Архитектура Аудит Военная наука Иностранные языки Медицина Металлургия Метрология
Образование Политология Производство Психология Стандартизация Технологии


Українські народні ігри для дітей молодшого шкільного віку



Баранець


   Гру можна проводити на спортивному майданчику або в залі. Обирається " баранець". Решта - його " хвостики". Баранець тримає скакалку або лозинку. Учасники гри утворюють ланцюжок, у якому першим стоїть " баранець".
За сигналом " хвостики" починають бігти за " баранцем", а той намагається доторкнутися лозинкою (скакалкою) до останнього в ланцюжку гравця. Для цього " баранець" то прискорює, то сповільнює біг, повертається то праворуч, то ліворуч або й зовсім зупиняється. " Хвостики" намагаються не " відриватися" від свого ведучого й стараються уникнути його дотику. Той, до кого баранець доторкнувся або хто " відірвався" від ланцюжка, вибуває з гри. Перемагає той, хто найдовше протримався " хвостиком". Потім він стає " баранцем".
2.Бездомний заєць
 
 Гравці, крім двох, стають парами у коло (обличчям один до одного), взявшись за руки. Один із гравців - " заєць", другий - " вовк". " Заєць", який тікає від " вовка", ховається в середину пари. Той, до кого " заєць" став спиною, стає " безпритульним зайцем". Якщо " вовкові" вдається догнати " зайця", вони міняються ролями.

3. Бій півнів
   На землі (підлозі) креслять коло діаметром 2 м. Гравців ділять на дві команди, і вони стають у дві шеренги біля кола одна проти одної. Капітани посилають по одному гравцю зі своїх команд у коло. Кожен із цих гравців стає на одну ногу (другу піднімає), руки кладе за спину. За сигналом " півні" починають виштовхувати плечем і тулубом один одного з кола, причому намагаються не оступитись. Кому це вдається, стає переможцем і виграє одне очко для своєї команди. Гра триває доти, поки всі не побувають у ролі півнів. Виграє команда, гравці якої більше разів були переможцями.
  Якщо учасник, який перебуває в колі, стає на обидві ноги, його вважають переможеним. Якщо ж під час виштовхування обидва гравці вийдуть з кола, перемога нікому не присуджується, а на їхнє місце стає наступна пара. Під час поєдинку не дозволяється забирати руку з-за спини.Цю гру можна проводити й без розподілу на команди. Гравці за бажанням виходять в середину кола на змагання. Переможець залишається, а проти нього виходить новий гравець, який бажає помірятися силою. Потрібно стежити за правилами гри. Гравцям забороняється виштовхувати один одного руками. Гра сприяє розвитку сил, спритності, кмітливості, здатності до самооцінки, вміння оцінювати сили товаришів, а також вчить наполегливості у досягненні мети.
4. Білки, жолуді, горіхи
   Дітей розподіляють на трійки. Вони беруться за руки і утворюють кола на всій території майданчика. Кожен гравець у колі дістає назву: " Білка", " Жолудь", " Горіх". Одного з дітей вибирають ведучим. На виклик вчителя " Горіхи! ", " Білки! ", або " Жолуді! " діти швидко міняються місцями в різних колах, а ведучий намагається зайняти місце в одній із трійок, дістаючи назву гравцям, який вибув. Учень, що залишився без місця, стає ведучим. Перемагають діти, які жодного разу не були в ролі ведучого.
5. Бузьки
   Усі учасники гри малюють собі кола діаметром 1 м (можна використати гімнастичні обручі) і стають у них на одній нозі. Учитель говорить: " Бузьки полетіли! ". Всі учасники гри бігають по майданчику, махають " крилами".
Учитель забирає одне " гніздо" і говорить: " Бузьки прилетіли! ". Всі учасники займають будь-які " гнізда" і стоять на одні нозі. Хто не має " гнізда" і не може стояти на одній нозі - вибуває з гри.
6. Виклик номерів
   Усі гравці діляться на дві команди і стають в одну шеренгу. У кожній команді вчитель рахує по порядку всіх гравців. Потім називає номер. Гравці, у який цей номер, виконують рухові дії (наприклад, біжать, перестрибують...). Команда, гравець, якої першим виконає рухову дію, отримує очко.
7. Вище землі
    Гравці довільно займають місця на майданчику чи у спортивному залі. Вибирають ведучого. За сигналом ведучий намагається догнати когось із гравців і доторкнутись до нього рукою. Цей гравець, до якого доторкнулись, зупиняється і голосно говорить: " Я ведучий! " Щоб не впіймав ведучий, можна стати " вище землі" (тут у пригоді стануть гімнастичні лави, драбини, кінь, козел, перекладина, бруси і т.д.). Стояти " вище землі" можна 5 секунд, потім знову треба перебігати. Коли гравець стає " вище землі", ведучий відходить від нього на 2 м і говорить: " Раз, два, три з цього місця зійди! ", і гравець має перебігти з цього місця на інше.
8. Вітер і флюгер
  
Вчитель спершу з'ясовує, чи знають учні, де північ, південь, захід і схід, а потім пропонує їм таку гру. Вчитель — " вітер", учні — " флюгери". Коли вчитель говорить: " Вітер дме з півдня", " флюгери" повертаються на південь і витягують руки вперед (долоні разом). Коли вчитель каже: " Вітер дме зі сходу" — " флюгери" повертаються на схід. Якщо вчитель говорить: " Буря", " флюгери" обертаються на місці, " штиль" - усі завмирають. Гру проводять у швидкому темпі. Переможцем вважають того, хто зробить найменше помилок.
9. Влучи м'ячем
    Діти шикуються в коло на майданчику, у центрі стоїть учень із маленьким м'ячем у руках. Він підкидає м'яч угору і називає ім'я будь-кого з дітей. Усі швидко розбігаються, а учень, ім'я якого назвали, намагається спіймати м'яч. Як тільки учень спіймав або взяв м'яча, він голосно вигукує: " Стій! ". Усі зупиняються, а ведучий кидає м'яча у будь-кого, намагаючись влучити в ноги. Той, у якого влучили, стає ведучим. Якщо йому не вдається влучити у когось з гравців, то він швидко піднімає м'яча, бере його в руки і знову вигукує " Стій! " дітям, які в цей час тікають від нього. Якщо ведучому не вдасться за три кидки в кого-небудь влучити, гра повторюється спочатку.
10. Влучи у мішень
    Учні утворюють дві команди і стають на протилежних сторонах майданчика. Кожний гравець тримає в руках малий м'яч, всередині майданчика лежить великий м'яч. Вчитель дає сигнал, після чого всі водночас кидають свої м'ячі у великий м'яч, намагаючись зсунути його на бік суперника. Коли м'яч буде зрушено, гравці збирають свої м'ячі й стають на місця; гра продовжується.
Виграє команда, яка більше разів зрушить м'яч суперника.























ІГРИ ДЛЯ РОЗВИТКУ УВАГИ

«Земля, вода, повітря»

Учасники гри стають у коло. У центрі - ведучий. Кидаючи м'яч кому-небудь з учнів, він вигукує одне з трьох слів: «земля», «вода», «повітря». Якщо ведучий говорить: «Земля», той, хто спіймав м'яч, повинен назвати якусь свійську тварину; якщо говорить: «Вода» - гравець називає якусь рибу, «повітря»- птаха. Якщо ведучий вигукне: «Вогонь! » - усі учасники гри повинні розмахувати руками. М'яч при цьому ніхто не ловить. Ведучий сам піднімає м'яч з землі, і гра триває. Неуважні виходять з кола.

«Заборонений рух»

Усі гравці стають у коло. Керівник також стає з гравцями у коло. Він пропонує повторювати за ним усі рухи, за винятком «забороненого», який встановлюється керівником. Хто з учасників гри помилиться, той робить крок уперед або штрафується.

«Подивись і запам'ятай»

Учасники розподіляються на дві команди. Гравці однієї дивляться в одну сторону, а гравці іншої - стоять до них спиною і дивляться у протилежну. Кожен гравець за ЗО секунд повинен запам'ятати все, що бачив перед собою, і розповісти. Потім команди міняються місцями. Виграє команда, яка набирає більше очок.

«Їстівне, неїстівне»

Учитель називає будь-який предмет. Якщо він їстівний - учень піднімає руки вперед, якщо неїстівний - розводить руки в сторони. Завдання вчителя - виявити найуважніших.

 «Визнач орієнтир»

Всі учасники гри знаходяться в такому місці, звідки відкривається широкий простір для огляду. Керівник заздалегідь встановлює декілька орієнтирів (перекладина, ворота і т. д.), віддаль до яких учні повинні визначити кроками. Перемагає гравець, який найбільш точно визначить відстань до предметів.

«Визнач час»

Після бігу, з переходом на спокійну ходьбу по колу, учні повинні виз­начити відрізок часу (45-60 сек.) за сигналом вчителя. Діти під кожен крок починають подумки підраховувати час. Визначивши проміжок часу, учень робить крок в сторону і зупиняється. Переможуть тільки уважні і точні.

«Клас, струнко! »

Вчитель стоїть обличчям до дітей, які вишикувались в одну шеренгу. Він подає різні команди. Команда виконується тільки тоді, коли вчитель перед нею говорить слово: «Клас! » Той, хто помиляється, робить крок уперед, але продовжує брати участь у грі. Гра триває до 3 хвилин.


Поделиться:



Последнее изменение этой страницы: 2019-04-09; Просмотров: 328; Нарушение авторского права страницы


lektsia.com 2007 - 2024 год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! (0.011 с.)
Главная | Случайная страница | Обратная связь