Архитектура Аудит Военная наука Иностранные языки Медицина Металлургия Метрология Образование Политология Производство Психология Стандартизация Технологии |
Практичне заняття 3. Творчість С.Жадана
С.Жадан у літературному процесі сучасності. Поетичний світ С.Жадана: теми, мотиви, образ ліричного героя, характерні особливості віршування. Проаналізуйте наступні тексти:
«жінка з чорним, як земля, волоссям, (..) Вона ходить собі на стадіони й ринки,
Я готовий позбавити міста керування
Я готовий влаштовувати на її вулиці страйки,
Я вигадаю нові літери та розділові знаки,
Небо за її вікнами буде холодне й зелене.
* * * Вони сіли за стіл, накритий на всіх, Охорона вийшла. Й свіжа імла Він усім наливав, хто сидів за столом. Наливав і думав: коли тепер (...). Молоді й веселі, неголені й злі, Я підтримую кожного словом своїм, Хто та сука, яка мене закладе? ... Наймолодший із них, із рубцем на щоці, і кричав йому: бос, ну що за діла? Але він наливав йому і говорив: (...) ... За вікном унизу протікала ріка, золотив оливкове чорне гілля, їхні рухи і погляди, їхні слова, Охорона стояла коло дверей, Ті, в кімнаті, скінчивши свою сівбу, Й на плечах їхніх німби, прозорі, як сіль,
* * * Білі люди – жорстокі люди, (...) Навіщо нас споряджали в дорогу Чи не краще було залишатись удома - Знаєш, ми з тобою не перші, Всі ми йшли за піском і травою, Всі ми знаходимось в цих лещатах, Тому що білі забули сором, Іх не хвилюють наші втрати, І Матір Божа в зимових гетрах, І нехай позбавляють нас нашого простору, Машини їхні – давно несправні, Головне – тримай при собі свою віру, (...) (Джерело: http://bukvoid.com.ua/library/sergiy_zhadan/novi_virshi/2.html)
Сергій Жадан. Із кн. «Життя Марії» «Наші діти, Маріє, ростуть, ніби трава: чорні робочі долоні, стрижена голова, зранку стоять на зупинках, неприкаяні, як пірати – тимчасова адреса, країна напівжива.
Мають свої страхи, шанують свій закон, не потребують змін, сміються із заборон. Які можуть бути зміни в тому, чого не існує, і які заборони можуть бути під час похорон?
А ось твій, Маріє, син говорить дивні слова, бачить різні знамення, чинить різні дива, стверджує нам уперто, що сила в любові, так ніби саме з любові росте трава.
Говорить, що жодні закони не мають ваги, що всі наші страхи примарні, наче сніги, що вороги між нас лише тоді й виникають, коли ми самі поводимось, як вороги.
Але ми самі знаємо своїх ворогів. Знаємо, скільки їх снує вздовж берегів, скільки їх працює на наших заводах, скільки їх звертається до наших богів.
Хто їх привів, скажи, на наші поля? З якого дива їх терпить наша земля? Чому наші діти, скажи, повинні дивитись до аусвайсів їхніх – хто вони й звідкіля?»
А ось твій син чомусь завжди поміж чужих, пояснює їм, із яких важелів і пружин складається небо над нами цієї ночі, виховує їхніх дітей, сміється до їхніх дружин.
Не може, каже, бути чужих там, де така пітьма, де півроку тривають дощі, а півроку – зима, чужими нас, каже, робить наша погорда, вона сама нас знаходить і вбиває сама.
І тому наші діти просять переказати йому: хай забирається звідси в свою пітьму, і хай із ним забираються всі ці чужинці, всі, хто вірить йому, невідомо чому.
Хай забирає всі їхні книги, сувої, листи, хай забирає ромів і виводить їх за мости, муфтіїв і рабинів, книжників і провидців – хай виводить звідси, якщо має куди їх вести.
Інакше ми пустимо в небо важкі дими, спалимо їхні базарні будки й молільні доми, їхні гіркі синагоги й ламкі мінарети, всі ті чорні місця, яких не розуміємо ми.
Хай їх виводить і сам забирається теж, хай не чекає початку нових пожеж, хай пам’ятає, що всіх, хто залишиться з нами, ми все одно топитимемо вздовж узбереж.
Хай забирає звідси всіх цих людей, хай тішить їх якоюсь із власних ідей. Хай повернеться згодом, щоб врятувати якщо не нас, то хоча би наших дітей. Джерело: http://www.books-xxi.com.ua/Zhadan.pdf
Проза С.Жадана: жанрове розмаїття й особливості індивідуального стилю. Роман «Ворошиловград» «Ворошиловград» С.Жадана у літературній критиці Символіка назви твору «Ворошиловград» Концепція часу й місця дії, мотив дороги, Мотив дому / бездомності в романі, Сучасне й минуле, реалістичні картини й фантастичні, Образ бензозаправки Герман Корольов та інші чоловіки, його друзі й вороги, Світ жінок очима чоловіка, «Історія і занепад джазу в Донецькому басейні», Особливості стилю, мови роману. Підтвердіть / спростуйте слова В.Бушанського: «попри ліризм, "Ворошиловград" - справжній чоловічий роман». Можливі інші судження студентів про цей роман та інші прозові твори С.Жадана
Література Жадан С. Ворошиловград – Ел. Ресурс: http://libruk.in.ua/templates/protostar/html/reader/reader.php?voroshilovgrad Жадан С. Ворошиловград. - Харків: Фоліо, 2010. - 441 с. С.Жадан. Жінка з чорним як земля волоссям та інші вірші читає автор (https://www.youtube.com/watch?v=UuWxSptUl3U), (https://www.youtube.com/watch?v=g9mbWtQJLdAhttps://www.youtube.com/watch?v=g9mbWtQJLdA), (https://www.youtube.com/watch?v=uMUU9z-tBFM), (https://www.youtube.com/watch?v=VDVLTD1lYs4). Жадан С. Immigrant song. - Критика, число 9-10 (155-156). - С. 35-37. Гундорова Т. Ворошиловград і порожнеча / Тамара Гундорова // [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://litakcent.com/2011/02/08/voroshylovhrad-i-porozhnecha/ Коцапев О. Безнадійні віра і любов Сергія Жадана (http://litakcent.com/2011/04/08/beznadijni-vira-i-ljubov-serhija-zhadana/) Трофименко Т. «Ворошиловград» земний і небесний /Тетяна Трофименко (http://www.telekritika.ua/daidzhest/2010-10-20/56762?theme_page=120&) Гундорова Т. Післячорнобильська література. Український літературний постмодерн. – К.: Критика, 2005. «Ворошиловград»: відкуки німецьких критиків (http://litakcent.com/2013/02/15/voroshylovhrad-vidhuky-nimeckyh-krytykiv/) Сайт: «http://zhadan.info/»
|
Последнее изменение этой страницы: 2019-04-10; Просмотров: 317; Нарушение авторского права страницы