Архитектура Аудит Военная наука Иностранные языки Медицина Металлургия Метрология
Образование Политология Производство Психология Стандартизация Технологии


Предметний комплекс служби вторинних ресурсів



Розглянемо сучасний приклад проектування великого складного об'єкта. Уявімо, що в одному місті мерія вирішила дати додаткові кошти з бюджету міста на поліпшення справ із прибиранням відходів. Було вирішено поєднати це із тим, щоб стимулювати процес залучення на місцеві підприємства вторинних ресурсів — макулатури, тканин, скла, полімерів тощо. Після певної переробки усе це повинно ставати сировиною для місцевої промисловості.

Придбання вторинних ресурсів на великих фірмах не викликало особливих проблем. Проблема була там, де постачальником було населення. Мерія поставила за мету знайти спосіб вирішення цієї проблеми.

Вона почала організовувати пункти закупівлі вторинних ресурсів. Паралельно із цим звернулася до дизайнерського бюро із замовленням на естетизацію інтер'єрів тих пунктів.

Можливо, естетично досконалі інтер'єри й привабили б когось та сприяли деякому притоку населення на пункти закупівлі вторинної сировини. Одначе фахівці дизайнерського бюро розуміли, що треба шукати якийсь інший, радикальніший шлях вирішення проблеми.

Дизайнери вирішили, що тут справа не лише у поліпшенні зовнішнього вигляду предметів. Головними є форми взаємодії, котрі пропонуватиме мерія населенню.

На перший погляд здається, що надійною формою взаємодії тут стане платня за товар. Але ж вартість того «товару» мізерна. Вона навряд чи стимулюватиме людину за цю платню сортувати відходи та везти їх до пункту закупівлі.

Як же тоді вирішувати проблему?

Дизайнери міркували так: треба змінити напрям пошуку контактів з населенням. Треба, щоб ці контакти органічно входили у процеси повсякденного життя мешканця міста, щоб вони були наближені до його щоденних турбот, ритуалів, природних потреб.

Реалізувати ці міркування було вирішено у такий спосіб. Процес викидання непотрібних речей визначається природною потребою людини у підтриманні гігієни житла, очищенні квартири. Необхідно спрямувати цей стихійний процес у належне річище, перетворивши його на своєрідний ритуал, культурний стереотип поведінки.

Було вирішено конкретизувати це так. Мешканців кожної квартири постачати простими засобами — пакунками для первинного накопичення певного «класу» відходів. Розпочати це можна, наприклад, з макулатури. Якщо вдасться сформувати в населення настанову на викидання у той пакунок старих газет, журналів, то процес накопичення проходитиме природно, майже автоматично. Заповнений пакунок виставлять за двері. Це буде відбуватися найімовірніше зранку, при виході з дому на роботу. Потім робітник, що прибирає, пересуне пакунок до спеціального загального колектора. Після цього за допомогою спецавтотранспорту макулатуру буде відвезено до місця переробки.

Окрім варіанту, який передбачає збирання макулатури людиною у власній квартирі, необхідно передбачити розміщення пакунків для збирання в інших точках міста, а саме: на зупинках транспорту, у магазинах, в переходах тощо.

Подібний процес взаємовідносин з населенням може бути організовано не лише стосовно макулатури, а й інших вторинних ресурсів — скла, полімерів, тканин тощо.

Отже, концепцію проекту було сформульовано. Аби уточнити її зміст, дизайн-бюро сценарно змоделювало основні ситуації. Було проведено фотофіксацію різних варіантів збирання й транспортування вторинних ресурсів в умовах міста.

Наприклад, сценарне моделювання ситуацій збирання провадилося за такими напрямами:

- передача населенню пакунків для збирання (цей напрям поділяється на: надсилання поштою, придбання у кіосках, через автомати, у крамницях);

- розміщення пакунків у помешканні (в коридорі, кухні, кабінеті тощо);

- винесення з житла до накопичувана на сходах, контейнера на вулиці біля будинку, контейнера на спеціальних майданчиках.

176

Так само було проведено сценарне моделювання ситуацій транспортування відходів з фотофіксацією основних моментів. Фотоматеріал, що одержали, було систематизоваї й перетворено у проектно-аналітичну графіку, яка наочно репрезентує yd можливі ситуації.

Таким чином, після уточнення концепції можна переходити до розробки конкретній матеріальних речей. На основі попередньої роботи було виявлено перелік предметів І для розробки та сформульовано вимоги до них. Перелік мав два основні блоки предмі тів: засоби накопичення сировини; засоби транспортування.

Кожний блок предметів розробляла спеціальна проектна група.

Ще одна проектна група розробляла знаковий ансамбль — фірмову графічну мову служби вторинних ресурсів. У процесі пошуку її образу було виключено прямі асоціаи з предметом діяльності — вторинними ресурсами, оскільки вони майже завжди виші кають негативні психологічні реакції. Основою образу є уявлення про діяльність саме служби як про цілеспрямований процес, що май велике екологічне та культурне значення,

Графічні символи, що було знайдено, спланували розмістити на ділових паперах, екіпіруванні персоналу, спеціальній літературі, пакунках для збирання відходів, спеціальному транспорті. Проект набув завершеності.

Згадаємо, як цей проект починався. Дизайнерське бюро підійшло до вирішення проблеми інакше, ніж відкриття приймальних пунктів і прикрашання їх інтер'єрів, як І планувала зробити мерія. Дизайнери розглянули проблему в багатьох аспектах, перш І ніж перейти до проектування предметів. Результатом виявилася певна проектна про-грама. А вже завдяки цій програмі з'явилася можливість приймати рішення проте, як саме предмети треба розробляти.


Поделиться:



Последнее изменение этой страницы: 2019-04-09; Просмотров: 230; Нарушение авторского права страницы


lektsia.com 2007 - 2024 год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! (0.012 с.)
Главная | Случайная страница | Обратная связь