Архитектура Аудит Военная наука Иностранные языки Медицина Металлургия Метрология
Образование Политология Производство Психология Стандартизация Технологии


РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ. ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА



РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА

(ЛІТЕРАТУРА СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ ТА ВІДРОДЖЕННЯ)

 

0203 Гуманітарні науки

6.0203 Філологія*

6.0203002 Англійська мова і зарубіжна література

Інститут філології

 

Кредитно-модульна система

організації навчального процесу

 

 

 – 2014–


Робоча програма з зарубіжної літератури для студентів І курсу за напрямом підготовки „філологічні науки”, спеціальністю „англійська мова й зарубіжна література”. „___” ________, 2012. – 38 с.

 

Розробник: кандидат філологічних наук, доцент Литвиненко Тетяна Миколаївна.

 

Робоча програма затверджена на засіданні кафедри (циклової, предметної комісії)_________

_______________________________________________________________________________

Протокол № ___ від. “____”________________20__ р.

 

                    Завідувач кафедри (циклової, предметної комісії)________________________

 

                                                           _______________________ (__________________)

                                                                                                            (підпис)                                              (прізвище та ініціали)        

“_____”___________________ 20___ р

 

Схвалено методичною комісією за  напрямом підготовки (спеціальністю)_______________________________________________________________

                                                                                                                                                               (шифр, назва)

Протокол № ___ від. “____”________________20___ р.

 

“_____”________________20__ р. Голова _______________( _____________________)

                                                                                                                          (підпис)                              (прізвище та ініціали)        

 

 

Ó__________, 200_

Ó __________, 200_


              



Опис навчальної дисципліни

 

Найменування показників

Галузь знань, напрям підготовки, освітньо-кваліфікаційний рівень

Характеристика навчальної дисципліни
денна форма навчання

Кількість кредитів – 1

Галузь знань 0203 Гуманітарні науки

Нормативна

Напрям підготовки 6.0203 Філологія*
Модулів – 2

Спеціальність (професійне

спрямування):

англійська мова і зарубіжна література

 

Рік підготовки:
Змістових модулів – 2 1-й
Індивідуальне навчально-дослідне завдання Сонет епохи Відродження у творчості Данте, Петрарки, Ронсара й Шекспіра   Семестр

Загальна кількість годин - 36 год.

2-й
Лекції

Тижневих годин для денної форми навчання:

аудиторних – 1 год.

самостійної роботи студента – 0,8 год.

Освітньо-кваліфікаційний рівень:

бакалавр

8 год.
Практичні, семінарські
 12 год.  
Самостійна робота
16 год.
Вид контролю: екзамен

 

Мета та завдання навчальної дисципліни

Мета курсу – розкрити своєрідність літературного процесу Середньовіччя й Відродження та його вплив на європейську літературу й культуру наступних епох.

Завдання:

– познайомити студентів з найзначнішими творами Середньовіччя й Відродження;

– продемонструвати жанрову та образну палітри середньовічної та Ренесансної літератури;

– розкрити дуальний, антиномічний характер культури середніх віків, її карнавальну, ігрову, сміхову складову, містичний і гуманістичний чинники;

– виявити індивідуальні особливості творчої манери найвизначніших письменників Відродження та загальнокультурні й ментальні особливості епохи;

– сприяти розумінню концептуальних особливостей Середньовіччя й Відродження та їх спільної духовної основи, яка дозволяє об’єднати дві культурні епохи в один історико-культурний період;

– визначити місце літератури середніх віків і Відродження в системі релігійних, філософських й естетичних концепцій різних періодів.

У результаті вивчення дисципліни студенти повинні

знати:

· основні періоди й закономірності розвитку літератури середніх віків і Відродження;

· особливості творчості найзначніших письменників епохи Відродження;

· специфіку родів і жанрів літератури Середньовіччя;

· основні середньовічні й ренесансні образи й мотиви та їх втілення у світовій літературі;

уміти:

· аналізувати літературу з проблем середньовічної культури, естетики і філософії, кельтської, германо-скандинавської та християнської міфології;

· здійснювати аналіз-інтерпретацію художніх творів із застосуванням поліметодологічного підходу;

· порівнювати міфологічні образи й сюжети з їх літературним втіленнями та різні літературні варіанти одного й того ж образу, мотиву, теми.

· зіставляти твори одного жанру.

· визначати текстові, жанрові, індивідуально-авторські, середньовічні та ренесансні особливості твору, їх національні та загальнолюдські риси.

 


 


Програма навчальної дисципліни

Модуль 1

Змістовий модуль 1. Література Середньовіччя

Тема 1. Своєрідність літератури раннього Середньовіччя. 4 2   2
Тема 2. Жанрово-видова та тематична розмаїтість літератури зрілого Середньовіччя 8 2 2 4
Разом за змістовим модулем 1 12 4 2 6

Модуль 2

ІНДЗ 3 - - 3
Усього годин 3     3

 



Теми лекційних занять

№ з/п Назва теми Кількість годин
1 Вступ. Предмет та завдання курсу „Історія середніх віків та Відродження”. 0,5
2 Середньовіччя як культурна епоха. 0,5
3 Особливості літератури раннього середньовіччя. Національномовна та латиномовна літератури. 1
4 Жанрово-видова та тематична розмаїтість літератури зрілого Середньовіччя. Куртуазна та міська літератури. 2
5 Відродження як культурна епоха. 0,5
6 Своєрідність романського Відродження. Ренесансна література Італії, Франції, Іспанії. 2
7 Особливості германського Відродження. Ренесансна література Німеччини, Нідерландів, Англії. 1,5

 

Теми практичних занять

№ з/п Назва теми Кількість годин
1 Класичний героїчний епос Західної Європи: співвідношення історії й вимислу, система моральних цінностей, художні особливості. „Пісня про Роланда”, „Пісня про мого Сіда”, „Пісня про Нібелунгів” як універсальна інформація про середньовічну епоху 2
2 “Божественна комедія” Данте як синтез середньовічної й передренесансної культури 2
3 Зародження європейської реалістичної новели та вираження ренесансної естетики в „Декамероні” Боккаччо 2
4 Казка-сатира Ф. Рабле “Гаргантюа й Пантагрюель”: синтез гуманізму, фантасмагорії й філософічності 2
5 У. Шекспір “Ромео та Джульєтта”, “Гамлет”: конфлікт людської самосвідомості й світу жорстокості та егоїзму 2
6 М. Сервантес “Вигадливий ідальго Дон Кіхот Ламанчеський”: новий тип європейського роману 2

 


Практичне заняття № 1

 

Класичний героїчний епос Західної Європи: співвідношення історії й вимислу, система моральних цінностей, художні особливості. „Пісня про Роланда”, „Пісня про мого Сіда”, „Пісня про Нібелунгів” як універсальна інформація про середньовічну епоху

 

Теоретичні питання:

1. „Пісня про Роланда” – вершина французького середньовічного героїчного епосу.

1.1. Відображення в поемі епохи Карла Великого. Історична достовірність подій та персонажів.

1.2. Роланд як герой класичного героїчного епосу.

1.3. Основні проблеми поеми.

2. „Пісня про мого Сіда” – відображення життя середньовічної Іспанії періоду реконкісти.

2.1. Історична основа поеми. Побутові реалії й звичаї арабієзованої Іспанії.

2.2. Реальне й вигадане в образі Сіда. Роль поетизації героя.

2.3. Відображення в поемі іспанської національної ідеї.

3. „Пісня про Нібелунгів” – синтез давнього германського епосу й куртуазії зрілого Середньовіччя.

3.1. Міфологічно-історична основа поеми. Змішання різних епох як характерна особливість „Пісні про Нібелунгів”.

3.2. Місце і роль реальних і вигаданих персонажів у поемі. Зміна функцій героїв „Пісні про Нібелунгів” порівняно зі „Старшою Еддою”.

3.3. Проблематика поеми.

 

Практичні завдання:

1. Складіть таблицю „Героїчний епос зрілого Середньовіччя”: „Пісня про Роланда”, „Пісня про мого Сіда”, „Пісня про Нібелунгів”

 

Назва  поем Історична основа Поетичне переосмислення Історичні елементи Міфологічні елементи Християнські елементи Епічні риси

 

2. Зробіть порівняльну характеристику античного героїчного епосу („Іліада”, „Одіссея”, „Енеїда”), ранньосередньовічного героїчного епосу (ірландські саги, „Беовульф”, „Старша Едда”) и героїчного епосу зрілого Середньовіччя („Пісня про Роланда”, ”Пісня про мого Сіда”, „Пісня про Нібелунгів”), враховуючи наступні аспекти:

– час, відбитий у творі та його характеристики (історичний чи міфологічний);

– форма викладу подій (легендарна чи реальна оповідь);

– міфологічна чи історична епоха;

– наявність міфологічних елементів;

– мотивація подвигів героя;

– основа поділу на „своїх” та „чужих”.

При підготовці користуйтеся поданою нижче схемою „Героїчний епос

Література:

1. Алексеев М.П. и др. История зарубежной литературы. Средние века и Возрождение. – М., 1978. – С. 64-94.

2. Античная литература: Учебник / А. Ф. Лосев, Г. А. Сонкина, А. А. Тахо-Годи и др.; Под ред. А. А. Тахо-Годи. – М., 1980. – С. 35-62, 362-377.

3. Ковалева Т. В. Литература средних веков и Возрождения. – Минск, 1988.– С. 10-23, 29-45.

4. Шаповалова М. С., Рубанова Г. Л., Моторний В. А. Історія зарубіжної літератури. – Львів, 1993. – С. 16-37, 40-54.

5. Тарасова Н.І. Типологічні подібності в героїчних епосах допомагають виявити порівняльні таблиці (На матеріалі зіставлення „Пісні про Роланда”, „Пісні про мого Сіда”, та „Пісні про Нібелунгів”) // Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. – 2004. – № 10 – С.26-28.




Практичне заняття № 2

“Божественна комедія” Данте як синтез середньовічної й передренесансної культури

Теоретичні питання:

1. Творчій задум „Божественної комедії” та сутність її назви.

2. Алегорія й символізм як основні стилістичні особливості поеми (числа, світло й колір, тварини, предмети…)

3. Образи Данте, Вергілія й Беатріче в „Комедії”, їх смислове навантаження.

4. Культурно-історичне значення „Божественної комедії”.

Практичні завдання:

1. Складіть таблицю „Поетична й світоглядна своєрідність „Божественної комедії” Данте” (у кожній колонці назвати потрібні елементи й проілюструвати їх прикладами з тексту)

Середньовічні елементи Античні елементи Ренесансні елементи Реалії часу Данте Погляди Данте Стиль поеми

2. Складіть структуру схему до кожної частини поеми: сфери пекла, чистилища й раю, хто та за які гріхи чи заслуги в них перебуває.

Сфери пекла чистилища й раю Души, які перебувають у сферах Види покарань та нагород

П Е К Л О

Ч И С Т И Л И Щ Е

Р А Й

Література:

1. Алексеев М. П., Жирмунский В. М., Мокульский С. С., Смирнов А. А. История зарубежной литературы: Средние Века и Возрождение. – М., 1978. – С. 209-217.

2. Шаповалова М. С., Рубанова Г. Л., Моторний В. А. Історія зарубіжної літератури. – Львів, 1993. – 113-122.

3. Висоцька Н. О., Мельникова Л. В. Подорож у світ „Божественної комедії”. Інтерпретація літературознавця // Всесв. літ. в сер. навчальних закладах України. – 1999. – № 11.– С. 41.

4. Еліот Т. С. Данте. Пекло. Есе. // Всесвіт. – 1996. – № 10-11. – С. 148.

5. Курціус Е. Р. Данте // Курціус Е. Р. Європейська культура і латинське середньовіччя. – Львів, 2007. – С. 387-422.

6. Угрин О. П. Графічні схеми як засіб пізнання Дантової моделі всесвіту // Всесвітня література в середніх навчальних закладах України.–1997.–№ 9.–С.28.

7. Шалагінов Б.Б. Данте Аліг’єрі та його шедевр „Божественна комедія” // Зарубіжна література в школах України. – 2006. – № 10. – С. 8-13.



Практичне заняття № 3

Зародження європейської реалістичної новели та вираження ренесансної естетики в „Декамероні” Боккаччо

Теоретичні питання:

1. „Декамерон” Боккаччо – органічне продовження італійської новелістичної традиції. Літературні й історичні джерела роману.

2. Поетична своєрідність роману.

2.1. Особливості композиції твору, їх функціональне значення.

2.2. Енциклопедичний характер „Декамерону”.

2.3. Сатирична спрямованість роману: висміювання аскетизму, католицького фанатизму, кліриків.

2.4. Тема кохання в „Декамероні”.

2.5. Образи оповідачів.

2.6. Особливості оповідної манери Боккаччо.

3. Значення „Декамерону” для подальшого розвитку новелістичного жанру в Європі. Вплив твору Боккаччо на подальший розвиток культури.

Практичне завдання:

Порівняйте твір Дж. Боккаччо з давньоримськими романами Апулея й Петронія. Обґрунтуйте, чи можна вважати „Декамерон” романом у новелах?

Література:

1. Алексеев М. П., Жирмунский В. М., Мокульский С. С., Смирнов А. А. История зарубежной литературы: Средние Века и Возрождение. – М., 1978.

2. Шаповалова М. С., Рубанова Г. Л., Моторний В. А. Історія зарубіжної літератури. – Львів, 1993. – С. 128-136.

3. Андроник А. В. Утверджуючи концепцію оптимістичного сприйняття життя // Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. – 1999. – № 1. – С. 20.

4. Борецький М. Доба європейського відродження (Ренесанс) // Зарубіжна література. – 2000. – № 43. – С. 6-8.

5. Карпенкіна Л. Композиція і тематичне багатство “Декамерона” Джованні Бокаччо // Зарубіжна література. – 2001. – № 43. – С. 12.

6. Штейн А. «Декамерон» Боккаччо – книга о любви. – М., 1993.

7. Апулей. Метаморфози, або Золотий осел. – К., 1982.

8. Петроній. Сатирикон // Всесвіт. – 1986. – № 9.

9. Античный роман. – М., 2001.

10. Пащенко В. І. Пащенко Н. І. Антична література: Підручник. – К., 2001. – С. 683-687, 705-711.

11. Мегела І. Історія Римської літератури. Монографія. – Миколаїв: Видавництво ЧДУ ім. Петра Могили, 2009. – С. 245-256, 275-285.



Практичне заняття № 4

Практичне заняття № 5

Практичне заняття № 6

Самостійна робота

№ з/п Назва теми Кількість годин
1 Національна своєрідність і художні особливості героїчного епосу раннього Середньовіччя 2
2 Література зрілого Середньовіччя 4
3 Література романського Відродження 3
4 Література германського Відродження 4
5 Індивідуальне навчально-дослідне завдання Сонет епохи Відродження у творчості Данте, Петрарки, Ронсара й Шекспіра 3

 

Література:

1. Алексеев М. П., Жирмунский В. М., Мокульский С. С., Смирнов А. А. История зарубежной литературы: Средние Века и Возрождение. – М., 1978. – С. 18-50.

2. Мифы народов мира. Энциклопедия: в 2-х т. – М., 1997. – Т.1.– С. 284-291, 633-637.

3. Шаповалова М. С., Рубанова Г. Л., Моторний В. А. Історія зарубіжної літератури. – Львів, 1993. – С. 16-37.

4. Стеблин-Каменский М. И. Мир саги: Становление литературы. – Л., 1984.

5. Антоневська А.К. Скандинавія. Таємні мистецтва. Пантеон скандинавських богів // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. – 2005. – № 5. – С.2-6.

6. Тексти й відомості про міфологію можна прочитати на сайтах:

«История и мифология кельтов» http://celt.newmail.ru/

«Древнеирландские саги» http://www.irlandsagi.ru/index.php

 «Мистерии Севера» http://www.asatru.ru/index1.htm

«История и мифология германо-скандинавов» http://www.mythology.newmail.ru/

«Мифы и легенды» http://www.fbit.ru/free/myth/

„Література доби Середньовіччя” http://www.ae-lib.org.ua/_lit_medieval.htm



Немиришин П. І., Ганич Н. І. Цикл рицарських романів про короля Артура та рицарів Круглого Столу. “Роман про Трістана та Ізольду”: матеріали до варіативного вивчення // Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. – 1999. – № 10. – С. 37.

Немировский А. Артуровская традиция // Литература. – 1996.–№ 43.– С. 4.

І. Відродження в Італії

1. Познайомтеся з особливостями літератури італійського Відродження. Дайте загальну характеристику кожного його періоду (передвідродження, треченто, кватроченто, чинквиченто), назвіть найвидатніших представників та їх твори, вкажіть домінуючі жанри.

2. Познайомтеся з поетичною творчістю Петрарки, Боккаччо, Мікеланджело. Проаналізуйте, яким чином в їх ліриці переплелися індивідуальні та ренесансні риси. 

3. Прочитайте твори Ариосто „Шалений Орландо” („Шалений Роланд”) та Торквато Тассо Звільнений Єрусалим”. Дайте загальну характеристику італійської поеми Високого й Пізнього Відродження. Проаналізуйте образи головних героїв. Розкрийте особливості відтворення реального світу в поемах, схарактеризуйте їх стильові особливості.

4. Розкрийте особливості італійської ренесансної драматургії. Поясніть карнавальний характер „вченої комедії”. Схарактеризуйте людські типи комедії масок.

Література:

1. Алексеев М.П., Жирмунский В.М., Мокульский С.С., Смирнов А.А. История зарубежной литературы: Средние Века и Возрождение.–М., 1987.

2. Зарубежная литература эпохи Возрождения. Хрестоматия. / Сост.    Пуришев Б.И. – 2-е изд. – М., 1976.

3. Ковалева Т. В. Литература средних веков и Возрождения. – Минск, 1988.

4. Шаповалова М. С., Рубанова Г. Л., Моторний В. А. Історія зарубіжної літератури. – Львів, 1993.

5. Пуришев Б. И. Литература эпохи Возрождения. Идея "универсального человека". Курс лекций. – М., 1996. или на сайте http://www.hi-edu.ru/e-books/LR/index.htm

6. Распопин В.Н. Эпоха Ренессанса. Италия. Лекции по истории зарубежной литературы. – Новосибирск, 2002. или на сайте http://raspopin.den-za-dnem.ru/index_e.php

7. Рогодзинський В. Театр доби Відродження: Італійський театр. Британська сцена. Іспанське ренесансне „дзеркало” // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. – 2005. – № 7. – С. 9-16.

8.  Аріосто Л. З поеми “Шалений Роланд” // Всесвіт. – 1994. – № 11-12. – С. 129-137.

9. Аріосто Л. З поеми “Шалений Роланд”. Переклав О. Мокровольський // Зарубіжна література. – 1997. – № 12. – С. 4.

10. Мокровольський О. Вершина відродження // Всесвіт. – 1994. – № 11-12. – С. 130-131.

11. http://www.renesans.ru сайт „Ренессанс” (про італійське Відродження, твори ітілійських поетів)

Пискунова С. Испанское Возрождение как культура переходного типа // Вопросы литературы. – 1997. – № 6.

7. Рогодзинський В. Театр доби Відродження: Італійський театр. Британська сцена. Іспанське ренесансне „дзеркало” // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. – 2005. – № 7. – С. 9-16.

 

 



Індивідуальні завдання

Методичне забезпечення

1. Програма курсу

2. Питання та завдання до практичних занять.

3. Питання та рекомендації до самостійної роботи.

4. Питання та рекомендації до індивідуального завдання.

5. Короткий словник основних понять і термінів з теми „Література Середньовічя”.

6. Добірка електронних текстів художніх творів та наукових робіт з курсу зарубіжної літератури Середньовіччя та Відродження.

 



Рекомендована література

Базова

Тексти*:

Середні віки

1. Ірландські саги.

2. “Беовульф”.

3. “Старша Едда”.

4. “Пісня про Роланда”.

5. “Пісня про мого Сіда”.

6. “Пісня про Нібелунгів”.

7. “Роман про Трістана та Ізольду”.

8. Крет’єн де Труа “Івейн, або Лицар з левом”.

9. В. фон Ешенбах “Парцифаль”.

10. Поезія вагантів (за вибором).

11. Поезія трубадурів, труверів та мінезингерів (за вибором).

12.  Фабліо (за вибором).

13.  “Роман про лиса” (Роман про Ренара. Переспів з давньофранцузької В. Коптілова // Всесвіт. – 2001. – № 1-2. – С. 124-136).

14. Балади про Робіна Гуда (за вибором).

Відродження

1. Данте А. “Нове життя”. “Божественна комедія”.

2. Петрарка Ф. “Книга пісень” (за вибором).

3. Боккаччо Дж. “Декамерон” .

4. Аріосто Л. “Шалений Роланд”.

5. Макіавеллі Н. “Мандрагора”. “Золотий осел”. “Князь”.

6. Тассо Т. “Звільнений Єрусалим”.

7. Роттердамський Е.Похвала глупоті”. “Розмови запросто”.

8. Брант С. “Корабель дурнів”.

9. Гуттен У. Діалоги (за вибором).

10.  Війон Ф. Балади. Поезія (за вибором).

11.  Рабле Ф. “Гаргантюа й Пантагрюель”.

12.  Наварська М. “Гептамерон”.

13.  Ронсар П. Поезія (за вибором).

14.  Сервантес М.Дон Кіхот з Ламанчі”. Повчальні новели (за вибором).

15.  Чосер Д. “Кентерберійські оповідання” (за вибором).

16.   Шекспір У. Сонети (за вибором). “Ромео й Джульєтта”, “Ричард ІІІ”, “Генріх ІV”, “Король Лір”, “Отелло”, “Гамлет”, “Макбет”, “Багато галасу з нічого”, “Дванадцята ніч”, “Приборкання норовливої”, “Як вам це сподобається”, “Антоній і Клеопатра”, “Тімон Афінський”, “Цимбалін”, “Зимова казка”, “Буря”.

17.  Мор Т. “Утопія”.

 


Підручники:

1. Шаповалова М. С., Рубанова Г. Л., Моторний В. А. Історія зарубіжної літератури. – Львів, 1993.

2. Алексеев М. П., Жирмунский В. М., Мокульский С. С., Смирнов А. А. История зарубежной литературы: Средние Века и Возрождение. – М., 1987.

3. Пуришев Б. И. Литература эпохи Возрождения. Идея "универсального человека". Курс лекции. – М.: Высш. шк., 1996. 

4. Зарубежная литература Средних Веков. Вып.I. Латинская, кельтская, скандинавская, провансальская, французская литературы: Хрестоматия. / Сост. Б. И. Пуришев. 2-е изд. – М., 1974.

5. Зарубежная литература Средних Веков. Вып.2 Немецкая, испанская, итальянская, английская, чешская, сербская, болгарская литературы. Хрестоматия. / Сост. Б. И. Пуришев. 2-е изд. – М., 1975.

6. Зарубежная литература эпохи Возрождения. Хрестоматия. / Сост.   Б. И. Пуришев. 2-е изд. – М., 1976.

7. Ковалева Т. В. Литература средних веков и Возрождения. – Минск, 1988.

8. Історія середньовічної літератури т а літератури Відродження на сайті AeLib: Бібліотека світової літератури. Оригінали та переклади http://www.ae-lib.org.ua/_lithistory.htm#mid


Допоміжна

1. Гуревич А. Я. Категории средневековой культуры. – М., 1972.

2. Мелетинский Е. М. Введение в историческую поэтику эпоса и романа. М., 1986.

3. Стеблин-Каменский М. И. Мир саги: Становление литературы. – Л., 1984.

4. Жирмунский В. М. Народный героический эпос: Сравнительно-исторические очерки. – М., 1962.

5. Комаринец А. Энциклопедия короля Артура и рыцарей круглого стола. – М., 2001.

6. Михайлов А. Д. Французский рыцарский роман. – М., 1976.

7. Мелетинский Е. М. Средневековый роман: Происхождение и классические формы. – М., 1983.

8. Михайлов А. Д. Старофранцузская городская повесть-фаблио и вопросы специфики средневеково пародии и сатиры. – М., 1986.

9. Андреев М. Средневековая европейская драма. – М., 1989.

10. Елина Н. Г. Данте: Критико-биографический очерк. – М., 1965.

11. Голенищев-Кутузов И. Н. Творчество Данте и мировая культура. – М., 1971.

12. Асоян А. А. "Почтите высочайшего поэта. Судьба "Божественной комедии" Данте в России". – М., 1990.

13. Пинский Л.Е. Реализм эпохи Возрождения. – М., 1961.

14. Культура эпохи Возрождения и Реформации. Сб.статей. – М.1991.

15. Эстетика Ренессанса. В 2-х тт. – М., 1981.

16. Лосев А. Ф. Эстетика Возрождения. – М., 1978.

17. Хлодовский Р. И. Франческо Петрарка: Поэзия гуманизма. – М., 1974.

18. Хлодовский Р. И. Декамерон: Поэтика и стиль. – М., 1982.

19. Андреев М. Л., Хлодовский Р.И. Итальянская литература зрелого и позднего Возрождения. – М., 1988.

20. Пуришев Б. И. Очерки немецкой литературы XV-XVII вв. – М., 1955.

21. Бахтин М. М. Творчество Франсуа Рабле и народная культура средневековья и Ренессанса. – М., 1965.

22. Виппер Ю. Б. Поэзия Плеяды. – М., 1976.

23. Аникст А. А. Шекспир: Ремесло драматурга. – М., 1974.

24. Шенбаум С. Шекспир. Краткая документальная биография. – М., 1985.

25. Пинский Л. Е. Шекспир: Основные начала драматургии. – М., 1971.

26. Державин К. С. Сервантес. Жизнь и творчество. – М., 1958.

27. Багно В. Дорогами "Дон Кихота". – М., 1988.

28. История всемирной литературы. Т.2. – М., 1984 (Литературный процесс III-XIII вв.).

29. История всемирной литературы. Т.3. – М., 1985 (Литературный процесс с конца XIII-начала XIV веков до рубежа XVI-XVII в.).

30. Мифы народов мира. Энциклопедия: в 2-х т. – М., 1997.

31. Леонардо да Винчи. Избранные произведения. – Мн., М., 2000.

32. Комаринец А. Энциклопедия короля Артура и рыцарей круглого стола. – М., 2001.

33. Жак ле Ґофф. Середньовічна уява. – Львів, 2007.

34. Курціус Е. Р. Європейська література і латинське середньовіччя. – Львів, 2007.

35. Вальтер Ф. Сегодняшний день французской школы сравнительной мифологии (На материале романов о короле Артуре XII – XIII веков). Перевод с французского, вступительная статья и примечания Ю.Пухлий // Вопросы литературы. – 2007. – № 2. – С. 164-188.

36. Исупов К. Франциск из Ассизи в памяти русской литературно-философской культуры // Вопросы литературы. – 2006. – № 6. – С. 60-88.

37. Кобів Й. Літописець Карла Великого // Всесвіт. – 2006. – № 5-6. –С.103-104.

38. Айнгард. Життя Карла Великого. Перекл. з латини та примітки Й.Кобіва // Всесвіт. – 2006. – № 5-6. – С. 85-102.

39. Козлик І.В. Культурний обмін і взаємозв’язки між Заходом і Сходом за часів історико-культурної доби європейського Середньовіччя // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. – 2005. – № 11-12. – С.47-49.

40. Козлик І.В. Західноєвропейське Відродження і культура Сходу. Консультативний матеріал // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. – 2005. – № 11-12. – С.50-52. або Зарубіжна література в школах України. – 2005. – № 9. – С.47-49.

41. Рогодзинський В. Середньовічні театральні видовища // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. – 2005. – № 7.–С.6-8.

42. Рогодзинський В. Театр доби Відродження: Італійський театр. Британська сцена. Іспанське ренесансне „дзеркало” // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. – 2005. – № 7. – С. 9-16.

43. Качуровський І. Три вершини германської епіки. Уривок з праці „Генерика й архітектоніка”. Том 1. Література європейського Середньовіччя // Всесвіт. – 2004. – № 1-2. – С. 167-175.

44. Шалагінов Б.Б. Ренесанс у Франції // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. – 2003. – № 7. – С.24-30.

45. Шалагінов Б.Б. Відродження в Італії // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. – 2003. – № 7. – С.41-46.

46. Качуровський І. Новеля еспанського середньовіччя // Слово і час. – 2002. – № 7. – С. 39-43.

47. Ніколенко О.М. Жанри та стилі ранніх епох (античність, Середньовіччя) // Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. – 2005. – № 5 – С.25-33.

48. Борецький М. Світ поезії вагантів // Зарубіжна література. – 2004. – № 27. – 15-23.

 

Інформаційні ресурси

1. Средневековая литература http://gremlinmage.narod.ru/medieval.html

2. Исторические источники по истории Средних веков на русском языке в Интернете http://www.hist.msu.ru/ER/Etext/PICT/mediev.htm

3. Література доби Середньовіччя http://www.ae-lib.org.ua/_lit_medieval.htm

4. Индоевропейские варвары: мифы и история http://mythologies.narod.ru/

5. Древнеирландские саги http://www.irlandsagi.ru/index.php

6. История и мифология германо-скандинавов http://www.mythology.newmail.ru/

7. История и мифология кельтов http://celt.newmail.ru/

8. Скандинавские мифы и эпос на сайте «Мистерия севера» http://www.asatru.ru/libra.htm

9. Мифы и легенды http://www.fbit.ru/free/myth   

10. Література доби Відродження http://www.ae-lib.org.ua/_lit_renaissance.htm

11. Исторические источники по эпохе Возрождения на русском языке в Интернете http://www.hist.msu.ru/ER/Etext/PICT/renascen.htm

12. Старинная европейская литература в библиотеке Максима Мошкова http://lib.ru/INOOLD/

13. Мимесис http://www.libfl.ru/mimesis/

14. http://www.russianplanet.ru

15. „Ренессанс” http://www.renesans.ru


* Текстові джерела можуть мати різні вихідні данні, у тому числі й електронні варіанти.


РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА

(ЛІТЕРАТУРА СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ ТА ВІДРОДЖЕННЯ)

 

0203 Гуманітарні науки

6.0203 Філологія*

6.0203002 Англійська мова і зарубіжна література

Інститут філології

 

Кредитно-модульна система

організації навчального процесу

 

 

 – 2014–


Робоча програма з зарубіжної літератури для студентів І курсу за напрямом підготовки „філологічні науки”, спеціальністю „англійська мова й зарубіжна література”. „___” ________, 2012. – 38 с.

 

Розробник: кандидат філологічних наук, доцент Литвиненко Тетяна Миколаївна.

 

Робоча програма затверджена на засіданні кафедри (циклової, предметної комісії)_________

_______________________________________________________________________________

Протокол № ___ від. “____”________________20__ р.

 

                    Завідувач кафедри (циклової, предметної комісії)________________________

 

                                                           _______________________ (__________________)

                                                                                                            (підпис)                                              (прізвище та ініціали)        

“_____”___________________ 20___ р

 

Схвалено методичною комісією за  напрямом підготовки (спеціальністю)_______________________________________________________________

                                                                                                                                                               (шифр, назва)

Протокол № ___ від. “____”________________20___ р.

 

“_____”________________20__ р. Голова _______________( _____________________)

                                                                                                                          (підпис)                              (прізвище та ініціали)        

 

 

Ó__________, 200_

Ó __________, 200_


              


Поделиться:



Последнее изменение этой страницы: 2019-04-21; Просмотров: 201; Нарушение авторского права страницы


lektsia.com 2007 - 2024 год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! (0.241 с.)
Главная | Случайная страница | Обратная связь