Архитектура Аудит Военная наука Иностранные языки Медицина Металлургия Метрология
Образование Политология Производство Психология Стандартизация Технологии


Служба мучеников не имеет праздничного знака, совершается вместе со службой Октоиха.



Й день

Свята́го му́ченика Памфи́ла и и́же с ним.

Служба мучеников не имеет праздничного знака, совершается вместе со службой Октоиха.

На вечерне кафизма 15-я.

На «Господи, воззвах» стихиры на 6:

Стихиры Октоиха подо́бны кре́стныя, глас 6, подо́бен: Тридне́вно – 3:

Сти́х: А́ще беззако́ния на́зриши, Го́споди, Го́споди, кто́ постои́т? Я́ко у тебе́ очище́ние е́сть.

Долготерпели́ве и Человеколю́бче Бо́же мо́й, Многоми́лостиве и Ще́дре, ка́ко претерпе́л еси́ закала́ние и умерщвле́ние на дре́ве, за ро́д челове́ческий? Славосло́вим Твое́ благоутро́бие.

Сти́х: И́мене ра́ди Твоего́, потерпе́х Тя́, Го́споди, потерпе́ душа́ моя́ в сло́во Твое́, упова́ душа́ моя́ на Го́спода.

Зауше́ния претерпе́л еси́, и распя́тие, Долготерпели́ве, и уничиже́ния, хотя́ все́х изба́вити лестца́, еди́не Живода́вче, и вся́ терпи́ши, Преблаги́й.

Сти́х: От стра́жи у́тренния до но́щи, от стра́жи у́тренния да упова́ет Изра́иль на Го́спода.

Возше́л еси́, Па́стырю, на Кре́ст, и просте́рл еси́ ру́це, вопия́: прииди́те ко Мне́, и просвети́теся челове́цы, и́же пре́лестию помрачи́вшиися: Аз бо Све́т е́смь. Сла́ва Тебе́, Еди́не Светопода́телю.

Стихи́ры мучеников, глас 1 - 3. Подо́бен: Небе́сных чино́в:

Сти́х: Я́ко у Го́спода ми́лость, и мно́гое у Него́ избавле́ние, и То́й изба́вит Изра́иля от все́х беззако́ний его́.

Памфи́л, Селевки́й, вку́пе/ со Уа́лентом и с Па́влом ве́рою,/ Порфи́рий же и Феодул, с сйми Иулиан/ и пяточи́сленное собра́ние египтя́н/ да пое́тся пе́сненно,/ я́коже цевни́ца дванадеся́тна.

Сти́х: Хвали́те Го́спода вси́ язы́цы, похвали́те его́ вси́ лю́дие.

Светло́ в ве́ре Христове, Памфи́ле сла́вне,/ и Боже́ственною сла́вою возне́сся,/ Кесари́и яви́лся еси́ благоукраше́ние,/ святи́тель в ней прелюбе́зен тезоимени́тству быв,/ и страда́лец всече́стен,/ и му́ченик ве́рен.

 

Сти́х: Я́ко утверди́ся ми́лость Его́ на на́с, и и́стина Госпо́дня пребыва́ет во ве́к.

Полк собра́л еси́, Памфи́ле держа́вне,/ страда́лец до́блих двана́десять число́м,/ Боже́ственно во́инство я́вльшеся,/ и́мже враги́ побе́ждше,/ взя́ти бы́сте пестрообра́зно ко Го́споду,/ муче́нием сконча́вшеся.

Крестобогоро́дичен. Подо́бен то́йже:

Воздви́жена я́ко ви́де на Кресте́ А́гнца/ Непоро́чная Де́ва, пла́чущи, вопияше:/ сла́дкое Мое́ Ча́до,/ что но́вое и пресла́вное виде́ние?/ ка́ко, содержа́й вся́ческая го́рстию,/ на Дре́ве пригвожда́ешися пло́тию?

Входа нет. Прокимен дня.

На стихо́вне стихи́ры Октоиха кре́стны, гла́с 6:

Кре́ст Тво́й, Го́споди, жи́знь и заступле́ние лю́дем Твои́м е́сть: и на́нь наде́ющеся, Тебе́ распе́ншагося пло́тию Бо́га на́шего пое́м: поми́луй на́с.

Сти́х : К Тебе́ возведо́х о́чи мои́ живу́щему на Небеси́. Се́ я́ко о́чи ра́б в руку́ госпо́дий свои́х, я́ко о́чи рабы́ни в руку́ госпожи́ своея́: та́ко о́чи на́ши ко Го́споду Бо́гу на́шему, до́ндеже уще́дрит ны́.

Кре́ст Тво́й, Го́споди, ра́й отве́рзе ро́ду челове́ческому: и от истле́ния изба́вльшеся, Тебе́ распе́ншагося пло́тию Бо́га на́шего пое́м: поми́луй на́с.

Сти́х : Поми́луй на́с, Го́споди, поми́луй на́с, я́ко по мно́гу испо́лнихомся уничиже́ния, наипа́че напо́лнися душа́ на́ша поноше́ния гобзу́ющих, и уничиже́ния го́рдых.

Му́ченичен : Му́ченицы Твои́, Го́споди, не отверго́шася Тебе́, ни отступи́ша от за́поведей Твои́х: те́х моли́твами поми́луй на́с.

Сла́ва, и ны́не, Крестобогоро́дичен:  Подо́бен: Тридне́вно воскре́сл еси́, Христе́:

Предстоя́щи у Дре́ва иногда́ во вре́мя распя́тия, Де́ва с де́вственным ученико́м, и пла́чущи вопия́ше: увы́ мне́, ка́ко стра́ждеши, все́х Христе́ сы́й безстра́стие?

Ны́не отпуща́еши: Трисвято́е. По О́тче на́ш:

Тропарь мучеников (общий), глас 4.

Му=ченицы Твои=, Го=споди,/ во стра=даниих свои=х венцы= прия=ша нетле=нныя от Тебе=, Бога на=шего:/ иму=ще бо кре=пость Твою=,/ мучи=телей низложи=ша,/ сокруши=ша и де=монов немощны=я де=рзос-ти./ Тех моли=твами\ спаси= ду=ши на=ша.

Слава, и ныне:

Крестобогородичен от меньших, глас 4.

Д е́во Пренепоро́чная, Ма́ти Христа́ Бо́га, / ору́жие про́йде Твою́ пресвяту́ю ду́шу, / егда́ распина́ема ви́дела еси́ во́лею Сы́на и Бо́га Твоего́, / Его́же, Благослове́нная, моля́щи не преста́й / проще́ние прегреше́ний нам дарова́ти.

На утрене

на «Бог Господь» – тропарь мучеников (общий), глас 4-й: «Мученицы Твои, Господи…» (дважды). «Слава, и ныне» – Крестобогородичен по гласу тропаря, от меньших: «Дево Пренепорочная…».

Седальны Октоиха.

по 1-м стихосло́вии, седа́льны кре́стныя, гла́с 6:

Дне́сь проро́ческое испо́лнися сло́во: се́ бо покланя́емся на ме́сте, иде́же стоя́сте но́зе Твои́, Го́споди, и Дре́во спасе́ния вкуси́вше, и́же от греха́ страсте́й свобожде́ние улучи́хом, моли́твами Богоро́дицы, еди́не Человеколю́бче.

Сти́х. Возноси́те Го́спода Бо́га на́шего, и покланя́йтеся подно́жию но́гу Его́, я́ко свя́то е́сть.

То́кмо водрузи́ся Дре́во, Христе́, Креста́ Твоего́, основа́ния подвиза́шася сме́рти, Го́споди: Его́же бо пожре́ любо́вию а́д, отпусти́ тре́петом. Показа́л еси́ на́м спасе́ние Твое́, Святы́й, и славосло́вим Тя́, Сы́не Бо́жий, поми́луй на́с.

Сла́ва, и ны́не, Крестобогоро́дичен. Подо́бен: Упова́ние ми́ра:

Еди́на непоро́чная А́гница, Богоро́дице Де́во, от крове́й Твои́х чи́стых Вопло́щшагося зря́щи ви́сяща во́лею на Кресте́, взыва́ла еси́, Отрокови́це, со слеза́ми го́рькими: Сы́не Мо́й Незло́бивый, пою́ Твое́ стра́шное все́ смотре́ние.

По 2-м стихосло́вии, седа́льны кре́стныя, гла́с 6:

Кре́ст Тво́й, Го́споди, освяти́ся: те́м бо быва́ют исцеле́ния боля́щым во гресе́х. Сего́ ра́ди Тебе́ припа́даем, поми́луй на́с.

Сти́х: Бо́г же Ца́рь на́ш пре́жде ве́ка, соде́ла спасе́ние посреде́ земли́.

Го́споди, осуди́ша Тя́ иуде́е на сме́рть, Жи́знь все́х, и́же Чермно́е мо́ре жезло́м проше́дшии, ко Кресту́ Тя пригвозди́ша: и от ка́мене ме́д сса́вшии, же́лчь Тебе́ принесо́ша: но во́лею претерпе́л еси́, да на́с свободи́ши от рабо́ты вра́жия. Го́споди, сла́ва Тебе́.

 

Сла́ва, и ны́не, Крестобогоро́дичен. Подо́бен: Упова́ние ми́ра:

Предстоя́щи у Креста́ Де́ва и Ма́ти, без стра́сти из Нея́ па́че ума́ вопло́щшагося, взыва́ше слезоточа́щи ма́терски: не терплю́ Тя ме́ртва ви́сяща ви́дети, дыха́ние подаю́ща живу́щым на земли́, о Сы́не и Бо́же мо́й!

Псалом 50-й.

Песнь 1

Канон Октоиха Честно́му и Животворя́щему Кресту́ со ирмосом на 6.

Ирмо́с: Волно́ю морско́ю Скры́вшаго дре́вле гони́теля мучи́теля под земле́ю скры́ша спасе́нных о́троцы: но мы́ я́ко отрокови́цы, Го́сподеви пои́м, сла́вно бо просла́вися.

Стра́стию Твое́ю честно́ю почти́л еси́ обезче́стенное естество́ челове́ческое: те́мже чту́ще Тя́ со стра́хом, велича́ем держа́ву Твою́, и ве́рно сла́вим: сла́вно бо просла́вися.

Кро́вию Твое́ю, Сло́ве, крове́й непра́ведное проли́тие уста́вил еси́, и очи́стил еси́ от скве́рны зло́бныя естество́ челове́ческое, Всеси́льне. Те́м сла́вим спаса́емии держа́ву Твою́.

Му́ченичен: Зве́ря кровопи́йцу победи́ вои́стинну, достохва́льное му́ченик сопротивостоя́ние: о́гненное покори́ естество́ росо́ю Боже́ственныя благода́ти, и зе́льну бу́рю многобо́жия уста́ви.

Му́ченичен: Ту́чами крове́й одожде́ния пре́лести изсуши́вше, ту́чи исцеле́ний то́чите ми́рови, и пла́мень страсте́й отгоня́ете безбо́жия. Те́мже, му́ченицы, блажи́ми есте́.

Богоро́дичен: Добро́ты, ни ви́да иму́ща внегда́ страда́ти, кра́снаго добро́тою, неискусобра́чная Отрокови́це, смотря́ющи Тя́ ве́рных удобре́ние, ма́терски восклица́ше, и любо́вию Тя́ сла́вляше.

И́н кано́н ко Пресвяте́й Богоро́дице, [его́же краестро́чие по алфави́ту.] Гла́с и ирмо́с то́йже на 4.

Пречи́стая Е́во, Благода́тная Мари́е сла́вная, ра́дости хода́таице, певцы́ Твоя́ Боже́ственными благода́тьми благода́тствуй: я́ко да благода́рственную пе́снь Тебе́ возсле́м.

Оле Твои́х та́инств, Богома́ти! творе́ний бо яви́лася еси́ Влады́чица, Его́же не дерза́ют взира́ти А́нгелов во́инства, во объя́тиих нося́щи. Те́мже Тя́ ублажа́ем.

Ро́д челове́ческий ве́сь тле́нием сме́ртным осуди́ся, прама́терним вкуше́нием Дре́ва: Тобо́ю же воззва́ся, я́ко Живо́т ро́ждшею, Чи́стая, нетле́нный.

Кано́н, его́же краегране́сие: Собо́р дванадесяточи́сленный страстоте́рпцев воспою́. Творе́ние Феофа́ново. Глас 4.

Ирмо́с: Мо́ря чермну́ю пучи́ву/ невла́жными стопа́ми/ дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль,/ крестообра́зныма Моисе́овыма рука́ма/ Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л есть.

Си́лою Всесвята́го Ду́ха дванадесяточи́сленный собра́вся полк,/ кре́пко злочести́вых безбо́жное и лука́вое ополче́ние/ я́ко победоно́сец победи́.

Посрами́ся, страстоте́рпцем му́чеником враг прираз́вся,/ свой бо тул льсти́вый испраздни́в горча́йше,/ низложи́ти не возмо́же до́блейших кре́пости.

Слава: Гнев е́ллинскаго шата́ния попра́сте Боже́ственным ра́зумом му́ченицы Христо́вы/ и му́дростию укра́шени,/ е́йже проти́витися не возмого́ша благоче́стию проти́вницы.

И ныне. Богоро́дичен: О́блак, Пра́вды Со́лнце нам возсиявшую,/ О́тча Сы́на Единоро́днаго, Богоро́дице Всепе́тая,/ всеблагоче́стно сла́вяще, вы́ну Тя блажи́м.

Песнь 3

Канон Октоиха Честно́му и Животворя́щему Кресту́ со ирмосом на 6.

Ирмо́с: Тебе́ на вода́х пове́сившаго всю́ зе́млю неодержи́мо, тва́рь ви́девши на ло́бнем ви́сима, у́жасом мно́гим содрага́шеся, не́сть свя́т ра́зве Тебе́, Го́споди, взыва́ющи.

Тебе́ на вода́х пове́сившаго всю́ зе́млю неодержи́мо на Дре́во вознесе́на, и в ре́бра пробода́ема, смотря́ющее Со́лнце помрача́шеся, все́х просвеще́ние разуме́ющее Тя́, Го́споди.

Уязвля́ется Твои́ми гвоздьми́, Долготерпели́ве, и́же в раи́ дре́вле уязви́вый Ада́ма злоде́й, и уязви́вся, неисце́льный во ве́ки пребы́сть: ве́рнии же обрето́хом все́х я́зв исцеле́ние.

Му́ченичен: Егда́ ли́к а́нгельский, зря́ше му́чеников стада́ за А́гнца поже́ршагося сдробля́ема, дивля́шеся: ка́ко веще́ственнии невеще́ственныя враги́ побежда́ху, побе́ды венцы́ прие́млюще?

Му́ченичен: Си́лою одева́еми святи́и, в кре́пости еди́наго вся́ могу́щаго, со враго́м сплета́хуся, и того́ некре́пкую попира́ху си́лу, венцы́ от Бо́га прие́млюще.

Богоро́дичен: Ты́ из Тебе́ ро́ждшагося, я́ко ви́дела еси́ уя́звлена копие́м, уязви́лася еси́ се́рдцем, Пречи́стая Всенепоро́чная, и дивя́щися глаго́лала еси́: что́ Ти воздаде́, Ча́до, собо́р пребеззако́нный?

Кано́н ко Пресвяте́й Богоро́дице, глас 6 на 4.

Ирмо́с: Тебе́ на вода́х пове́сившаго всю́ зе́млю неодержи́мо, тва́рь ви́девши на ло́бнем ви́сима, у́жасом мно́гим содрага́шеся, не́сть свя́т ра́зве Тебе́, Го́споди, взыва́ющи.

Ле́стию мя́ прельсти́вый обоже́ния жела́нием вра́г дре́вле, из Еде́ма Богома́ти, на зе́млю пресмыка́вый сокруши́: но Христо́с уще́дрив мя́, от ложе́сн Твои́х пло́ть восприи́м, возсозда́.

Живота́ яви́лася еси́ врата́, проро́ку дре́вле Иезеки́илю, Отрокови́це, я́же Госпо́дь еди́н воплоще́нный про́йде, и заключе́нная Тя́, Чи́стая, соблюде́, я́ко е́сть Вы́шний.

Разреши́ся кля́твы дре́вния осужде́ние, Богома́ти, Твои́м хода́тайством: яви́вся бо Ти́, Госпо́дь, все́ незави́стно источи́, я́ко преблаги́й, все́м благослове́ние, Пречи́стая.

Кано́н страстоте́рпцев, глас 4 на 4.

Ирмо́с: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи:/ Ты моя́ кре́пость, Го́споди,/ и прибе́жище, и утвержде́ние.

Просия́л еси́ благоче́стно де́лом, и сло́вом, и че́стным пома́занием,/ му́чениче Христо́в Памфи́ле,/ свяще́нства, Богому́дре.

Я́коже цевни́ца всеблаголе́пна, испове́данием устро́ена,/ пою́щи веща́ния,/ Христо́вы му́ченицы со́брани бы́сте.

Слава: Теку́ще к ра́зуму Небе́снаго и честна́го зва́ния,/ я́ко победи́телие вене́ц от Влады́ки прия́сте.

И ныне. Богоро́дичен: Вселися́ в ны в Вы́шних живы́й, Пречи́стая, вы́ше естества́,/ плоть бо из Тебе́ прие́м, облече́ся.

Катавасия: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи:/ Ты моя́ кре́пость, Го́споди,/ и прибе́жище, и утвержде́ние.

Седа́лен, глас 4. Подо́бен: Удиви́ся Ио́сиф:

Дванадеся́тный лик Боже́ственных му́ченик,/ вои́стинну проти́ву мучи́телей враго́в ополчи́вся тве́рдо,/ сих ору́жии ве́ры победи́/ и, ве́нцем от Бо́га оде́явся, А́нгельским же ли́ком причте́ся./ С ни́миже мо́лит всегда́/ изба́витися от напа́стей же, и скорбе́й, и ве́чных мук/ того́ блажа́щим.

Сла́ва, и ны́не,  Крестобогоро́дичен :

Де́ва и А́гница, ви́девши на Кресте́ без семе́не из Не́я А́гнца ро́ждшагося/ и ко́пией прободе́на,/ печа́ли уя́звена стре́лами, вопия́ше, боле́зненно восклица́ющи:/ что но́вое та́инство?/ ка́ко умира́еши, И́же живота́ Еди́н Госпо́дь?/ Темже воскре́сни, па́дшаго воздвиза́я пра́отца.

Песнь 4.

Канон Октоиха Честно́му и Животворя́щему Кресту́ со ирмосом на 6.

Ирмо́с: На Кресте́ Твое́ Боже́ственное истоща́ние прови́дя Авваку́м, ужа́сся вопия́ше: Ты́ си́льных пресе́кл еси́ держа́ву, Бла́же, приобща́яся су́щым во а́де, я́ко всеси́лен.

Просте́ртие руки́, Го́споди, неудержа́нное, ко дре́внему вкуше́нию оте́мляй, ме́ртв на Дре́ве пожре́н бы́л еси́, спасти́ восхоте́вый: из ре́бр иска́паеши свя́занным оставле́ние.

Страда́ти претерпе́л еси́, Преблаги́й, я́ко да разреши́ши на́с от страсте́й безслове́сия: же́лчь вкуси́л еси́, Влады́ко, источа́яй мне́ Боже́ственную сла́дость, умертви́лся еси́, Живо́т мне́ подава́я.

Му́ченичен: О́гнь Боже́ственныя любве́ в души́ слове́сней нося́ще, пла́мень пребеззако́ннующих угаси́ша: и просвети́тельныя свещы́ Христо́вы страстоте́рпцы яви́шася.

Му́ченичен: Боже́ственнии дру́зи Всецаря́, плотски́я себе́ отлучи́вше дру́жбы, устреми́шася ко вся́кому муче́нию кре́пко, и победи́вше, сла́вою венча́шася.

Богоро́дичен: Кроме́ стра́сти роди́х Тя́, и ка́ко ви́жу Тя́ ны́не стра́сти причаща́ющася? Ка́ко терпи́ши сие́, взыва́ше Де́ва? Сы́не безнача́льне, сла́влю Твое́ долготерпе́ние.

Кано́н ко Пресвяте́й Богоро́дице, глас 6 на 4.

Ирмо́с: На Кресте́ Твое́ Боже́ственное истоща́ние прови́дя Авваку́м, ужа́сся вопия́ше: Ты́ си́льных пресе́кл еси́ держа́ву, Бла́же, приобща́яся су́щым во а́де, я́ко всеси́лен.

Избра́нная же и Пречи́стая от все́х родо́в я́вльшися еди́на, я́же доброде́тельми возсия́вшая нескве́рная, Честна́я, и́же Тя́ песносло́вящыя све́тлостию Твое́ю просвети́.

Бо́га пло́тию Де́во родила́ еси́, из чи́стых Твои́х, Чи́стая, крове́й Ма́ти, Спа́са избавля́ющаго вся́ от лю́тых, пою́щыя Тя́, Отрокови́це Богоблагода́тная.

Священноде́йствует Боже́ственному рождеству́ Твоему́, Богоро́дице Чи́стая, невеще́ственных естество́, и челове́ков собра́ние любо́вию Тя́ пое́т: Твои́м сия́нием на́с озари́.

Кано́н страстоте́рпцев, глас 4 на 4.

Ирмо́с: Вознесена́ Тя ви́девши Це́рковь на Кресте́,/ Со́лнце Пра́ведное,/ ста в чи́не свое́м,/ досто́йно взыва́ющи:/ сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди,

Укра́шено Боже́ственными апо́стол и проро́к дарова́ньми,/ ликостоя́ние яви́ся му́ченик Твои́х,/ сих равночи́сленно, Влады́ко, я́влынееся промышле́нием Твои́м.

От разли́чных собра́вшеся жи́тельств,/ я́ко вмале всеце́л о́браз Це́ркве/ спаса́ти сподо́бистеся, согла́сно зову́ще:/ сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Слава: Направля́емь дла́нию Влады́ки,/ и́же Того́ ра́ди во́льную смерть подъя́т/ собо́р прехва́льный мучени́ков, взыва́юще:/ сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

И ныне, Богоро́дичен: Богоглаго́ланьми оглаша́еми, Богоро́дице, и́же о Тебе́,/ и ви́дяще сих сбы́тия, ра́дуйся, – Тебе́ вопием, – Де́во Всенепоро́чная,/ изба́вленнии Рождество́м Твои́м.

Песнь 5

Канон Октоиха Честно́му и Животворя́щему Кресту́ со ирмосом на 6.

Ирмо́с: К Тебе́ у́тренюю, милосе́рдия ра́ди себе́ истощи́вшему непрело́жно, и до страсте́й безстра́стно прекло́ньшемуся, Сло́ве Бо́жий, ми́р пода́ждь ми́ па́дшему, Человеколю́бче.

Ме́ртв зри́шися на ло́бнем, умертви́в а́да стра́стию пло́ти Твоея́: ни ви́да ты́, Христе́, ни добро́ты име́л еси́ пове́шен, удобри́ти мя́ хотя́ я́ко Человеколю́бец.

Ада́ма пе́рваго пригвозди́ти хотя́ стра́стная любле́ния, гвоздьми́ пригвожда́ешися, и копие́м пробо́дься, пла́менному оружию возбраня́еши, Христе́, не возбрани́ти рабо́м Твои́м вхо́да.

Му́ченичен: После́дствующе страсте́м Влады́чним, ли́цы му́ченичестии на Дре́ве пригвожда́ются, и рука́ми ку́пно оте́млются, и нога́ми к стези́ честна́го муче́ния Боже́ственне исправля́еми.

Му́ченичен: Умо́м соверше́нным, ума́ го́рдаго вознося́щася де́рзостию низложи́сте соверше́нно смири́вшеся в подража́нии, вся́ возне́сшаго смире́нием се́рдца, Христо́вы му́ченицы.

Богоро́дичен: От ко́рене, Де́во, Иессе́ова прозяба́еши, и я́ко цве́т произно́сиши Насади́теля ми́ру, о́трасли безбо́жия изсуши́вша Боже́ственным са́дом Креста́, его́же пло́тию прия́т.

Кано́н ко Пресвяте́й Богоро́дице, глас 6 на 4.

Ирмо́с: К Тебе́ у́тренюю, милосе́рдия ра́ди себе́ истощи́вшему непрело́жно, и до страсте́й безстра́стно прекло́ньшемуся, Сло́ве Бо́жий, ми́р пода́ждь ми́ па́дшему, Человеколю́бче.

Ле́ствица я́вльшися обра́зно Иа́кову, к высоте́ превзя́тая, Твоего́, Богоневе́стная, яви́ рождества́ вои́стинну изря́дное: Тобо́ю бо вои́стинну на́м Бо́г споживе́ схожде́нием Боже́ственным, и Живо́т подаде́ челове́ком.

Изба́вльшеся Тобо́ю прама́терния печа́ли, Богороди́тельнице, утеше́ния испо́лнени бы́хом, весе́лие все́м ро́ждшая, и всеми́рную ра́дость: те́мже, Всепе́тая, Твоя́ песносло́вцы от бе́д Твои́ми моли́твами соблюди́.

Та́йно научи́мь Твоему́ богови́дне Моисе́й о́бразу, предзря́ше купину́ неопали́мую огне́м, Де́во Всенепоро́чная: в Тя́ бо Созда́тель все́лься, не опали́ Тя вы́шшую все́х творе́ний, Богоневе́стная.

Кано́н страстоте́рпцев, глас 4 на 4.

Ирмо́с: Ты, Го́споди, мой свет/ в мир прише́л еси́,/ Свет Святы́й, обраща́ли из мрачна́ неве́дения/ ве́рою воспева́ющий Тя.

Не терпя́ су́щим на земли́ послужйти, о Памфи́ле,/ Боже́ственное житие́, е́же от младе́нства име́яше,/ страда́нием уясни́л еси́,

Боже́ственною седино́ю и му́дростию укра́шен,/ ко гра́ду свято́му устреми́вся Уа́л,/ я́ко му́ченик венча́ся.

Слава: Ум име́я Христо́в,/ я́ко Па́влу тезоимени́т прехвальне,/ му́ченическим ве́нцем, зако́нно пострада́в, укра́сился еси́.

И ныне, Богородичен: Испра́вила еси́, Богоро́дице Чиста́я, Е́вино поползнове́ние,/ ро́ждши Бо́га Слова,/ низве́рженных паде́ний испра́вльшаго.

Песнь 6

Канон Октоиха Честно́му и Животворя́щему Кресту́ со ирмосом на 6.

Ирмо́с: Я́т бы́сть, но неудержа́н в пе́рсех ки́товых Ио́на: Тво́й бо о́браз нося́, Страда́вшаго и погребе́нию да́вшагося, я́ко от черто́га от зве́ря изы́де: приглаша́ше же кустоди́и: храня́щии су́етная и ло́жная, ми́лость сию́ оста́вили есте́.

Пременя́я ру́це дре́вле Иа́ков прообразова́ше Кре́ст, благословля́я о́троки. Те́мже Вы́шний на того́ восходя́й, кля́твы дре́вния реши́ши челове́чество: и источа́еши ны́не благослове́ние, благословя́щым Тя́, Еди́не благослове́нне, и Соде́телю Преблаги́й.

Твою́ стра́сть прообразу́яй, Сло́ве, вели́кий Моисе́й вознесе́ дре́вле ме́днаго зми́я на дре́во, оте́мляй зря́щыя от ядови́таго угрызе́ния змии́на: и́бо, Влады́ко, ра́спяту бы́вшу Ти́, врежде́ния змии́наго богоме́рзскаго вси́ ве́рнии изба́вихомся.

Му́ченичен: Я́коже ино́му стра́ждущу Боже́ственнии дре́вле и честни́и страда́льцы бя́ху страда́льчествующе, предзря́ще воздая́ния ве́чная и ра́дование. моли́твами и́х, Христе́ Ще́дре, воспева́ющыя Тя́ изба́ви от искуше́ний, и грехо́в, и обстоя́ний.

Му́ченичен: Пото́ки уста́виша пре́лести, струя́ми крове́й, честни́и и Боже́ственнии страстоте́рпцы, и исто́чницы вои́стинну яви́шася, ве́рным богове́дения точа́ще во́ду. Моли́твами и́х, Спа́се ми́ра, одожди́ оставле́ние все́м, и живо́т, и очище́ние грехо́в, и ве́лию ми́лость.

Богоро́дичен: Па́стыря пе́рваго и Влады́ку, воздви́жена на Дре́ве зря́щи А́гница, пла́чущи ма́терски вопия́ше: что́ сие́, Ча́до, но́вое та́инство? ка́ко безсме́ртен по существу́ сы́й сме́рть прия́л еси́, челове́ки хотя́ из тли́ изба́вити?

Кано́н ко Пресвяте́й Богоро́дице, глас 6 на 4.

Ирмо́с: Я́т бы́сть, но неудержа́н в пе́рсех ки́товых Ио́на: Тво́й бо о́браз нося́, Страда́вшаго и погребе́нию да́вшагося, я́ко от черто́га от зве́ря изы́де: приглаша́ше же кустоди́и: храня́щии су́етная и ло́жная, ми́лость сию́ оста́вили есте́.

Зако́ннии Тя́ о́брази, Богоро́дице, и прорече́ние я́ве проро́ков явля́ху, иму́щую роди́ти ми́ру Изба́вителя, и Благоде́теля всея́ тва́ри, многоча́стно и многообра́зно благоде́йствовавшаго, ве́рою и любо́вию, Влады́чице Чи́стая, славосло́вящих Тя́.

Устрани́вшыяся дре́вле от пре́лести человекоуби́йцы врага́, Бо́жия первозда́нныя пи́щи ра́йския, еди́на Богороди́тельнице, па́ки возвела́ еси́ к раю́ ро́ждши Спа́са Го́спода, распя́тие и погребе́ние Боже́ственною вла́стию претерпе́вшаго.

И́же во́лею Боже́ственною, и си́лою соде́тельною Свое́ю, вся́ от не су́щих составле́й, Чи́стая, про́йде от твои́х ложе́сн и Бо́г и челове́к: и и́же во тьме́ неве́дения пре́жде су́щыя, сия́ньми Боже́ственными, Влады́чице Чи́стая, све́тло озари́.

Кано́н страстоте́рпцев, глас 4 на 4.

Ирмо́с: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди,/ Це́рковь вопиет Ти,/ от бесо́вския кро́ве очи́щшися/ ра́ди ми́лости от ребр Твои́х/ исте́кше́ю Кро́вию.

Наде́ждами ве́чныя жи́зни утвержда́еми,/ теле́с раздробле́ния, ра́дующеея, терпя́ху до́блии,/ Боже́ственных проро́к Твои́х, Спа́се, купноиме́ннии.

Сме́ртию жизнь лу́чшую купи́ша,/ Самуи́л и Илия́, Дании́л и Боже́ственный Иереми́я,/ и к сим Исаи́я великоимени́тый.

Слава: Свети́льники светлы́ Бо́гу ны́не Еги́пет возсиява́ет,/ и́же дре́вле глубо́кою тьмо́ю покрыва́емый неве́дения,/ Богоразу́мия све́том обогати́вся.

И ныне, Богоро́дичен: Го́ру Тя Дании́л зряще, Всенепорочная,/ из нея́же отсечеся ка́мень, еокрушйвый вся́кий пре́лести о́браз/ и испо́лнив Богоразумия вся концы́.

Катавасия: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди,/ Це́рковь вопиет Ти,/ от бесо́вския кро́ве очи́щшися/ ра́ди ми́лости от ребр Твои́х/ исте́кше́ю Кро́вию.

Конда́к, глас 4. Подо́бен: Вознесы́йся:

Муче́нием стра́шным предлежа́щим/ Госпо́дни страда́льцы до́блии/ в небоя́зненном ра́дующеся мудрова́нии,/ сим собесе́доваша, о пло́ти неради́вше,/ темже насле́дствоваша ве́чнующую сла́ву,/ о нас моля́щеся при́сно,/ восхваля́ющих их по́двиги.

Песнь 7

Канон Октоиха Честно́му и Животворя́щему Кресту́ со ирмосом на 6.

Ирмо́с: Неизрече́нное чу́до, в пещи́ изба́вивый преподо́бныя о́троки из пла́мене, во гро́бе ме́ртв бездыха́нен полага́ется, во спасе́ние на́с пою́щих: Изба́вителю Бо́же, благослове́н еси́.

Егда́ Тя на Кресте́ собо́р евре́йский осуди́, зря́щи земля́ ужасе́ся: со́лнце све́т сво́й сокры́, и су́щии во тьме́ све́т ви́деша, пою́ще: Изба́вителю Бо́же, благослове́н еси́.

Досажде́ние претерпе́л еси́, Спа́се, тро́стию бие́мь, и те́рниями я́ко Ца́рь, во́лею, Христе́ Бо́же, венчава́емь, на спасе́ние на́с пою́щих: Изба́вителю Бо́же, благослове́н еси́.

Му́ченичен: Связу́етеся, всю́ диа́волю пре́лесть всехва́льнии му́ченицы реша́юще я́ве: терпите́ му́ки и сме́рть непра́ведную: жи́зни жела́юще го́рния, и вопию́ще: Изба́вителю Бо́же, благослове́н еси́.

Му́ченичен: Ста́сте посреде́ пла́мене, всехва́льнии му́ченицы, пре́лесть попаля́юще я́ве, и ороше́нием Боже́ственныя благода́ти не опали́вшеся, вопие́те пою́ще: Изба́вителю Бо́же, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Распина́ешися хотя́й, безнача́льне Сы́не, Богоро́дица взыва́ше зря́щи Тя́: печа́лию души́ ны́не погружа́юся, умира́еши подая́й жи́знь пою́щым: Изба́вителю Бо́же, благослове́н еси́.

Кано́н ко Пресвяте́й Богоро́дице, глас 6 на 4.

Ирмо́с: Неизрече́нное чу́до, в пещи́ изба́вивый преподо́бныя о́троки из пла́мене, во гро́бе ме́ртв бездыха́нен полага́ется, во спасе́ние на́с пою́щих: Изба́вителю Бо́же, благослове́н еси́.

Преукра́шенну Тя́, иму́щую позлаще́нное, Богома́ти, украше́ние благоле́пное, восхоте́ Тво́й Сы́н же и Госпо́дь, во спасе́ние на́с вопию́щих Ти́: пло́д Тво́й, Чи́стая, благослове́нный.

Ши́пок посреде́ те́рний обре́т, Пречи́стая, Влады́ка, испо́лни на́с благоуха́ньми Твои́ми кра́сными благода́тей духо́вных, вопию́щыя ему́ во умиле́нии: Изба́вителю Бо́же, благослове́н еси́.

Зна́мения вси́ Твои́ Боже́ственнии проро́цы ви́девше Твоего́ Боже́ственнаго Рождества́, сла́вно вопия́ху, Чи́стая: Бо́г прии́дет от Де́вы, е́же спасти́ вопию́щыя: Изба́вителю Бо́же, благослове́н еси́.

Кано́н страстоте́рпцев, глас 4 на 4.

Ирмо́с: В пе́щи Авраа́мстии о́троцы перси́дстей,/ любо́вию благоче́стия па́че,/ не́жели пла́менем, опаля́еми, взыва́ху:/ благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твое́й, Го́споди.

Све́тлым лице́м и ума́ чистото́ю, му́чениче, предзря́ бу́дущую ра́дость,/ му́ки преоби́дел еси́, стру́жемь неми́лостивно,/ всеблаже́нне Порфи́рие.

Ю́ноши три в пещи́ спасы́й Бог,/ Сей, страстоте́рпче блаже́нне, тя, Его́ ра́ди во огни́ жего́ма, я́ве прие́млет,/ благово́нну же́ртву, Порфи́рие.

Слава: Кре́постию души́ твое́й укра́шен и телесе́,/ всю мучи́теля, Селевки́е, кре́пость низложи́л еси́, всехва́льне,/ благослове́н еси́, Бо́же мой, зовы́й, и Го́споди.

И ныне, Богоро́дичен: Я́ко, Богоро́дице, красне́йшаго всея тва́ри родила́ еси́,/ Бо́жие бо была́ еси́ и́стинно оби́телище всесвято́е:/ благослове́на Ты в жена́х, Всенепоро́чная Влады́чице.

Песнь 8

Канон Октоиха Честно́му и Животворя́щему Кресту́ со ирмосом на 6.

Ирмо́с: Ужасни́ся боя́йся не́бо, и да подви́жатся основа́ния земли́: се́ бо в мертвеце́х вменя́ется в Вы́шних Живы́й, и во Гро́б ма́л странноприе́млется: Его́же о́троцы благослови́те, свяще́нницы воспо́йте, лю́дие превозноси́те во вся́ ве́ки.

Пие́ши ча́шу, Христе́, ю́же возжеле́л еси́ стра́стию кре́стною, исто́чники ми́ пролива́яй оставле́ния от живоно́сных ре́бр, ра́ди ребра́ уме́ршему. Пою́ Тя воспева́яй: свяще́нницы благослови́те, лю́дие превозноси́те во вся́ ве́ки.

Егда́ Тя беззако́ннии лю́дие осуди́ша распя́ти, Иису́се, посреде́ беззако́нных, Жизнода́вче Го́споди, потрясе́ся земля́, и вси́ воспева́ху со стра́хом: о́троцы благослови́те, свяще́нницы воспо́йте, лю́дие превозноси́те во вся́ ве́ки.

Му́ченичен: Честна́ пред Бо́гом яви́ся ва́ша сме́рть страда́льцы: мно́гим бо причасти́вшеся страсте́м, стра́сти честны́я Христо́вы о́бщницы показа́стеся, вопию́ще единому́дренно: о́троцы благослови́те, свяще́нницы воспо́йте, лю́дие превозноси́те во вся́ ве́ки.

Му́ченичен: Вои́стинну не плотска́я ва́ша ору́жия, му́ченицы, ко ополче́нию враго́в: наде́жда же, ве́ра и и́стина, и́миже улучи́вше Бо́га, а́нгельским лико́м сочета́стеся вопию́ще Влады́це: свяще́нницы благослови́те, лю́дие превозноси́те во вся́ ве́ки.

Богоро́дичен: Вы́шний Безнача́льне Сы́не, терпи́ши оплева́ния, поноше́ния и Кре́ст, тро́стию руга́тельно бие́мь, Богоро́дица вопия́ше: сла́влю Твое́ долготерпе́ние: Его́же о́троцы благословя́т, свяще́нницы воспева́ют, лю́дие превозно́сят во вся́ ве́ки.

Кано́н ко Пресвяте́й Богоро́дице, глас 6 на 4.

Ирмо́с: Ужасни́ся боя́йся не́бо, и да подви́жатся основа́ния земли́: се́ бо в мертвеце́х вменя́ется в Вы́шних Живы́й, и во Гро́б ма́л странноприе́млется: Его́же о́троцы благослови́те, свяще́нницы воспо́йте, лю́дие превозноси́те во вся́ ве́ки.

Боже́ственному Дании́лу ны́не предви́дена была́ еси́ несеко́мая гора́: из Тебе́ бо, Отрокови́це, ка́мень отсече́ся Христо́с: Еди́н бо Де́во, кроме́ руки́ челове́ческия. Его́же о́троцы благослови́те, свяще́нницы воспо́йте, лю́дие превозноси́те во вся́ ве́ки.

Пе́сньми Рождество́ Твое́, Чи́стая, при́сно сла́вят го́рнии во́ини, и Тебе́ же, Отрокови́це Присноде́во, ра́достно с на́ми я́ко Богома́терь воспева́ют, ю́же о́троцы благословя́т, свяще́нницы воспева́ют, лю́дие превозно́сят во вся́ ве́ки.

Све́та Твоего́ заря́ми, Тя́ му́дрствующыя ны́не Богоро́дицу и́стинную, Мари́е, светоза́рны соде́лай, Богороди́тельнице Чи́стая: Све́та бо селе́ние яви́лася еси́, Де́во, ве́рою Ти́ вопию́щым: ра́дуйся благослове́нная и препросла́вленная во вся́ ве́ки.

Кано́н страстоте́рпцев, глас 4 на 4.

Ирмо́с: Руце́ распросте́р, Дании́л/ львов зия́ния в ро́ве затче́:/ о́гненную же си́лу утаси́ша,/ доброде́телию препоя́савшеся,/ благоче́стия рачи́тели отроцы, взывающе:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Зако́ном ты повину́яся Христо́вым, отве́ргл еси́ вся,/ всему́дре Селевки́е,/ я́ко во́ин же был еси́ и благоче́стия учи́тель,/ о сиро́тах и вдо́вах попече́ние име́я и взыва́я:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Заре́ю сия́я мы́сленною, ста́рче сла́вный и му́чениче Феоду́ле,/ и раб и́скренний был еси́ Влады́це, подо́бяся,/ Его́же Крест жела́я, ра́дуяся, претерпе́л еси́:/ благослови́те, поя́, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Песнь 9.

Канон Октоиха Честно́му и Животворя́щему Кресту́ со ирмосом на 6.

Ирмо́с: Не рыда́й мене́, Ма́ти, зря́щи во гро́бе, Его́же во чре́ве без се́мене зачала́ еси́ Сы́на: воста́ну бо и просла́влюся, и вознесу́ со сла́вою непреста́нно я́ко Бо́г, ве́рою и любо́вию Тя́ велича́ющыя.

Да сне́дию истле́вшаго сла́достною Дре́ва, еди́не Спа́се, я́ко бла́г изба́виши от тли́, распя́тися пло́тию, и умертви́тися изво́лил еси́: пое́м непреста́нно, Иису́се, мно́гое благоутро́бие и си́лу Твою́.

О ка́ко претерпе́л еси́ боле́зни, на Кресте́ простира́емь, от боле́зней лю́тых изъима́я мя́, Спа́се? Ка́ко те́рниями венча́выйся, все́ попали́л еси́ страсте́й те́рние? Ка́ко о́цта напои́выйся, весе́лия ча́шу на́м раствори́л еси́?

Му́ченичен: Стесня́еми вси́, и в темни́цы вмета́еми, и на у́ды страда́льцы разсеца́еми лю́те, и по колесе́х же́стоко протяза́еми, и во снеде́ние звере́м вдава́еми, Христа́ все́х Влады́ки не отверго́стеся.

Му́ченичен: Со́лнечных сия́ний мно́жайши сия́ет страда́лец всесве́тлая и благознамени́тая па́мять: и ду́шы благочести́вых просвеща́ет всегда́, и отгоня́ет тьму́ страсте́й, и искуше́ний, и де́монский расточа́ет мра́к глубоча́йший.

Богоро́дичен: Но́сиши Нося́щаго вся́, и держи́ши я́ко Младе́нца на руку́, изба́вльшаго на́с от руки́ бори́теля врага́, Пречи́стая Влады́чице, и зри́ши возвы́шена на Дре́ве Кре́стнем из я́мы зло́бы на́с изба́вльшаго.

Кано́н ко Пресвяте́й Богоро́дице, глас 6 на 4.

Ирмо́с: Не рыда́й мене́, Ма́ти, зря́щи во гро́бе, Его́же во чре́ве без се́мене зачала́ еси́ Сы́на: воста́ну бо и просла́влюся, и вознесу́ со сла́вою непреста́нно я́ко Бо́г, ве́рою и любо́вию Тя́ велича́ющыя.

Ра́дости на́м ве́чныя и жи́зни яви́лася еси́, преесте́ственне Богороди́тельнице, Хода́таица, Чи́стая, Спа́са все́х ро́ждшая, от лица́ земна́го вся́ку сле́зу я́ве оте́мшаго, и все́м ра́дость пода́вшаго.

Поя́ Дави́д Тво́й Пра́отец, ковче́г Тя́ прорече́ знамена́тельне: и Боже́ственныя ма́нны злату́ю ру́чку, Моисе́й, Богоро́дицу: и́бо Еди́на вмести́ла еси́ и́же в не́дрех Отчих Су́ща при́сно, Богоро́дице. Те́мже Тя́ пе́сньми сла́вим.

Я́ко вои́стинну превы́шши всея́ тва́ри еси́: Бо́га бо все́х родила́ еси́ пло́тию. Те́мже Тя́ предста́тельницу и́мамы, Влады́чице, и наде́жду изве́стну, и сте́ну тве́рду, Тобо́ю спасе́ние улучи́ти наде́ющеся.

Кано́н страстоте́рпцев, глас 4 на 4.

Ирмо́с: Ка́мень нерукосе́чный/ от несеко́мыя горы́ Тебе́, Де́во,/ краеуго́льный отсече́ся,/ Христос, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́./ Тем, веселя́щеся, Тя, Богоро́дице, велича́ем.

Еди́ну Небе́сную име́ти жизнь жела́юще, страстоте́рпцы,/ привре́менную и тле́нную велему́дренно преоби́десте/ и ны́не сла́дости лу́чшия и блаже́нный наслажда́етеся.

Внутрь ны́не Боже́ственнаго ра́я лику́ете усе́рдно,/ озаре́ний Исто́чнику предстоя́ще, му́ченицы славнии,/ от Него́же почерпа́юще, заря́ми просвеща́етеся.

Слава: Всех ве́рою творя́щих пресве́тлую твою́ па́мять, дванадеся́тный ли́че,/ ны́не помина́я ко Влады́це Христу́,/ с тобо́ю жили́ща сподо́битися помоли́ся.

И ныне, Богоро́дичен: Я́ко Ма́ти Еди́наго Влады́ки, всех тва́рей превы́шши была́ еси́, Де́во Мари́е./ Те́мже, ве́рнии, Тя вси, Всенепоро́чная,/ ны́не ра́дующеся и веселя́щеся, велича́ем.

Катавасия: Ка́мень нерукосе́чный/ от несеко́мыя горы́ Тебе́, Де́во,/ краеуго́льный отсече́ся,/ Христос, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́./ Тем, веселя́щеся, Тя, Богоро́дице, велича́ем.

Слава, и ныне.

Крестобогородичен: У Креста́ предстоя́щи, Тя безсе́менно Ро́ждшая, / и рыда́ющи вопия́ше: / увы́, сладча́йшее Ча́до, / ка́ко заше́л еси́ от о́чию Мое́ю; / ка́ко в ме́ртвых вмени́лся еси́.

«Хвалите Господа с Небес…» и хвалитные псалмы.

Слава, и ныне.

Й день

Свята́го му́ченика Памфи́ла и и́же с ним.

Служба мучеников не имеет праздничного знака, совершается вместе со службой Октоиха.

На вечерне кафизма 15-я.

На «Господи, воззвах» стихиры на 6:

Стихиры Октоиха подо́бны кре́стныя, глас 6, подо́бен: Тридне́вно – 3:

Сти́х: А́ще беззако́ния на́зриши, Го́споди, Го́споди, кто́ постои́т? Я́ко у тебе́ очище́ние е́сть.

Долготерпели́ве и Человеколю́бче Бо́же мо́й, Многоми́лостиве и Ще́дре, ка́ко претерпе́л еси́ закала́ние и умерщвле́ние на дре́ве, за ро́д челове́ческий? Славосло́вим Твое́ благоутро́бие.

Сти́х: И́мене ра́ди Твоего́, потерпе́х Тя́, Го́споди, потерпе́ душа́ моя́ в сло́во Твое́, упова́ душа́ моя́ на Го́спода.

Зауше́ния претерпе́л еси́, и распя́тие, Долготерпели́ве, и уничиже́ния, хотя́ все́х изба́вити лестца́, еди́не Живода́вче, и вся́ терпи́ши, Преблаги́й.

Сти́х: От стра́жи у́тренния до но́щи, от стра́жи у́тренния да упова́ет Изра́иль на Го́спода.

Возше́л еси́, Па́стырю, на Кре́ст, и просте́рл еси́ ру́це, вопия́: прииди́те ко Мне́, и просвети́теся челове́цы, и́же пре́лестию помрачи́вшиися: Аз бо Све́т е́смь. Сла́ва Тебе́, Еди́не Светопода́телю.

Стихи́ры мучеников, глас 1 - 3. Подо́бен: Небе́сных чино́в:

Сти́х: Я́ко у Го́спода ми́лость, и мно́гое у Него́ избавле́ние, и То́й изба́вит Изра́иля от все́х беззако́ний его́.

Памфи́л, Селевки́й, вку́пе/ со Уа́лентом и с Па́влом ве́рою,/ Порфи́рий же и Феодул, с сйми Иулиан/ и пяточи́сленное собра́ние египтя́н/ да пое́тся пе́сненно,/ я́коже цевни́ца дванадеся́тна.

Сти́х: Хвали́те Го́спода вси́ язы́цы, похвали́те его́ вси́ лю́дие.

Светло́ в ве́ре Христове, Памфи́ле сла́вне,/ и Боже́ственною сла́вою возне́сся,/ Кесари́и яви́лся еси́ благоукраше́ние,/ святи́тель в ней прелюбе́зен тезоимени́тству быв,/ и страда́лец всече́стен,/ и му́ченик ве́рен.

 

Сти́х: Я́ко утверди́ся ми́лость Его́ на на́с, и и́стина Госпо́дня пребыва́ет во ве́к.

Полк собра́л еси́, Памфи́ле держа́вне,/ страда́лец до́блих двана́десять число́м,/ Боже́ственно во́инство я́вльшеся,/ и́мже враги́ побе́ждше,/ взя́ти бы́сте пестрообра́зно ко Го́споду,/ муче́нием сконча́вшеся.

Крестобогоро́дичен. Подо́бен то́йже:

Воздви́жена я́ко ви́де на Кресте́ А́гнца/ Непоро́чная Де́ва, пла́чущи, вопияше:/ сла́дкое Мое́ Ча́до,/ что но́вое и пресла́вное виде́ние?/ ка́ко, содержа́й вся́ческая го́рстию,/ на Дре́ве пригвожда́ешися пло́тию?

Входа нет. Прокимен дня.

На стихо́вне стихи́ры Октоиха кре́стны, гла́с 6:

Кре́ст Тво́й, Го́споди, жи́знь и заступле́ние лю́дем Твои́м е́сть: и на́нь наде́ющеся, Тебе́ распе́ншагося пло́тию Бо́га на́шего пое́м: поми́луй на́с.

Сти́х : К Тебе́ возведо́х о́чи мои́ живу́щему на Небеси́. Се́ я́ко о́чи ра́б в руку́ госпо́дий свои́х, я́ко о́чи рабы́ни в руку́ госпожи́ своея́: та́ко о́чи на́ши ко Го́споду Бо́гу на́шему, до́ндеже уще́дрит ны́.

Кре́ст Тво́й, Го́споди, ра́й отве́рзе ро́ду челове́ческому: и от истле́ния изба́вльшеся, Тебе́ распе́ншагося пло́тию Бо́га на́шего пое́м: поми́луй на́с.

Сти́х : Поми́луй на́с, Го́споди, поми́луй на́с, я́ко по мно́гу испо́лнихомся уничиже́ния, наипа́че напо́лнися душа́ на́ша поноше́ния гобзу́ющих, и уничиже́ния го́рдых.

Му́ченичен : Му́ченицы Твои́, Го́споди, не отверго́шася Тебе́, ни отступи́ша от за́поведей Твои́х: те́х моли́твами поми́луй на́с.

Сла́ва, и ны́не, Крестобогоро́дичен:  Подо́бен: Тридне́вно воскре́сл еси́, Христе́:

Предстоя́щи у Дре́ва иногда́ во вре́мя распя́тия, Де́ва с де́вственным ученико́м, и пла́чущи вопия́ше: увы́ мне́, ка́ко стра́ждеши, все́х Христе́ сы́й безстра́стие?

Ны́не отпуща́еши: Трисвято́е. По О́тче на́ш:


Поделиться:



Последнее изменение этой страницы: 2019-03-21; Просмотров: 320; Нарушение авторского права страницы


lektsia.com 2007 - 2024 год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! (0.199 с.)
Главная | Случайная страница | Обратная связь