Архитектура Аудит Военная наука Иностранные языки Медицина Металлургия Метрология Образование Политология Производство Психология Стандартизация Технологии |
Суб’єкт та об’єкт маскульту. ⇐ ПредыдущаяСтр 3 из 3
Маскульт як засіб первинної (неспеціалізованої) інкультурації особистості. Здійснення маскультом функції соціальної стабілізації, адаптації до нової форми соціального життя – масового суспільства. Регулятивна функція масової культури. Ціннісно-орієнтаційна роль маскульту: підкріплення існуючих ціннісних установок, зняття “конфлікту інтересів”, дослідження межі між дозволеним та забороненим, включення змін у традиційні ціннісні конструкти. Масова культура як засіб релаксації. Дж. Кавелті про психологічний механізм ескейпістської установки маскульту. Змістовний модуль 2. Структура масової культури Лекція 5. Форми масової культури Індустрія формування іміджу. Видовищна культура та вимоги спеціалізації тіл. Культурні смисли трансформації тіла у спортивних шоу. Боді-арт. Конкурси краси. Індустрія розваг. Лас-Вегас як символ вічного свята. Рольова гра. Польові, павільйонні, настольні, словесні рольові ігри. Комп’ютерні ігри та їх різновиди. Туризм в контексті індустрії розваг. Ідеологія та технологія флешмоба. Індустрія свідомості маскульту. Поширення радикальних політичних ідей, квазірелігійної інформації, паранаукових гіпотез. Лекція 6. Масове мистецтво Формульність масового мистецтва в концепції Дж. Кавелті. Літературний маскульт. Поняття бестселера. Методика створення бестселера. Жанри масової літератури - детектив, трилер, пригодницько-авантурний роман, фентезі, психологічний роман. Комікс та його різновиди. Музична попса. Методика розкрутки виконавців. Хіт. Сюжети попсових пісень. Кіно як “фабрика мрій” та “парк екранних розваг”. “Попкорн” як феномен сучасного розважального кіно. Театральна арт-акція сучасного маскульту. Лекція 7. Кітч як форма побутування масової культури Поняття кітчу. Кітч як породження процесів урбанізації та демократизації культури. Етапи історичної еволюції кітчу. Треш як сучасна репрезентація кітчу. Типові артефакти кітчевого мистецтва, його формальні та змістовні ознаки. Взаємодія кітчу з класичним мистецтвом: переробка та зведення класичних зразків до більш низького рівня; трансформація морфології класичних художніх творів; імітація класики. Лекція 8. Маскульт і засоби масової комунікації Роль засобів масової інформації у формуванні культурного досвіду сучасної людини. “Жовта преса” та “глянець”. “Сітература” у віртуальному просторі сучасної масової культури. Веб-альманах Ю.Андруховича “Потяг-76”. Способи репрезентації реальності на ТБ. Новини як “вбивство реальності”. Форма та зміст новин. Феномен треш-телебачення. ТБ у повсякденному житті. Мова телепослань та способи комунікації з глядачем. “Реальне ТБ”: проблема дійсного та правдоподібного. “Негативне ТБ”: скандали емоції, викриття. Ток-шоу: “така-як-усі людина” на телебаченні. Лекція 9. Самовідчуття масової культури початку ХХІ ст. Трансформація масової культури в постмодерну добу. “Високолоба низьколобість” та “низьколоба високолобість”. Сучасні підходи до вивчення масової культури. Масова культура у працях представників “Франкфуртської школи” (М.Хоркхаймер, Т.Адорно). семіотичний підхід до вивчення масової культури (Р.Барт, П.Серіо). Критика сучасної масової культури у працях Ж.Бодрійяра.
Структура навчальної дисципліни
Модуль 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Змістовий модуль 1. Природа та функції масової культури |
Последнее изменение этой страницы: 2019-05-08; Просмотров: 148; Нарушение авторского права страницы