Архитектура Аудит Военная наука Иностранные языки Медицина Металлургия Метрология
Образование Политология Производство Психология Стандартизация Технологии


Псалом 50. И целование Евангелиа.



Таже глаголем по 50-м псалме, по обычаю:

Слава: Моли́твами апо́столов, / Ми́лостиве, очи́сти / мно́жества согреше́ний на́ших.

И ныне: Моли́твами Богоро́дицы, / Ми́лостиве, очи́сти / мно́жества согреше́ний на́ших.

Таже, глас 6: Поми́луй мя, Бо́же, / по вели́цей ми́лости Твое́й / и по мно́жеству щедро́т Твои́х / очи́сти беззако́ние мое́.

Посем стихира: Воскре́с Иису́с от гро́ба, / я́коже прорече́, / даде́ нам живо́т ве́чный / и ве́лию ми́лость.

Таже, Спаси́ Бо́же лю́ди Твоя́:

Таже канон Пасхи, со ирмосы и с Богородичнами его, на 8. И о разслабленном на 6. Катавасия: Воскресе́ния день: оба лика вкупе.

Канон Пасхи. Глас 1.

Песнь 1.

Ирмос: Воскресе́ния день, / просвети́мся, лю́дие. / Па́сха, Госпо́дня Па́сха: / от сме́рти бо к жи́зни, / и от земли́ к небеси́, / Христо́с Бог нас преведе́, / побе́дную пою́щия.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Очи́стим чу́вствия, и у́зрим / непристу́пным све́том / Воскресе́ния, Христа́ / блиста́ющася, / и ра́дуйтеся, реку́ща, / я́сно да услы́шим, / побе́дную пою́ще.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Небеса́ у́бо досто́йно да веселя́тся, / земля́ же да ра́дуется, / да пра́зднует же мир, / ви́димый же весь и неви́димый: / Христо́с бо воста́, / весе́лие ве́чное.

Иный канон Богородичен, подобен. Егоже краестрочие на первых тропарех: Феофа́нус. Глас тойже.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Умерщвле́ния преде́л сломи́ла еси́, / ве́чную жизнь ро́ждшая Христа́, / из гро́ба возсия́вшаго днесь, / Де́во Всенепоро́чная, / и мир просвети́вшаго.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Воскре́сшаго ви́девши Сы́на Твоего́ и Бо́га, / ра́дуйся со апо́столы Богоблагода́тная Чи́стая: / и е́же ра́дуйся пе́рвее, / я́ко всех ра́дости вина́, восприя́ла еси́, / Богома́ти Всенепоро́чная.

Иный канон о разслабленном, глас 3.

Песнь 1.

Ирмос: Ди́вно, сла́вно творя́й чудеса́. Ты еси́, Бо́же, / бе́здну оземлени́вый, и колесни́цы потопи́вый, / и лю́ди спасы́й пою́щия Тебе́, / я́ко Царю́ на́шему и Бо́гу.

Де́йствуяй зна́мения, творя́й чудеса́ еди́не Царю́, / распя́тие во́лею претерпе́л еси́, я́ко Щедр, / и смерть сме́ртию умертви́в, оживотвори́л еси́ нас.

Во Христо́ве воста́нии лю́дие днесь лику́им ве́рно, / плене́н бысть ад, / ю́зники я́же содержа́ше, отдаде́ со тща́нием, / пою́щия вели́чия Бо́жия.

Си́лою Боже́ственною, / иногда́ разсла́бленнаго сло́вом Твои́м Христе́ стягну́вый, / и повеле́вый ему́ одр взя́ти, / мно́гим вре́менем немощству́ющую лю́те ду́шу мою́ исцели́.

В купе́ль иногда́ о́вчую А́нгел схожда́ше, / и еди́наго исцелева́ше на вся́кое ле́то: / креще́нием же Боже́ственным ны́не очища́ет / безчи́сленная мно́жества Христо́с.

Архангелу Михаилу: Нача́льниче а́нгелов, архистрати́же вы́шних служи́телей, / собра́вшияся в честне́м хра́ме твое́м, и Бо́га воспева́ющия, / покрыва́й и сохраня́й от вся́ких искуше́ний.

Слава, Троичен: В трие́х Ли́цех, еди́ном же Естестве́ / безнача́льнаго Бо́га пои́м непреста́нно со безпло́тными, / Отца́, Сло́ва и Ду́ха, / Ца́рство и держа́ву иму́ща неразде́льную.

И ныне, Богородичен: Чту́щий сей, Чи́стая, град Твой всегда́ ве́рно, / спаса́й от бед, плене́ния ва́рварскаго, междоусо́бныя бра́ни, и меча́, / и вся́каго ино́го преще́ния.

Катавасия: Воскресе́ния день, / просвети́мся, лю́дие. / Па́сха, Госпо́дня Па́сха, / от сме́рти бо к жи́зни, / и от земли́к небеси́, / Христо́с Бог нас преведе́, / побе́дную пою́

Песнь 3.

Ирмос: Прииди́те, пи́во пие́м но́вое, / не от ка́мене непло́дна чудоде́емое, / но нетле́ния исто́чник / из гро́ба одожди́вша Христа́, / в Не́мже утвержда́емся.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Ны́не вся испо́лнишася све́та, / не́бо же и земля́, и преиспо́дняя: / да пра́зднует у́бо вся тварь / воста́ние Христо́во, / в не́мже утвержда́ется.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Вчера́ спогребо́хся Тебе́ Христе́, / совостаю́ днесь / воскре́сшу Тебе́, / сраспина́хся Тебе́ вчера́, / Сам мя спросла́ви Спа́се во Ца́рствии Твое́м.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

На нетле́нную жизнь прихожду́ днесь / бла́гостию ро́ждшагося из Тебе́, Чи́стая, / и всем конце́м свет облиста́вшаго.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Бо́га, Его́же родила́ еси́ пло́тию, / из ме́ртвых, я́коже рече́, / воста́вша ви́девши, Чи́стая, лику́й, / и Сего́ я́ко Бо́га Пречи́стая возвелича́й.

Ин. Ирмос: Непло́дная душе́ и безча́дная, / стяжи́ плод благосла́вный, / веселя́щися возопи́й: / утверди́хся Тобо́ю Богоро́дице, / несть свят, несть пра́веден, па́че Тебе́ Го́споди.

Зря Тебе́ иногда́ со́лнце, на дре́ве ви́сяща, Сло́ве, свет скры, / и тряса́шеся земля́ вся, / ме́ртвии воста́ша, / ме́ртву бы́вшу Тебе́, Всеси́льне.

С душе́ю прише́дшу Тебе́ во утро́бу земли́, / ду́ши, я́же стяжа́ ад, издава́ше со тща́нием, / вопию́щия держа́ве Твое́й песнь благода́рную, еди́не Го́споди.

В ле́тех мно́гих немощству́ющую лю́те ду́шу мою́, Преблаги́й, / исцели́, я́коже разсла́бленнаго пре́жде, / я́ко да после́дую Твои́м стезя́м, / я́же показа́л еси́ лю́бящим Тя.

Архангелу Михаилу: С вы́шними чи́нми Бо́жии, арха́нгеле, / мольбу́ сотвори́ о ве́рою пою́щих тя, / соблюда́я и храня́ нас, / жите́йскими страстьми́ напада́емых.

Слава, Троичен: Сла́ва Отцу́, возопии́м, Сы́ну, и Ду́ху, / Еди́н бо есть Естество́м Бог, / Его́же си́лы вся небе́сныя со стра́хом сла́вят, / Свят, Свят, Свят еси́, зову́ще.

И ныне, Богородичен: Безсе́менное име́ла еси́ зача́тие, / и па́че ума́ Рождество́, Де́во Ма́ти Чи́стая: / де́ло стра́шное, чу́до преве́лие, / а́нгелы почита́емое и челове́ки сла́вимое, Отрокови́це Влады́чице.

Катавасия: Прииди́те, пи́во пие́м но́вое, / не от ка́мене непло́дна чудоде́емое, / но нетле́ния исто́чник / из гро́ба одожди́вша Христа́, / в Не́мже утвержда́емся.

Таже кондак Пасце, глас 8:

А́ще и во гроб снизше́л еси́, Безсме́ртне, / но а́дову разруши́л еси́ си́лу, / и воскре́сл еси́, я́ко победитель, Христе́ Бо́же, / жена́м мироно́сицам веща́вый: ра́дуйтеся, / и Твои́м апо́столом мир да́руяй, / па́дшим подая́й воскресе́ние.

Икос:

Е́же пре́жде со́лнца Со́лнце заше́дшее иногда́ во гроб, / предвари́ша ко у́тру, и́щущия я́ко дне мvроно́сицы де́вы, / и друга́ ко друзе́й вопия́ху: / о други́ни! Прииди́те, воня́ми пома́жем те́ло живоно́сное и погребе́ное, / плоть воскреси́вшаго па́дшаго Ада́ма, лежа́щую во гро́бе. / И́дем, потщи́мся я́коже волсви́, и поклони́мся, / и принесе́м мv́ра я́ко да́ры, не в пелена́х, но в плащани́це обви́тому, / и пла́чим, и возопии́м: о Влады́ко, воста́ни, / па́дшим подая́й воскресе́ние.

И седален, глас 3:

Глаго́л разсла́бленнаго то́кмо стягну́, / я́ко всеми́рное Сло́во еди́но, / нас ра́ди на земли́ я́вльшагося за благоутро́бие. / Те́мже и одр нося́, мимохожда́ше, / а́ще и кни́жницы зре́ти соде́янное не терпя́ху, / зло́бы содержи́ми за́вистию, ду́ши разслабля́ющею.

Слава, и ныне, Богородичен:

Красоте́ де́вства Твоего́, и пресве́тлой чистоте́ Твое́й, / Гаврии́л удиви́вся, вопия́ше Ти, Богоро́дице: / ку́ю Ти похвалу́ принесу́ досто́йную; / что же возимену́ю Тя; недоумева́ю и ужаса́юся. / Те́мже я́ко повеле́н бых, вопию́ Ти: / ра́дуйся, Благода́тная.

Песнь 4.

Ирмос: На Боже́ственней стра́жи / богоглаго́ливый Авваку́м / да ста́нет с на́ми, и пока́жет / светоно́сна А́нгела, / я́сно глаго́люща: / днесь спасе́ние ми́ру, / я́ко воскре́се Христо́с, / я́ко всеси́лен.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Му́жеский у́бо пол, / я́ко разве́рзый де́вственную утро́бу, / яви́ся Христо́с: / я́ко челове́к же, / А́гнец нарече́ся: / непоро́чен же, / я́ко невку́сен скве́рны, / на́ша Па́сха, / и я́ко Бог и́стинен / соверше́н рече́ся.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Я́ко единоле́тный а́гнец, / благослове́нный нам вене́ц Христо́с, / во́лею за всех закла́н бысть, / Па́сха чисти́тельная, / и па́ки из гро́ба кра́сное / пра́вды нам возсия́ Со́лнце.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Богооте́ц у́бо Дави́д / пред се́нным ковче́гом скака́ше игра́я, / лю́дие же Бо́жии святи́и, / образо́в сбытие́ зря́ще, / весели́мся Боже́ственне, / я́ко воскре́се Христо́с, / я́ко Всеси́лен.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Созда́вый Ада́ма, Твоего́ пра́отца, Чи́стая, / зи́ждется от Тебе́, / и сме́ртное жили́ще разори́ Свое́ю сме́ртию днесь, / и озари́ вся / боже́ственными блиста́ньми воскресе́ния.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Его́же родила́ еси́ Христа́, / прекра́сно из ме́ртвых возсия́вша, Чи́стая, зря́щи, / до́брая и непоро́чная в жена́х и кра́сная, / днесь во спасе́ние всех, / со апо́столы ра́дующися, Того́ прославля́й.

Ин. Ирмос: Приосене́нную го́ру, Авваку́м прозря́ше / пречи́стую Твою́ утро́бу, Чи́стая. / Тем взыва́ше: от ю́га прии́дет Бог, / и Святы́й от горы́ приосене́нныя ча́щи.

Евре́йский собо́р, за́вистию растаява́емь, / на Дре́ве распя́т Тя, Го́споди: / и разори́в осужде́ние сме́рти, / я́ко си́лен воста́л еси́, / мир с Собо́ю совоздви́гнув.

С ми́ры жены́, что неистощи́мое Ми́ро и́щете? / Воста́л есть, мироно́сицам рече́, седя́й в бе́лых ри́зах, / поднебе́сную испо́лнив мы́сленнаго благоуха́ния.

Ра́бий нося́ о́браз, за мно́гое благоутро́бие / ходя́й прише́л еси́, и здра́ва показа́л еси́, / во мно́гих ле́тех лежа́щаго, Сло́ве, / повеле́в и одр взя́ти.

А́нгел у́бо Госпо́день, на вся́кое ле́то схожда́я, / во́ду в купе́ли возмуща́ше, соверша́я здра́ва еди́наго то́чию: / Христо́с же мно́жество безчи́сленное Боже́ственным креще́нием спаса́ет.

Архангелу Михаилу: Нача́льниче а́нгелов и наста́вниче заблужда́ющих, / Госпо́день нача́льный воево́до, / в час сей посреде́ нас прииди́, и моли́твы всех принеси́ / еди́ному Творцу́ и Влады́це.

Слава, Троичен: Соединя́емая Естество́м, и разделя́емая Ли́цы, есть Свята́я Тро́ица, / Оте́ц пресу́щный, соприсносу́щный же Сын, и Святы́й и еди́ный всеси́льный Дух.

И ныне, Богородичен: Чи́стая, ка́ко дои́ши; / ка́ко же родила́ еси́ Младе́нца, Ада́ма дре́внейшаго; / ка́ко на руку́ но́сиши Сы́на, су́щаго на ра́му херуви́мску, / я́ко зна́ет, я́коже весть, вся осуществова́вый.

Катавасия: На Боже́ственней стра́жи / богоглаго́ливый Авваку́м / да ста́нет с на́ми и пока́жет / светоно́сна А́нгела / я́сно глаго́люща: / днесь спасе́ние ми́ру, / я́ко воскре́се Христо́с, / я́ко всеси́лен.

Песнь 5.

Ирмос: У́тренюем у́треннюю глубоку́, / и вме́сто ми́ра песнь принесе́м Влады́це, / и Христа́ у́зрим / пра́вды Со́лнце, / всем жизнь возсия́юща.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Безме́рное Твое́ благоутро́бие, / а́довыми у́зами содержи́мии зря́ще, / к све́ту идя́ху, Христе́, / весе́лыми нога́ми, / Па́сху хва́ляще ве́чную.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Присту́пим свещено́снии, / исходя́щу Христу́ из гро́ба, я́ко жениху́, / и спра́зднуем любопра́зднственными чи́нми / Па́сху Бо́жию спаси́тельную.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Просвеща́ется боже́ственными луча́ми и живоно́сными / воскресе́ния Сы́на Твоего́, / Богома́ти Пречи́стая, / и ра́дости исполня́ется благочести́вых собра́ние.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Не разве́рзл еси́ врата́ де́вства в воплоще́нии, / гро́ба не разруши́л еси́ печа́тей, Царю́ созда́ния: / отону́дуже воскре́сшаго Тя зря́щи, Ма́ти, ра́довашеся.

Ин.

Ирмос: Све́том Твои́м невече́рним, Христе́, / озари́, Бо́же, смире́нную мою́ ду́шу, / и наста́ви на страх Твой, / зане́ свет повеле́ния Твоя́.

Вознесы́йся на Дре́ве кре́стнем, и совознесы́й мир весь, / и быв в ме́ртвых Бо́же, / от ве́ка ме́ртвыя воздвиза́еши.

Воскре́се, я́коже рече, Христо́с, / истощи́вый вся а́дова ца́рствия, / и явля́ется апо́столом, / ра́дость подава́я ве́чнующую.

Белообра́зен ви́ден бысть жена́м блиста́яйся А́нгел: / не ктому́ пла́чите, Жизнь ва́ша воста́, / су́щия во гробе́х ме́ртвыя оживи́вшая.

Разсла́бленнаго я́ко воздви́гл еси́, Христе́, / разсла́бленную мою́ ду́шу преступле́ньми оздра́ви, / и ше́ствовати мне Твоя́ пра́выя стези́ споспешеству́й.

Архангелу Михаилу: А́нгелов наста́вниче, Михаи́ле, / собира́ющияся в хра́ме твое́м лю́ди днесь, / и пропове́дающия Бо́жия вели́чия спаса́й.

Слава, Троичен: Равноче́стная тричи́сленная Еди́нице, / разделя́емая у́бо ве́рно Ипоста́сьми, / соединя́емая же Естество́м есть, / Оте́ц, Сын и Боже́ственный Дух.

И ныне, Богородичен: Безсе́менное Рождество́ Твое́, Чи́стая, / непостижи́мое пое́м рожде́ние, / блажа́ще Тя, я́ко Ма́терь Творца́ всех и Влады́ки.

Катавасия: У́тренюем у́треннюю глубоку́, / и вме́сто ми́ра песнь принесе́м Влады́це, / и Христа́у́зрим / пра́вды Со́лнце, / всем жизнь возсия́юща.

Песнь 6.

Ирмос: Снизше́л еси́ в преиспо́дняя земли́, / и сокруши́л еси́ вереи́ ве́чныя, / содержа́щия свя́занныя, Христе́, / и тридне́вен, я́ко от ки́та Ио́на, / воскре́сл еси́ от гро́ба.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Сохрани́в це́ла зна́мения Христе́, / воскре́сл еси́ от гро́ба, / ключи́ Де́вы не вреди́вый в рождестве́ Твое́м, / и отве́рзл еси́ нам ра́йския две́ри.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Спа́се мой, / живо́е же и неже́ртвенное заколе́ние, / я́ко Бог Сам Себе́ / во́лею приве́л Отцу́, / совоскреси́л еси́ всеро́днаго Ада́ма, / воскре́с от гро́ба.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Возведе́ся дре́вле держи́мое сме́ртию и тле́нием, / воплоти́вшимся от Твоего́ пречи́стаго чре́ва, / к нетле́нней и присносу́щней жи́зни, / Богоро́дице Де́во.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Сни́де в преиспо́дняя земли́, / в ложесна́ Твоя́, Чи́стая, сше́дый, / и всели́выйся и воплоти́выйся па́че ума́, / и воздви́же с Собо́ю Ада́ма, / воскре́с от гро́ба.

Ин. Ирмос: Глубина́ страсте́й воста́ на мя, / и бу́ря проти́вных ве́тров: / но предвари́в мя Ты спаси́, Спа́се, и изба́ви от тли, / я́ко спасл еси́ от зве́ря проро́ка.

Вознесы́йся во́лею на Дре́во, / положи́лся еси́ я́ко мертв во гро́бе, / и су́щия во а́де ме́ртвыя вся вку́пе оживи́в, Христе́, / воскреси́л еси́ Боже́ственною си́лою.

Ад срет Тя Ще́дре до́ле, огорчи́ся, / свя́занныя отдава́я со тща́нием, / Твое́ стра́шное пою́щия, Спа́се, Воскресе́ние, / во гла́сех немо́лчных.

Боже́ственнии ученицы́, / ви́девше Жизнь всех из гро́ба воста́вша, Христа́, / любо́вию мно́гою, и нра́вом пра́вым, / и весе́лием душе́вным покланя́хуся.

Дре́вле на одре́ боле́зненном, в ле́тех мно́зех слежа́й, / Твои́м, Христе́, повеле́нием исцеле́в, сла́вит, / воспева́я благоутро́бие Твое́, Жизнода́телю.

Архангелу Михаилу: А́нгелов наста́вниче, Михаи́ле, / предстоя́й престо́лу Влады́чню, / прииди́ посреде́ нас, наставля́я к стезя́м жи́зни, / тебе́ предста́теля те́пла стяжа́вших.

Слава, Троичен: Тро́ицу Ли́цы Тя чту, / Еди́ницу же Существо́м пропове́даю, / безнача́льне О́тче, Сы́не, Ду́ше Пра́вый: Бо́же всех, / с вы́шними стра́шными во́инствы.

И ныне, Богородичен: Вся Боже́ственным манове́нием нося́й, / держи́мь есть, Богоро́дице Де́во, во объя́тиях Твои́х, / всех нас восхища́я, от руки́ рабо́ты лука́ваго, я́ко Щедр.

Катавасия: Снизше́л еси́ в преиспо́дняя земли́, / и сокруши́л еси́ вереи́ ве́чныя, / содержа́щия свя́занныя, Христе́, / и тридне́вен, я́ко от ки́та Ио́на, / воскре́сл еси́ от гро́ба.

Кондак, глас 3: Подобен:

Ду́шу мою́, Го́споди, во гресе́х вся́ческих, / и безме́стными дея́ньми лю́те разсла́блену, / воздви́гни Боже́ственным Твои́м предста́тельством, / я́коже и разсла́бленнаго воздви́гл еси́ дре́вле, / да зову́ Ти, спаса́емь: / Ще́дрый, сла́ва Христе́, держа́ве Твое́й.

Икос: Руки́ Твоея́ го́рстию содержа́й концы́, Иису́се Бо́же, / Отцу́ собезнача́льный, и Ду́ху Свято́му совлады́чествуяй все́ми, / пло́тию яви́лся еси́, / неду́ги исцеля́я, и стра́сти отгна́л еси́: / слепцы́ просвети́л еси́, / и разсла́бленнаго сло́вом Боже́ственным Ты возста́вил еси́, / сему́ напра́сно ходи́ти повеле́в, / и сего́ носи́вший одр на ра́му взя́ти. / Те́мже вси с ним воспева́ем, и возопии́м: / Ще́дрый, сла́ва Христе́, держа́ве Твое́й.


Поделиться:



Последнее изменение этой страницы: 2019-06-09; Просмотров: 182; Нарушение авторского права страницы


lektsia.com 2007 - 2024 год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! (0.048 с.)
Главная | Случайная страница | Обратная связь