Архитектура Аудит Военная наука Иностранные языки Медицина Металлургия Метрология
Образование Политология Производство Психология Стандартизация Технологии


Їх властивостей і переваг



Дипломна робота буде виконана на акварельному папері. Для акварельних робіт краще застосовувати грубозернистий і щільний папір. У деяких випадках, для досягнення певних технічних ефектів при роботі з вологим папером застосовується нещільний папір, який всмоктує фарбу. Деякі сорти паперу бувають покриті речовиною, яка діє як жир: вода на такому папері збирається краплинами і мазок тоді завжди нерівномірний, а отже, і контури форм на малюнку нерівні. Хороший акварельний папір той, що не сильно деформується від води, витримує тертя вологим пензлем, має білосніжний колір та згодом не жовтіє. Чим товстіший папір, тим стійкіший він до змивання. Найпопулярніша товщина 300 г / кв. м, але буває 185 г / кв. м, 640 г / кв. м і 800 г / кв. м. Лицева сторона паперу завжди зерниста. Якщо папір зернистий з двох сторін, його можна використовувати з обох боків.

На гладкій (глянцевій) поверхні паперу акварель не лягає рівним шаром, а «стікає», що ускладнює ведення роботи.

Критерієм вибору паперу може бути її фактура, зернистість, щільність, розмір аркуша і навіть ціна. Причому, якщо пристосуватися писати на простішому, то цілком можливо, що якісний і дорогий папір не дасть очікуваного результату в роботі. Тут важливий досвід і мета використання. Лише однієї умови потрібно неодмінно дотримуватись: папір має бути професійним. Кращий акварельний папір виготовляють на мануфактурних виробництвах по старовинних рецептах з натуральних матеріалів в основному з бавовни. Вона не містить шкідливих хімічних домішок, має натуральну білизну та красиву фактуру, прекрасно працює з водою, рівномірно розподіляє пігмент на площині і зберігає колір.

Як палітра для акварелі використовується плоска дошка розміром 20х30 см і більше. На ній не повинно бути жодних лунок. Кращий варіант для роботи, але не для транспортування — біла керамічна плитка. Добре підійде шматок білого оргскла, можна також узяти прозоре і підкладати під нього білий аркуш паперу. Годиться також дошка для ліплення білого кольору. Частенько замість палітри фарби змішують на аркуші паперу, це неправильно. Папір «витягує» єднальний клей з фарби, в внаслідок чого після висихання фарба стає блідою.

Як ємність для води для миття пензликів слід брати кухоль або банку з пласким дном для стійкості, об'ємом не менше 0,5 л. Ганчірочка, про яку часто забувають, служить для витирання пензлів. Кращий матеріал — бавовна.

Акварельні фарби зручні і прості у вживанні. Можна використовувати набір акварельних фарб «Сонет», основна властивість яких - інтенсивність і чистота кольору. Вони чудово змішуються, прекрасно розмиваються і розносяться, легко беруться на пензель.

 «Білі Ночі» - акварельні фарби найкращої якості, що поєднують традиції видатних майстрів-виробників акварелі та сучасних технологій. Фарби виготовлені з тонкодисперсних пігментів з додаванням гуміарабіку,  що визнаний найкращим рослинним клеєм для приготування художніх водяних фарб.

Набір акварельних фарб «Ладога» на 24 кольори в кюветах ідеально підходять для тих, хто вчиться малювати, і так само для тих художників, які вимогливі до якості.

Окрім акварелі буде використовуватись також туш. Туш – це фарба, виготовлена із сажі. Туш буває рідка, концентрована та суха у вигляді паличок чи плиток. Високоякісна чорна туш має густий чорний колір, легко сходить з пера чи з рейсфедера. На Далекому Сході туш використовувалася замість чорнил. Техніка малювання тушшю проста, але вимагає великої акуратності та точності. Найкраще вибирати чорну водостійку туш, виробник – «Гамма»

Експонують графіку на паспарту і під склом. Правильно оформити картину в багет - завдання, яке вимагає наявності смаку і певного досвіду.

При оформленні картини в багет слід пам'ятати, що домінувати завжди повинна картина. Рамці відводиться єднальна роль між картиною та інтер'єром. Необхідно, щоб вони поєднувалися за колірною гамою і доповнювали один одного. Фактура і орнамент багета повинні повторювати мотив, зображений на картині.

Для картин з переважанням теплих тонів (жовтий, оранжевий, червоний) підійдуть багети кольору махагон або горіх. Картини холодних відтінків (сірий, синій, фіолетовий) добре виглядатимуть в світлому дереві або сріблі.

Багет за кольором може бути трохи світлішим або темнішим від основного кольору картини. Допускається збіг з неосновним кольором картини. Практично до всіх картин підходить багет кольору натурального дерева.

При оформленні картини треба врахувати глибину рамки. Щоб не було видно підрамник, глибина багета має становити 1,5 см.

Обрамлення роботи вибирається з урахуванням манери письма, стильового рішення і колірної гами зображення. Щоб композиція виглядала виграшно, слід дотримуватися пропорційності розмірів і гармонійності відтінків.

Графіку слід розміщувати в паспарту стриманого тону; акварель, пастель - в тонкий і середній багет світлих відтінків; олівцеві малюнки - в рами з вузьких дерев'яних планок. Багаті багети використовують для картин, написаних олією. А ось малюнки вугіллям і тушшю обрамляють темними багетами або паспарту без будь-яких прикрас.

Ідеально виглядають багети, які виконані в тому ж стилі, що і сама картина.

РОЗДІЛ ІІІ

ТЕХНІЧНА ЧАСТИНА

Техніка виконання роботи

 

Дипломна робота буде виконуватись в змішаній техніці. Основною технікою буде акварель, допоміжними - графічні техніки.

Графіку можна вважати основою всіх образотворчих мистецтв. Адже основним засобом створення художнього образу у графіці виступає найпростіший для людини спосіб відтворення побаченого - лінія, штрих, які творять контур предмету або фігури. Акварель приваблює легкістю, прозорістю і яскравістю фарб, рухливістю і свободою роботи пензлем. Основною особливістю акварельних фарб є їхня велика прозорість.

Це єдина живописна техніка, що цілком обходиться без білила. Колірний шар повинен бути тонким і пропускати через себе промінь світла, інакше неможливо домогтися насиченості і звучності кольору, що так вигідно відрізняє акварель від інших технік.

Папір, просвічуючись крізь колірний шар, замінює білу фарбу. Якщо акварель змішувати з білилами, вона втратить характерну для неї прозорість.

Для досягнення враження найвищої світлоти у відблисках відповідні ділянки паперу залишаються цілком білими чи з мінімальною кількістю фарби.

Акварельні фарби належать до числа лесувальних фарб, нижні шари яких просвічують крізь верхні. Якщо прозорий шар червоної фарби пролесувати жовтою, то вийде жовтогарячий колір, причому він буде значно відрізнятися від кольору, складеного з тих же фарб на палітрі і покладених в один шар на папері. При повторних перекриттях необхідно враховувати характеристику нижнього шару.

Акварельні фарби зручні і прості у вживанні і наносяться на папір тонкими шарами, при висиханні – висвітлються і трохи втрачають насиченість, швидко сохнуть. Акварель, на відміну від інших технік, майже не допускає виправлень і переробок. Новими перекриттями не можна виправити неправильно узяті фарби, темне місце не можна висвітлити, а брудне – не можна зробити яскравим.

У техніці акварелі можливо вести роботу від світлого до темного. У першому шарі зображувані предмети покривають слабким розчином фарб, що відповідають світлосилі у світлових частинах поверхні, потім наносять півтіні і рефлекси. Наступні колірні прокладки визначають і ліплять форму в півтонах і рефлексах, закінчують предмет – групою тіні. Тінь не повинна бути занадто темною, вона повинна мати прозорість.

Своєрідність акварельної техніки полягає в граничній вологості пензля. Він повинен максимально набирати фарбу з водою, яка ніби сама розтікається по поверхні, а пензель тільки розподіляє її по місцю. У деяких випадках роботі варто надати горизонтального положення, у залежності від того, якою фарбою наноситься мазок і передбачуваний технічний ефект колірного шару.

Напрямок мазків залежить від характеру форми. Можна писати і напівсухим пензлем по зернистому папері. Якщо мазок покладено на місце і він правильно визначає форму, він є гарним засобом передачі натури. Напівсухий пензель в акварелі застосовують украй рідко, як правило, для виконання деталей і досягнення яких-небудь особливих ефектів, видалення непотрібного затьоку.

Можна виділити три основних способи роботи аквареллю:

1. Робота лесуванням по сухому папері, коли виконується перший колірний шар дуже легко, значно слабше і прозоріше, ніж у натурі, поступово наносяться шар за шаром, і досягається необхідна глибина і насиченість тону.

2. Нанесення колірного шару по сухому папері «аля-прима», при якому колір передається на повну силу дрібними мазками, створюючи ними плавні переходи відтінків за рахунок правильно знайденого кольоротону для кожного мазка.

3. Робота на вологому папері, коли відразу вирішується загальний тон, а мазок більш-менш втрачає свої обриси.

Найбільш поширеною і древньою технікою акварелі є техніка письма по-сухому, яка буде використовуватися у дипломній роботі.

Техніка письма по-сухому дуже різноманітна, включає різні прийоми роботи аквареллю. Твір виконується аквареллю, розведеною у воді, по сухому папері.

Дипломна робота буде виконана технікою лесування, тобто поступовим накладанням напівпрозорих шарів фарби один на одного.

Техніка роботи по-сухому дозволяє виконати як тонкі, ніжні, так і насичені акварелі, поєднувати різні прийоми в одній роботі залежно від мети і завдань роботи.

В арсеналі роботи над аквареллю треба мати декілька пензликів різних розмірів. Це пензлики №2 і №3. Для заливки великих площин слід використовувати пензлик №7 – він здатний утримувати в собі велику кількість води.

Пензель для живопису акварельними фарбами повинен бути м’яким і разом з тим пружним, мати круглу форму і набувати при змочуванні у воді вигляд конуса з гострим кінчиком. Кращі пензлі – колонкові. Найчастіше застосовуються білячі, тхорячі, борсукові, а також пензлі з вушного волосу домашніх тварин.

При роботі аквареллю важливим є використання м¢якого ластика, так як грубий і жорсткий може пошкодити поверхню і фарба буде лягати нерівно.

Так як дипломна робота буде виконуватися в змішаній техніці, використовуватимуться ще такі інструменти як гелієві ручки та туш.

Гелієві ручки досить прості у використанні, ними можна малювати тонкі та чіткі лінії, мінусом є досить невелика гама кольорів, але для дипломної роботи буди використовувати ручка лиш чорного кольору. Вони є досить світлостійкі, що відобразиться на роботі найкращим чином.

Туш, як і гелієві ручки, також є нескладною у використанні. Деякі види туші для графічних робіт мають тенденцію до вицвітання, тому слід вибирати світлостійку туш, а також бажано, щоб вона була водостійкою. Інструментом нанесення туші є перо. Перо використовується для графічних робіт. Так як інструмент є досить гнучким, ним можна наносити лінії різної товщини.

 


Поделиться:



Последнее изменение этой страницы: 2019-04-10; Просмотров: 250; Нарушение авторского права страницы


lektsia.com 2007 - 2024 год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! (0.023 с.)
Главная | Случайная страница | Обратная связь