Архитектура Аудит Военная наука Иностранные языки Медицина Металлургия Метрология Образование Политология Производство Психология Стандартизация Технологии |
Реконструкція помпейського будинку. Верхній будинок - з одним перистилем, нижній - з двома.
Почуттям спокійного буття віє від помпейських будинків, їхніх перестилів: будинки, з фасаду не оброблені, всередині набувають привабливого вигляду завдяки прикрасам у вигляді фресок і мозаїк. Контрастом одноповерховим будинкам багатих людей були багатоповерхові будівлі, що здавалися – в них жили прості бідні римляни, плебеї. 2). Декоративний живопис Оздоблення будівель. Упровадження бетону дало змогу робити стіни гладенькими. Такі стіни оздоблювали фресками, а стіни та підлогу – мозаїками. Вони добре дійшли до нашого часу завдяки трагічним подіям. 79 року сталося виверження вулкану Везувій. Потоки гарячої лави та шар попелу вкрили три міста: Помпеї, Стабії та Геркуланум. Лише частина жителів врятувалася. Більше 200 років розкопують Помпеї. В житлах, дворах, на вулицях все збереглося під шаром лави так, як у хвилини трагедії. У печах лежав хліб, на столах стояв обід, у крамницях виставлено товари. Багато пам’яток мистецтва та побуту відкрито тут. Помпеї були багатим містом. Тут мали свої вілли римські аристократи. Так, в одному з будинків виявлено мозаїчне панно. З дрібних шматочків різнобарвного мармуру викладено сцену битви Олександра Македонського з Дарієм. Це копія грецької картини ІУ ст.. до н.е., що не збереглася. Стіни багатьох будинків у Помпеях було прикрашено фресковими малюнками. На них зображені сцени з міфів, ритуали, орнаменти. Мистецтво мозаїки за римського часу набуло високого поширення та досконалості. З перенесенням акценту на інтер’єр і з’явленню парадних кімнат у будинках на основі грецької традиції розроблялась система стінних розписів. Приклади помпейських розписів знайомлять з основними рисами античної фрески, виконаній по мокрому тиньку (штукатурці). За характером помпейські фрески прийнято розділяти на чотири групи, що умовно названі стилями. Стіни римських будинків зсередини вкривались фресками, вивченими здебільшого на прикладі Помпей, Геркуланума і Стабій. Німецький вчений Август Мау в 1882 році запропонував розподіл помпейських фресок на 4 стиля. Пізніше, з відкриттям інших пам’яток, ця класифікація була розширена на весь римський стінопис. Стилі стінопису. 1. Інкрустаційний або структуральний (150—80 рр. до н. е.) — характеризується рустом (кладка або облицювання стін каменями з грубою, опуклою лицьовою поверхнею) і розписом, що імітує облицювання мармуровими плитами. Виник під впливом мистецтва еллінізму, часто зустрічаються репродукції грецьких картин. Ця техніка живопису була найбільш широко розповсюджена серед громадських будівель, ніж в житлових будинках. В цій техніці стіни вкривались блоковою кладкою (opus quadratum), що імітувала облицювання мармуровими плитами, яка називалась crusta, від яких і пішла назва «інкрустаційний стиль». Іноді в деяких будинках для прикрашення стін використовувались рельєфні елементи з гіпсу.
|
Последнее изменение этой страницы: 2019-04-10; Просмотров: 273; Нарушение авторского права страницы