Архитектура Аудит Военная наука Иностранные языки Медицина Металлургия Метрология
Образование Политология Производство Психология Стандартизация Технологии


Політичні концепції нового часу.



За нового часу сформувались політичні національні школи. Найвищого досягнення англійська думка досягла у роботі Т. Гоббса. Людина рівна від природи і тому вона отримує право на все, але в таких умовах виникає держава,яка відбирає це право, тоді воно зосереджується в руках монарха. Влада монарха не підлягає закону. Він - над законом.

Французький вчений Монтескє засновник нової політичної науки, в основі якої політичні свободи і громадянські права.

Географічна школа. Населення, клімат, температура, густота населення. впливає на суспільство. Основною концепцією Монтескє - розвиток і здійснення свободи, мета громадянського суспільства - щастя громадян, мета держави - торжество ідей і права.

Просвітителі (Д. Локк, Ш. Монтеск’є, Вольтер, Дідро, Ж.Ж. Руссо та інші) заперечували феодальну експлуатацію, політичний деспотизм, станові привілеї, обстоювали інтереси широких народних мас. Вони вважали, що перетворення в суспільстві мають здійснюватись через поширення передових ідей, боротьбу з неуцтвом, релігією, антигуманною феодальною мораллю та мистецтвом, які відповідали насамперед інтересам феодально-абсолютистської держави.

Вольтер

• Критикував вади феодального устрою

• Проти панування церкви (католицької),проти релігійного фанатизму

• У центі уваги – обґрунтування принципу політичної свободи (свобода слова, думки)

• Республіканська форма правління

• Вірив у перетворення країни на «царство розуму»

Локк

• ідея власності (визначається як те, що людина виділила з природи, а також досягла своєю працею).

• Громадянами треба вважати лише тих, хто має власність

• принцип законності: жодна людина, що живе в суспільстві, не може претендувати на те, щоб для неї було зроблено виняток із закону цього суспільства.

• пропонує систему стримувань та противаг — поділ влади на законодавчу, виконавчу та федеративну

Монтеск’є

• Виступав проти деспотизму

• за політичну й громадянську свободу

• за правову державу, що в ній панувало б «правління законів»

• Характер законів значною мірою залежить також від форми держави (За деспотичної форми правління панують свавілля і страх, а не закони, за монархічної — порядок та законослухняність, за республіканської — добро й політична свобода)

• Природним законом він уважав бажання людей жити спільно, їхнє тяжіння до рівності й миру

• Монтеск’є висловлювався також і за доповнення конституційної монархії народним представництвом

Жан-Жак Руссо

• наполягає на прямому та безумовному управлінні народу без будь-якого поділу влад

• визнавав «дійсним лише один акт суспільного договору, а саме — створення народу й суспільства

• людина за своєю природою добра, але суспільство з усіма його атрибутами робить її поганою

• Політичний ідеал Руссо — місто-держава зі спартанським порядком та абсолютною демократією

• здійснення спільної волі неможливе, оскільки вона — ідеал, а ідеал недосяжний

• Закони — протиприродні, оскільки спільна воля змінюється, а закони залишаються сталими

• основне завдання суспільного договору полягає в тому, щоб «знайти таку форму асоціації, котра захищає всією загальною силою особистість і майно кожного з членів асоціації і завдяки якій кожний, з’єднуючись з усіма, підкоряється водночас тільки самому собі і залишається так само вільним, як і раніше»

Просвітителі об’єктивно ідейно підготували буржуазні революції. У межах епохи їхня діяльність мала прогресивний характер. Основою нового «розумного» порядку вони вважали приватну власність. При цьому можливість гармонійного поєднання особистих та суспільних інтересів виводилася ними насамперед з моральних рис «природної людини», яка готова була добровільно поступитися особистими інтересами заради суспільного добробуту. Але цією «природною людиною» у них була ідеалізована людина — буржуа.

У своїй головній праці «Левіафан» він розкриває свою концепцію влади і держави. Гоббс проводить аналогію між політичними реаліями та функціонуванням людського організму: верховна влада — душа держави, посадові особи — суглоби, нерви — це нагороди й покарання, справедливість і закони — це розум і воля, громадянський мир — здоров’я, непокора — хвороба, громадянська війна — смерть держави. Людина як біологічна істота — природне тіло, держава — твір мистецтва. Сама держава була створена за суспільним договором. Природний, додержавний стан він розглядав як війну проти всіх. Інстинкт самозбереження диктує людині два протилежні прагнення: збереження власної свободи та прагнення панувати іншими. Звідси виникає війна проти всіх і єдиний вихід – ухвалення суспільного договору про заснування влади й держави.

Люди погоджуються втратити частину особистої свободи обравши правителя або верховний орган.

Аналізуючи анархію та тиранію, вважає найкращими ліками від анархії – монархію, яка є втіленням абсолютної влади і повстання проти монарха є безглуздим. Говорив, що таке повстання є дорогою до хаосу, нової війни проти всіх.

Томас Гоббс – захисник монархії в часи революції

- проводив аналогію між політичними реаліями та людським організмом

- державу створено на основі суспільного договору

- до створення держави був стан війни всіх проти всіх

- найліпші ліки від анархії – монархія.


Поделиться:



Последнее изменение этой страницы: 2019-04-19; Просмотров: 250; Нарушение авторского права страницы


lektsia.com 2007 - 2024 год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! (0.014 с.)
Главная | Случайная страница | Обратная связь