Архитектура Аудит Военная наука Иностранные языки Медицина Металлургия Метрология Образование Политология Производство Психология Стандартизация Технологии |
ЕКЗАМЕНАЦІЙНА РОБОТА З ІСТОРІЇ МИСТЕЦТВА
ЕКЗАМЕНАЦІЙНА РОБОТА З ІСТОРІЇ МИСТЕЦТВА студент ___________________________________________ факультет ______________ спеціалізація ________________група ____ ІІІ курс (5 семестр)
Отримано ____________балів Екзаменаційна оцінка ___________________( ____ )
БЛОК 1. Позначте на плані відповідними цифрами частини ансамблю Успенської церкви Ставропігійського братства у Львові
Башта Корнякта Каплиця Трьох Святителів a) Портал каплиці Успенська церква a) Апсида церкви БЛОК 2. Визначити, про яку пам‘ятку/ йдеться (вказати назву/ім‘я; час/епоху):
1. Центр мозаїчних композицій становить головна апсида. Найбільше у давньоруському мистецтві зображення Богородиці (вис. 5,45 м) виступає на суцільному золотому тлі___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. Нагрудна прикраса ритуального характеру серед пам‘яток скіфського золота має тільки одну аналогію … Місяцеподібної форми, закінчена із боків високохудожніми кріпленнями, має три поля, розділені чотирма крученими гривнами. Останні становлять тектонічну основу для ажурних золотарських композицій, до яких вони прикріплюються_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3. Композиція даної мозаїки вирізняється більш вільною побудовою, ніж Софійська, постаті природніше рухаються, ритмічніше скомпоновані в групи – по три у кожній, що зумовлювало до спілкування і виявлення людських емоцій під час священнодійства ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4. Споруду почали будувати за проектом П. Римлянина. Вона позбавлена західного фасаду, отже, і довколишнього обходу. В ній домінує мотив римської ордерної аркади, створений глухими півциркульними арками, пілястрами. Саме аркада, що опирається на масивний цоколь і завершена дорійським фризом та активно акцентованим профільованим карнизом, визначила характер споруди, виділивши її величаво-монументальний лад__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5. Тематика фресок мала розважальний характер: забави і видовища, полювання, ігри на іподромі. Остання тема, що зображує ристалище константинопольського іподрому, запозичена з Візантії _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. У середньому поясі апсиди – велика монументальна композиція…. По центру обабіч престолу з ківорієм стоять ангели з рипідами, Христос у двох іпостасях причащає апостолів, які підходять до нього справа та зліва, хлібом і вином, перетвореним … у тіло і кров Христову______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Статуя становить чотиригранний стовп, завершений чотириликою головою у шапці. Вся площа ідола поділена на три яруси, покриті фігурними зображеннями. Відтак у скульптурному творі давніх слов‘ян втілено уявлення про будову всесвіту в тодішньому світосприйнятті_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 8. В період Ренесансу стає кульмінаційним вузлом зосередження живописних проблем; саме тоді відбулася його трансформація з вівтарної перепони до багатоярусної конструкції ________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________
9. Її компактна вертикаль членується на три яруси, об‘єднані одним мотивом глухих арок, попарно з кожного боку затиснутих пілястрами. Художнє вирішення мотиву проходить еволюцію поступового ускладнення: від мужньої стриманості у першому ярусі, через величаву урочистість другого – до торжества гармонії в третьому. Увінчало вежу просте пірамідальне шатро… У ній поєднано класичні форми з дерев‘яними вежами-дзвіницями _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
10. Фресками розмальовані центральний і бокові нефи, трансепт і хори. Таке розміщення передбачало триразовий окружний рух глядача навколо під купольного простору для оглядання всіх фресок. Воно зумовлювалося не базилікальною, а центрально-купольною побудовою храму і характером літургійного дійства, що відбувалось у центрі під головним завершенням___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
БЛОК 3. Вибрати із запропонованих варіантів відповіді один вірний:
Згідно договору, що був укладений поміж архітектором та представниками ставропігійського братства, при створенні Успенської церкви зодчий мав орієнтуватися на принципи a. Ренесансної архітектури (план латинського костелу); b. Української культової архітектури (план тридільної просторово-об’ємної структури); c. Культової архітектури Європи. Х — поч. ХІ V ст. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ІІ | ХІ V ст. -- _____ ст. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ІІІ | _____ -- _____ ст. | Ренесансні принципи | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
І V | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ЕКЗАМЕНАЦІЙНА РОБОТА З ІСТОРІЇ МИСТЕЦТВА
студент ___________________________________________
факультет ______________ спеціалізація ________________група ____ ІІІ курс (5 семестр)
Блок 1 | 0— 5 балів | |
Блок 2 | 0—20 балів | |
Блок 3 | 0—10 балів | |
Блок 4 | 0—10 балів | |
Блок 5 | 0—25 балів | |
Блок 6 | 0-- |
Отримано ____________балів
Екзаменаційна оцінка ___________________( ____ )
0—5 балів |
БЛОК 1. Позначте на плані відповідними цифрами частини ансамблю Успенської церкви Ставропігійського братства у Львові
Башта Корнякта
Каплиця Трьох Святителів
a) Портал каплиці
Успенська церква
a) Апсида церкви
БЛОК 2. Визначити, про яку пам‘ятку/ йдеться (вказати назву/ім‘я; час/епоху):
0--2 бала |
1. Центр мозаїчних композицій становить головна апсида. Найбільше у давньоруському мистецтві зображення Богородиці (вис. 5,45 м) виступає на суцільному золотому тлі___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
0--2 бала |
2. Нагрудна прикраса ритуального характеру серед пам‘яток скіфського золота має тільки одну аналогію … Місяцеподібної форми, закінчена із боків високохудожніми кріпленнями, має три поля, розділені чотирма крученими гривнами. Останні становлять тектонічну основу для ажурних золотарських композицій, до яких вони прикріплюються_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
0--2 бала |
3. Композиція даної мозаїки вирізняється більш вільною побудовою, ніж Софійська, постаті природніше рухаються, ритмічніше скомпоновані в групи – по три у кожній, що зумовлювало до спілкування і виявлення людських емоцій під час священнодійства ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
0--2 бала |
4. Споруду почали будувати за проектом П. Римлянина. Вона позбавлена західного фасаду, отже, і довколишнього обходу. В ній домінує мотив римської ордерної аркади, створений глухими півциркульними арками, пілястрами. Саме аркада, що опирається на масивний цоколь і завершена дорійським фризом та активно акцентованим профільованим карнизом, визначила характер споруди, виділивши її величаво-монументальний лад__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
0--2 бала |
5. Тематика фресок мала розважальний характер: забави і видовища, полювання, ігри на іподромі. Остання тема, що зображує ристалище константинопольського іподрому, запозичена з Візантії _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
0--2 бала |
6. У середньому поясі апсиди – велика монументальна композиція…. По центру обабіч престолу з ківорієм стоять ангели з рипідами, Христос у двох іпостасях причащає апостолів, які підходять до нього справа та зліва, хлібом і вином, перетвореним … у тіло і кров Христову______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
0--2 бала |
7. Статуя становить чотиригранний стовп, завершений чотириликою головою у шапці. Вся площа ідола поділена на три яруси, покриті фігурними зображеннями. Відтак у скульптурному творі давніх слов‘ян втілено уявлення про будову всесвіту в тодішньому світосприйнятті_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. В період Ренесансу стає кульмінаційним вузлом зосередження живописних проблем; саме тоді відбулася його трансформація з вівтарної перепони до багатоярусної конструкції ________________________________________________________________________________
0--2 бала |
______________________________________________________________________________________________________________________________
0--2 бала |
9. Її компактна вертикаль членується на три яруси, об‘єднані одним мотивом глухих арок, попарно з кожного боку затиснутих пілястрами. Художнє вирішення мотиву проходить еволюцію поступового ускладнення: від мужньої стриманості у першому ярусі, через величаву урочистість другого – до торжества гармонії в третьому. Увінчало вежу просте пірамідальне шатро… У ній поєднано класичні форми з дерев‘яними вежами-дзвіницями _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
0--2 бала |
10. Фресками розмальовані центральний і бокові нефи, трансепт і хори. Таке розміщення передбачало триразовий окружний рух глядача навколо під купольного простору для оглядання всіх фресок. Воно зумовлювалося не базилікальною, а центрально-купольною побудовою храму і характером літургійного дійства, що відбувалось у центрі під головним завершенням___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
БЛОК 3. Вибрати із запропонованих варіантів відповіді один вірний:
Последнее изменение этой страницы: 2019-04-11; Просмотров: 202; Нарушение авторского права страницы