Архитектура Аудит Военная наука Иностранные языки Медицина Металлургия Метрология
Образование Политология Производство Психология Стандартизация Технологии


Казка-сатира Ф. Рабле “Гаргантюа й Пантагрюель”: синтез гуманізму, фантасмагорії й філософічності



Теоретичні питання:

1. Джерела й композиція роману.

2. Фантастика и гіперболізація як засіб сатири. Антивоєнна й антиклерикальна спрямованість твору. Висміювання соціальних вад, системи освіти й юриспруденції.

3. Філософська концепція роману.

3.1. Гуманістична система виховання природної людини.

3.2. Соціальна утопія в романі. Втілення рис ідеального правителя, мудреця й людини в образі Пантагрюеля.

4. Комізм і гротеск у творі.

 

Практичне завдання:

1. Дайте розгорнуту відповідь на питання „У чому полягають ренесансні особливості роману Ф. Рабле „Гаргантюа й Пантагрюель?”.

2. Порівняйте художні особливості й спрямування сатири Рабле з сатирою у творах У. фон Гуттена, С. Бранта та Е. Роттердамського (дивись завдання до першого блоку 4 теми самостійних робіт).

 

Література:

1. Алексеев М. П., Жирмунский В. М., Мокульский С. С., Смирнов А. А. История зарубежной литературы: Средние Века и Возрождение. – М., 1978.

2. Шаповалова М. С., Рубанова Г. Л., Моторний В. А. Історія зарубіжної літератури. – Львів, 1993. – С. 173-185.

3. Затонский Д. А был ли Франсуа Рабле ренессансным гуманистом?.. (Опыт «постмодернистской» интерпретации «Гаргантюа и Пантагрюэля») // Вопросы литературы. – 2000. – № 5. – С. 208-234.

4. Мазур О. “Він нас створив...” Порівняння двох систем виховання за романом Ф. Рабле “Гаргантюа і Пантагрюель” // Зарубіжна література. – 2001. – № 11. – С. 6.

5. Назарець “Підсолоджена” досконалість Пантагрюеля і “гірка” буфонада Панурга. Франсуа Рабле: епоха, роман, образи. // Зарубіжна література в навчальних закладах. – 2000. – № 6. – С. 52-57.

6. Скуратівський В. Гіганти – їхній розум, сміх і мова // Зарубіжна література. – 2008. – № 28. – С.12-15.



Практичне заняття № 5

У. Шекспір “Ромео та Джульєтта”, “Гамлет”: конфлікт людської самосвідомості й світу жорстокості та егоїзму

Теоретичні питання:

1. Тема кохання й смерті в трагедії „Ромео й Джульєтта”

1.1. Інтертекстуальність трагедії та авторське переосмислення сюжету.

1.2. Система образів трагедії. Ромео і Джульєтта – тип нових людей, які розуміють світ кохання.

1.3. Основні проблеми твору.

1.4. Значення фіналу.

2. Трагедія „Гамлет” як початок вищого етапу шекспірівської трагедії.

2.1. Трагічна пристрасть Гамлета та її філософсько-історичне значення.

2.2. Гамлет і світ Клавдія (значення об’єктивної ситуації трагедії).

2.3. Трагедія свідомості Гамлета (значення суб’єктивної ситуації).

2.4. Ідейно-філософське значення фіналу трагедії.

 

Практичне завдання:

1. Порівняйте особливості вирішення проблеми кохання та смерті Шекспіром в „Ромео й Джульєтті” та Овідієм в „Метаморфозах” („Пірам та Фізба”).

2. Порівняйте образ Гамлета з „Діянь датчан” Самсона Граматіка та Гамлета з однойменної трагедії Шекспіра.

Література:

1. Алексеев М. П., Жирмунский В. М., Мокульский С. С., Смирнов А. А. История зарубежной литературы: Средние Века и Возрождение. – С. 483-511.

2. Шаповалова М. С., Рубанова Г. Л., Моторний В. А. Історія зарубіжної літератури. – Львів, 1993. – С. 255-260.

3. Саксон Грамматик. Деяния датчан. Сага о Гамлете // Зарубежная литература Средних Веков. Вып.I. Латинская, кельтская, скандинавская, провансальская, французская литературы: Хрестоматия. / Сост. Б. И. Пуришев. 2-е изд. – М., 1974. – С. 60-71.

4. Андроник А. В. Прокляті запитання Гамлета й Озрик. Спроба нетрадиційного прочитання шекспірівської трагедії // Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. – 1997. – № 9. – С. 36.

5. Аникст А. А. Шекспир: Ремесло драматурга. – М., 1974.

6. Морозов М. М. Трагедия о Гамлете, принце Датском (подстрочный перевод и комментарии) // Морозов М. М. Избранные статьи и переводы. – М., 1954. – С. 331- 464.

7. Пинский Л. Е. Шекспир: Основные начала драматургии. – М., 1971.

8. Киреев Р. Сугубо женское ... // Зарубіжна література. – 2004. – № 41. – С. 13.

9. Стріха М. Змагання з оригіналом // Зарубіжна література. – 2001. – № 39. – С. 2

10. Кирилюк З.В. Образи Гамлета і Дон Кіхота в культурологічному аспекті // Зарубіжна література в школах України. – 2007. – № 3. – С. 27-30.

11. Фокина О. Страдание мысли. По трагедии В. Шекспира “Гамлет” // Литература. – 1996. – № 12. – С. 1.

12. Шенбаум С. Шекспир. Краткая документальная биография. – М., 1985.



Практичне заняття № 6


Поделиться:



Последнее изменение этой страницы: 2019-04-21; Просмотров: 260; Нарушение авторского права страницы


lektsia.com 2007 - 2024 год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! (0.01 с.)
Главная | Случайная страница | Обратная связь