Архитектура Аудит Военная наука Иностранные языки Медицина Металлургия Метрология
Образование Политология Производство Психология Стандартизация Технологии


Повчальний характер образу Пузиря колись і сьогодні (за комедією Карпенка-Карого “Хазяїн”)



 

План ведення диспуту

1. Соціальний статус, матеріальне становище героя.

2. Якою людиною був Пузир:

а) щодо розумових здібностей;

б) щодо ділових якостей;

в) щодо працездатності?

3. Чи реалізував герой позитивні задатки своєї особистості і як саме?  

4. Що є визначальним у ставленні “хазяїна” до своїх помічників, робітників, друзів, рідних і самого себе?

5. Як сприймає читач і глядач амбітність Пузиря, його переконаність у власній чесності і одночасну неперебірливість у пошуку шляхів наживи? Чи викликає це певні асоціації з нашим часом, з позицією “нових українців”?

6. Рівень загальної культури, духовного розвитку і національної свідомості колишнього небагатого Терешка і заможного Терентія Гавриловича.

7. Розкрити символічний зміст ситуації, коли при критичному стані здоров’я найбільше підійшли для господаря носилки з-під гною.

8. Як правильно продовжити висновок про ідейну спрямованість твору: “Не соромно бути бідним чи багатим, але соромно і негідно людини...”

 

Рекомендована література

 

1. І. Карпенко-Карий. Вибрані п’єси.- К.: Дніпро, 1976.

2. Корифеї українського театру.- К., 1982.

3. Падалка Н. І. Вивчення творчості І. Карпенка-Карого (І. Тобілевича) в школі.- К.: Рад. школа, 1971.

4. Пільгук І. І. Карпенко-Карий (Тобілевич).- К.: Молодь, 1976.

5. Садовський М. Мої театральні згадки. - К., 1956.

6. Скрипник І. Іван Карпенко-Карий (Іван Карпович Тобілевич). – К., 1960.

7. Тобілевич С. Мої стежки і зустрічі. - К., 1957.

8. Франко І. Іван Тобілевич (Карпенко-Карий) // Франко І. Зібр. творів: у 50 т. - К., - 1982, -
т. 37.

9. Цибаньова О. Літопис життя і творчості І. Карпенка-Карого (І. Тобілевича).- К., 1967.

 

 


Додаток 1

ПАМ’ЯТКА СТУДЕНТОВІ

Опорні плани з літератури

І. План біографії письменника

 

1. Чим характерна історична епоха, в яку жив письменник?

2. Сім’я, в якій формувався і розвивався його внутрішній світ.

3. Де, коли і яку освіту здобув?

4. Роль книги в його самовихованні. Книга у вашому духовному становленні.

5. Життєві віхи біографії (дати). Скласти опорний конспект у вигляді хронологічної таблиці.

6. Люди, з якими спілкувався, дружив.

7. Що любив і що ненавидів письменник?

8. Естетичний ідеал письменника (його уявлення про справедливий соціальний лад, гармонійно розвинену людину, прекрасні стосунки між людьми). Ваш ідеал у житті.

9. Творча праця письменника (жанрове багатство, публіцистика, переклади).

10. громадянська активність. Ваша життєва позиція.

11. Нагороди письменника за життя, посмертна слава, вшанування пам’яті.

12. Життя письменника. Який поштовх воно дало мені для роздумів над своїм життям?

13. Питання теорії літератури: портрет, естетичний ідеал.

 

ІІ. План-висновок “Значення творчості письменника”

 

1. Історична необхідність появи письменника (чиї і які традиції продовжив).

2. Що незвичайне, сподвижницьке було в його біографії? Чого воно мене навчило?

3. Жанрове, тематичне багатство та ідейне спрямування його творів.

4. особливості й індивідуальність стилю, неповторність художнього таланту.

5. Риси новаторства. Що нового вніс у розвиток вітчизняного мистецтва та світової культури?

6. Який автограф залишив письменник у вашій читацькій біографії, у вашому духовному світі?

 

ІІІ. План аналізу ліричного твору

 

1. Життєві обставини, за яких був написаний твір.

2. Мотив і жанр поезії.

3. Якими художніми засобами та віршованим розміром передано роздуми і почуття ліричного героя.

4. Ваші роздуми й почуття, навіяні поезією.

 

IV. План аналізу прозового твору

1. Життєва основа (правда) оповідання, повісті, роману тощо.

2. Тема, проблематика твору.

3. Конфлікт (соціальний, побутовий, психологічний).

4. Ідея твору.

5. Сюжет і композиція (експозиція, зав’язка конфлікту, розвиток дії, кульмінація, розв’язка конфлікту).

6. Образи-персонажі, дійові особи, герої (головні й другорядні), епізодичні; позитивні і негативні.

7. Позасюжетні елементи:

- назва твору, її роль у розумінні теми та ідеї;

- присвята, епіграф;

- описи (пейзаж, портрет; інтер’єр);

- відступи (ліричні, публіцистичні, філософські, історичні).

8. Мова художнього твору; звукова особливість мови; лексичні й синтаксичні засоби художньої мови, тропи; віршування (якщо це поема).

 

V. План аналізу драматичного твору

1. Жанр драматичного твору (комедія, трагедія, драма, трагікомедія).

2. Тема, ідея, розвиток дії п’єси.

3. Образи – персонажі.

4. Роль ремарок у розгортанні дій у творі.

5. Питання теорії літератури: ява, дія, ремарка, комедія, трагедія, драма, трагікомедія.

 

VI. План-характеристика літературного персонажа

1. Місце персонажа у творі.

2. Роль портрета в розкритті психологічного стану та характеру персонажа.

3. Засоби змалювання й світогляд персонажа.

4. Формування й світогляд персонажа.

5. Мета в житті персонажа та шляхи до неї.

6. Внутрішній світ персонажа, його привабливість чи потворність.

7. Виховне значення образу.

Додаток 2


Поделиться:



Последнее изменение этой страницы: 2019-04-09; Просмотров: 275; Нарушение авторского права страницы


lektsia.com 2007 - 2024 год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! (0.02 с.)
Главная | Случайная страница | Обратная связь