Архитектура Аудит Военная наука Иностранные языки Медицина Металлургия Метрология
Образование Политология Производство Психология Стандартизация Технологии


Тема 8. ФІЛОСОФСЬКІ ТРАДИЦІЇ В УКРАЇНІ



                                                     

1. Витоки та особливості філософської думки в Україні.

2. Професійна філософія в Україні:

а) специфіка історичного часу та поява полемічної літератури;

б) традиції філософування в Україні: аристотелізм та неоплатонізм.

3. Філософія Києво-Могилянської Академії.

4. Зміст та особливості української національної філософії. Г. Сковорода. П. Юркевич.

 

Основна література

1. Іларіон Київський. Слово про Закон і Благодать // Історія філософії України. Хрестоматія. К.: Либідь, 1993. – С. 6-22.

2. Рижак Л. Філософія. підручник. Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2013. Розд. 8.

3. Рижак Л. Філософія як рефлексія духу. Навч. посібник. Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2009. Розд. 8.

4. Сковорода Г. Пізнай в собі людину  // Рижак Л. Хрестоматія: Філософія як рефлексія духу. Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2009. – С. 179–192.

5. Юркевич П. Серце і його значення в духовному житті людина за вченням слова Божого // Рижак Л. Хрестоматія: Філософія як рефлексія духу. Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2009. – С. 193–202.

 

Додаткова література

1. Вільчинський Ю., Скринник М., Скринник З. та ін. Розвиток філософської думки в Україні: Курс лекцій. К.: ІСДОУ, 1994. – С. 61–71.

2. Горський В. Історія української філософії. К.: Наук. думка, 2001. – С. 29–50.

3. Огородник І., Русин М. Українська філософія в іменах: Навч. посібник. К.: Либідь, 1997. 327 с.

4. Пам’ятки братських шкіл на Україні (кінець ХVI–початок ХVІІ ст.). Тексти і дослідження. К.: Наук. думка, 1988. 566 с.

           

Питання для самоконтролю              

1. Які джерела філософської думки в добу Київської Русі?

2. Розкрийте особливості філософської думки в добу Київської Русі.

3. Хто є автором твору “Слово про Закон і Благодать” і яка головна ідея цього твору?

4. Що таке “зріднена праця”, за Г. Сковородою?

5. Охарактеризуйте розуміння категорії “серця” у філософії П. Юркевича.

 

Теми есеїв

1. Чому Г. Сковороду називають українським Сократом?

2. Чи відрізняється за змістом принцип Сковороди „пізнай себе” від цього ж принципу в Сократа?

 

Тема 9. ПРОБЛЕМИ ГНОСЕОЛОГІЇ В ІСТОРІЇ ФІЛОСОФІЇ

 

1. Гносеологія та її проблематика. Емпіризм Ф. Бекона.

2. Раціоналізм Р. Декарта. Дедуктивний метод.

3. Сенсуалізм Дж. Лока та Дж. Берклі.

4. “Коперніканський переворот” у гносеології. І. Кант.

Основна література

1. Бэкон Ф. Новый Органон // Сочинения: В 2 т. М.: Мысль, 1978. Т.2. – С. 12-214.

2. Декарт Р. Міркування про метод. К.: Тандем, 2001. 102 с.

3. Кант І. Критика чистого розуму // Рижак Л. Хрестоматія: Філософія як рефлексія духу. Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2009. – С. 203–234.

4. Рижак Л. Філософія. підручник. Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2013. Розд. 9.

5. Рижак Л. Філософія як рефлексія духу. Навч. посібник. Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2009. Розд. 9.

 

Додаткова література

1. Бэкон Ф. О достоинстве и приумножении наук // Соч.: В 2 т. М.: Мысль, 1977. Т.1. 285 c.

2. Беркли Дж. Трактат о принципах человеческого знания // Соч. М.: Мысль, 1978. –С. 149-248.

3. Гулыга А.В. Немецкая классическая философия. М.: Мысль, 2001.

4. Гусєв В.І. Західна філософія Нового часу. К., 2000.

           

Питання для самоконтролю

1. Що є джерелом знань, на думку Ф. Бекона? У чому полягає індуктивний метод пізнання?

2. Які пізнавальні здібності суб’єкта, за Р. Декартом?

3. Які засадничі принципи пізнання обстоював Дж. Лок?

4. Які пізнавальні здібності суб’єкта, за І. Кантом?

5. Яка структура об’єкта пізнання, за І. Кантом?

Теми есеїв

1. Обґрунтуйте або спростуйте, що гносеологія Дж. Лока - це послідовний раціоналізм.

2. І. Кант встановив межі наукового пізнання. Що це за межі? Відповідь аргументуйте.

Тема 10. ПРОБЛЕМИ ГНОСЕОЛОГІЇ В СУЧАСНІЙ ФІЛОСОФІЇ

                                                          

1. Гносеологічний оптимізм діалектико-матеріалістичної філософії.

Кореспондентна істина.

2. Гносеологічний релятивізм прагматизму. Інструменталістська істина.

3. Аналітична інтерпретація наукового знання. Принцип верифікації

та його еволюція.

Основна література

1. Джемс В. Прагматизм // Рижак Л. Хрестоматія: Філософія як рефлексія духу. Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2009. – С. 235–256.

2. Карнап Р. Философские основания физики. Введение в философию науки. М.: Прогресс, 1971. – С. 301–319.

3. Пирс Ч. Начала прагматизма. СПб.: Алетейя, 2000. 318 c.

4. Рижак Л. Філософія. підручник. Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2013. Розд. 10.

5. Рижак Л. Філософія як рефлексія духу. Навч. посібник. Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2009. Розд. 10.

 

Додаткова література

1. Дьюи Дж. Реконструкция в философии. М.: Логос, 2001. 162 с.

2. Ленін В. Матеріалізм і емпіріокритицизм // Повне зібрання творів: У 55 т. К.: Політвидав України, 1971. Т. 18. 490 с.

3. Ленін В. Філософські зошити // Повне зібрання творів: У 55 т. К.: Політвидав України, 1972. Т. 29. 756 с.

4. Современная западная философия. Словарь. М., 1991.

Питання для самоконтролю

1. Що таке класична і некласична істина?

2. Що таке об’єктивна, абсолютна та відносна істина?

3. Яка модель пізнання в гносеології прагматизму, за Ч. Пірсом?

4. Які методи закріплення прагматичної віри, за Ч. Пірсом?

5. Що таке інструменталістська істина та її критерії в прагматизмі?

Теми есеїв

1. У чому суть прагматичного методу, за В.Джемсом?

2. Охарактеризуйте метод реконструкції соціального досвіду, за Дж. Дьюї.


Поделиться:



Последнее изменение этой страницы: 2019-05-06; Просмотров: 204; Нарушение авторского права страницы


lektsia.com 2007 - 2024 год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! (0.014 с.)
Главная | Случайная страница | Обратная связь