Архитектура Аудит Военная наука Иностранные языки Медицина Металлургия Метрология Образование Политология Производство Психология Стандартизация Технологии |
Швидкість при плоскопаралельному русі
Залежність між швидкостями точок плоскої фігури визначається за теоремою: швидкість будь-якої точки плоскої фігури дорівнює геометричній сумі швидкості полюса і швидкості цієї точки при обертанні плоскої фігури навколо полюса.
Ця залежність буде зберігатися протягом усього часу руху. Оскільки радіус-вектор з’єднує дві точки ( і ) плоскої фігури, то за весь час руху він обертається навколо полюса з кутовою швидкістю плоскої фігури , не змінюючись за модулем, тобто . Продиференціюємо обидві частини рівності за часом: (2) Похідні від векторів і за часом – це швидкості відповідно і . Оскільки під час руху плоскої фігури модуль радіус-вектора залишається незмінним, а його напрям при повороті фігури змінюється, то похідна – це обертова швидкість навколо полюса : . Обертова швидкість точки твердого тіла дорівнює: . Тоді, , де – кутова швидкість обертання фігури навколо полюса . Тоді формула (2) матиме вигляд: (3) Теорему доведено. Обертова швидкість направлена перпендикулярно до відрізка в сторону обертання фігури. Її модуль дорівнює: Швидкість зображується діагоналлю паралелограма, побудованого з на швидкості полюса , перенесеної в , і обертовій швидкості навколо полюса . План швидкостей Залежність між швидкостями точок плоскої фігури дає змогу визначити швидкості точок цієї фігури шляхом наочної побудови, що називається планом швидкостей. Припустимо, що відомі швидкості точок плоскої фігури. Відкладемо з довільної за напрямом швидкостей даних точок відрізки , що дорівнюють швидкостям цих точок ( і т.д.). З’єднаємо відрізками. Виконана побудова називається планом швидкостей; відрізки – променями; – вершинами плану швидкостей. З : З : З : і т. д. Відповідно, кожний відрізок, що з’єднує вершини плану швидкостей, геометрично рівний обертовій швидкості відповідної точки фігури навколо іншої точки як навколо полюса. Тому, і т.д. Звідси слідує, що багатокутник подібний до багатокутника і повернутий відносно нього на кут в сторону обертання плоскої фігури. Для побудови плана швидкостей точок плоскої фігури необхідно знати: – модуль і напрям швидкості однієї точки цієї фігури; – пряму, по якій напрямлена швидкість будь-якої іншої точки фігури.
Припустимо, що відомі: – модуль і напрям швидкості трикутної пластини , що рухається у площині креслення; – пряма, по якій напрямлена швидкість цієї пластини. Необхідно знайти і шляхом побудови плану швидкостей. 1) Проведемо з довільної відрізок і пряму, паралельну . 2) Відомо, що відрізки, які з’єднують вершини плану швидкостей, перпендикулярні до відрізків, які з’єднують відповідні точки фігури. 3) Щоб визначити вершину плану швидкостей, проведемо з вершини пряму перпендикулярну до . Точка перетину її з прямою, по якій напрямлена швидкість , є вершиною , а відрізок . 4) Щоб визначити вершину плану швидкостей, проведемо з вершин і прямі перпендикулярні відповідно до і трикутника. Перетин цих прямих утворить вершину . Відрізок . Аналогічною побудовою можна визначити швидкість будь-якої точки плоскої фігури, з’єднавши її з двома точками, швидкості яких уже відомі. |
Последнее изменение этой страницы: 2019-03-31; Просмотров: 259; Нарушение авторского права страницы