: / благослове=н еси= во ве=ки, Бо=же оте=ц на=ших.

Богоро́ дичен: Ра́ дости Пода́ тельнице, Богороди́ тельнице Пречи́ стая, / ве́ рою сла́ вящия и от души́ пою́ щия Тя ра́ дости неизрече́ нныя испо́ лни/ и Све́ та Невече́ рняго сподо́ би, Де́ во Богоблагода́ тная.

Песнь 8

Ирмо́ с: Покрыва́ яй вода́ ми превы́ спренняя Своя́, / полага́ яй мо́ рю пре́ дел песо́ к/ и содержа́ й вся, / Тя пое́ т со́ лнце, Тя хва́ лит луна́, / Тебе́ прино́ сит песнь вся тварь, / я́ ко Соде́ телю всех во ве́ ки.

И=мя твое=, святи=телю Луко=, / я=коже благоуха=ние рая= Бо=жия по всей земли= прославля=ется, / услажда=я сердца= ве=рующих/ и призыва=я благода=рне воспева=ти Соде=теля всех во ве=ки.

Ны=не Престо=лу Бо=жию предстоя=, / мо=лишися о лю=дех, тя призыва=ющих, / на моли=тву же твою= с ве=рою упова=ющих/ и благодаря=щих Соде=теля всех во ве=ки.

О, иера=рше богому=дре, / ты, тече=ние жи=зни до=бре соверши=в, / ве=ру Христо=ву в гоне=ниих и страда=ниих до=бре сохрани=л еси=, / сего= ра=ди ны=не вене=ц небе=сный от Пода=теля жи=зни обре=л еси=, / ра=дуяся и воспева=я освяща=ющаго Соде=теля всех во ве=ки.

Богоро́ дичен: Ше́ д путе́ м за́ поведей Сы́ на Твоего́, Богома́ ти, / весь род челове́ ческий Твои́ м Рождество́ м от праоте=ческаго паде=ния воста=/ и кля=твы прама=терния изба=вися, / воспева=я Соде=теля всех во ве=ки.

Песнь 9

Ирмо́ с: Благослове́ н Госпо́ дь, Бог Изра́ илев, / воздви́ гнувый рог спасе́ ния нам/ в дому́ Дави́ дове, о́ трока Своего́, / в них же посети́ нас Восто́ к с высоты́ / и напра́ вил ны есть на путь ми́ ра.

Ева=нгелие Христо=во пропове=дав, богому=дре святи=телю, / служе=ние Бо=жие на земли= страда=льчески соверши=л еси=/ и, прия=тия Святы=х Та=ин Христо=вых сподо=блься, / о Бо=зе ми=рно почи=л еси=.

Ны=не с Вы=шними во=инствы моли=, уго=дниче Христо=в, Человеколю=бца Бо=га, / дарова=ти притека=ющим к тебе=/ оставле=ние грехо=в и жития= исправле=ние.

И по сме=рти, я=ко жив сы=й, / благода=тию Бо=жиею с на=ми пребыва=еши, святи=телю Луко=, испове=дниче до=брый, / укрепля=я нас тве=рдо стоя=ти в Правосла=вней ве=ре/ и в доброде=тельней жи=зни наставля=я.

Богоро́ дичен: Е́ же ра́ дуйся, со арха́ нгелом зове́ м Ти, Чи́ стая, / я́ ко Царя́ Небе́ снаго родила= еси́, Де́ во Богоро́ дице, и мо́ лим Тя: / изба́ ви ны, рабы́ Твоя́, от ве́ чныя сме́ рти.

Свети́ лен.

Свети=льник ве=ры и испове=дник тве=рдый яви=лся еси=, Луко= пресла=вне./ Пло=тию, а=ще и почи=л еси=, / но ду=хом в Ца=рствии невече=рнем со Христо=м пребыва=еши/ и при=сно мо=лишися Ему= о всех, / ве=рою и любо=вию тя почита=ющих.

Сла́ ва и ны́ не, Богоро́ дичен:

Вы́ шних чинонача́ лий Превы́ шшая су́ щи, / нас ни́ жних, не оста=ви, Влады=чице, / но при́ сно с на́ ми бу́ ди, / и от вся́ ких наве́ тов вра=жиих свободи=.

На хвали́ тех стихи́ ры, глас 4:

Красу=йся и лику=й, гра=де Симферо=полю, / торжеству=йте, вси правосла=внии, / зря=ще честны=я мо=щи врачева=теля безме=зднаго, / источа=ющия исцеле=ния чу=дная/ всем, притека=ющим к ним с ве=рою/ и воспева=ющим Христа= Жизнода=вца, / подаю=щаго нам мир и ве=лию ми=лость.

Во хра=ме Святы=я Тро=ицы, / иде=же лежа=т ны=не мо=щи твоя, / преблаже=нне Луко= святи=телю, / исцеле=ния подаю=тся всем челове=ком, / ве=рою притека=ющим к ра=це твое=й./ Те=мже и мы усе=рдно мо=лим тя: / моли= Триипоста=снаго Бо=га/ дарова=ти нам мир и ве=лию ми=лость.

Весели=ся и торжеству=й земле= Ру=сская, / иму=щи пред Бо=гом моли=твенника те=пла, / и=же, я=ко и=стинный па=стырь Христо=в, / по=двиг страда=ния и испове=дничества в преде=лех твои=х соверши=./ Ны=не же в Небе=сней сла=ве Христу= предстои=т/ и, взира=я на неизрече=нную Его= доброту=, / прося=щим подае=т теле=сное здра=вие/ и мо=лит дарова=ти душа=м на=шим/ мир и ве=лию ми=лость.

Сла́ ва, глас 8:

Святи=телю о=тче Лу=ко, / ты, ева=нгельски Христа= возлюби=в, / Его= Боже=ственное и=го и крест испове==дничества на ра=мена подъя=л еси=/ и, я=ко ле=гкое бре=мя, поне=сл еси=, / архипа=стырский же по=двиг до=бре соверши=в, / Ца=рствия Небе=снаго дости=гл еси=./ Те=мже Го=спода сла=вы моли=, / дарова=ти нам мир и ве=лию ми=лость.

И ны́ не, Богоро́ дичен, глас то́ йже:

Влады́ чице, приими́ моли́ твы раб Твои́ х/ и изба́ ви нас/ от вся́ кия ну́ жды и печа́ ли.

Славосло́ вие вели́ кое. И отпуст.

На литурги́ и

Блаже́ нны от кано́ на, песнь 3-я и 6-я. Проки́ мен, глас 1: Уста́ моя́ возглаго́ лют прему́ дрость/ и поуче́ ние се́ рдца моего́ ра́ зум. Стих: Услы́ шите сия́ вси язы́ цы, внуши́ те живу́ щии по вселе́ нней. Апо́ стол ко Евре́ ем, зач. 318. Ева́ нгелие от Матфе́ я, зач. 11. Прича́ стен: В па́ мять ве́ чную бу́ дет пра́ ведник, от слу́ ха зла не убои́ тся.

Моли=тва


Поделиться:



Последнее изменение этой страницы: 2017-05-06; Просмотров: 83; Нарушение авторского права страницы


lektsia.com 2007 - 2024 год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! (0.108 с.)
Главная | Случайная страница | Обратная связь