Архитектура Аудит Военная наука Иностранные языки Медицина Металлургия Метрология
Образование Политология Производство Психология Стандартизация Технологии


Інвентар і матеріали для оформлення вітрин



Вітринний інвентар являє собою пристосування і пристрої, які служать для показу товарів у вітрині, а також для рекламного викладення їх в торго­вому залі магазину.

Сучасний вітринний інвентар - це стійки, стелажі, підставки, столики, спеціальне пристосування і установки для показу товарів, бюсти, напівбюс-ти, манекени, напівманекени, плоскі манекени, силуети і т.п.

Інвентар є допоміжним засобом оформлення вітрин. Раціональна конс­трукція і правильне використання інвентарю дозволяють оформлювачу про­демонструвати особливості виставлених у вітрині товарів, а глядачеві - лег­ко оглянути їх. Крім того, ретельно спроектований і сконструйований інвентар полегшує працю і економить час, що затрачується декоратором на оформ­лення вітрини, а також сприяє тривалому збереженню якості виставлених товарів.

Вітринний інвентар повинен бути простим, легким, зручним для показу товарів, а також універсальним в застосуванні. Малопомітний інвентар доз­воляє декоратору так оформити вітринну експозицію, щоб увага покупців зосереджувалася безпосередньо на самому товарі.

Матеріалами для вітринного інвентарю служать дріт, силікатне та орга­нічне скло, дерево, фанера, шпон, шаруватий пластик, картон, столярні та стружкові плити, поролон, пінопласт, полістирол.

Весь вітринний інвентар можна поділити за призначенням, конструкці­єю і характером виготовлення.


 


264


265


За призначенням вітринний інвентар буває універсальний і спеціалізова­ний.

Універсальний інвентар використовують для показу у вітринах продо­вольчих та непродовольчих товарів різних груп. До універсального інвента­рю відносяться підставки, гірки і т.д.

Спеціалізований інвентар відповідає особливим вимогам, що пред'явля­ються до показу у вітрині товарів певних груп. До нього відносяться манеке­ни, бюсти, стійки, підставки і т.п.

За конструкцією вітринний інвентар може бути нерозбірним, збірно-ро­збірним і складаним. Збірно-розбірний інвентар являє собою, як правило, ко­мплект деталей, з яких декоратор за своїм розсудом може скомплектувати необхідні йому пристосування - підставки різних розмірів, гірки і т.п. Розбі­рними роблять також манекени.

Збірно-розбірний і складаний інвентар зручний тим, що його можна ви­користовувати навіть в порівняно невеликій вітринній коробці, неважко збе­рігати і транспортувати, оскільки і в складеному, і в розібраному виді він займає небагато місця.

За характером виготовлення вітринний інвентар поділяють на індивіду­альний і типовий.

Індивідуальний інвентар, виконаний в одному або кількох примірниках за ескізом художника-декоратора, служить для оформлення якої-небудь од­нієї певної вітрини магазина.

Типовий інвентар виготовляється виробничими рекламними підприємс­твами (комбінатами, майстернями) поштучно або в комплектах і, як прави­ло, відрізняється простотою конструкції.

Найбільш поширеним видом вітринного інвентарю є підставки. Вони різноманітні за призначенням, конструкцією, розмірами, матеріалом і спо­собом виготовлення.

Універсальні вітринні підставки нерідко випускають у вигляді наборів-конструкторів. Вітринний конструктор, як правило, складається з різних за формою і розмірами скла і держателів для їх кріплення. Держателі виготов­ляють з металу, дерева, полістиролу, оргскла, дроту.

Дротяні держателі роблять у вигляді ніжок, триніг, які служать опорою для підставок-столиків і підставок-полиць, а також у вигляді кронштейнів, що використовуються для кріплення одного скла до іншого, опорних дета­лей в формі літери П, контурних кубів і призм. За допомогою таких держате­лів легко збираються скляні призми, куби та інші фігури, що є складовими елементами вітринних конструкцій. Металеві держателі і опорні конструкції забарвлюються нітрофарбою в нейтральні тони.

266


Дерев'яні держателі виконують у вигляді планок з прорізами, в які вста­новлюється скло. Нарівні з дерев'яними застосовують також пластинки-дер­жателі з органічного скла і полістиролу. Вони відрізняються тим, що завдяки прозорості цих матеріалів вітринні підставки стають менш помітними. Ціка­ві варіанти оформлення вітрин можна створювати і за допомогою забарвле­них в різні кольори дерев'яних підставок, столиків, надзвичайно різноманіт­них за формою і розмірами. Міцність і стійкість конструкції дозволяють використовувати такі підставки-столики для показу порівняно важких това­рів, наприклад радіоприймачів, магнітофонів і т.п.

До універсальних підставок відносяться також різні грати, драбинки, куби, прямокутники, які виготовляють з стального дроту, забарвлені нітро­фарбою.

Універсальністю застосування і простотою конструкції відрізняються вітринні підставки, що збираються з металевих прутків і дерев'яних кубів та куль з отворами. їх можна використати для показу капелюхів, парасольок, предметів галантереї.

Невеликі за вагою і розмірами товари іноді демонструють у вітрині на підвісках. Для дрібних галантерейних і канцелярських товарів, наприклад, використовують підвіски у вигляді рамок з переплетеннями з капронових ниток, між якими вставляються або вплітаються зразки виробів.

Крім універсальних конструкцій для демонстрації тканин, жіночої і чо­ловічої білизни, взуття, годинників, краваток, рукавичок, панчіх, парасоль­ок, олівців, різних продовольчих товарів застосовуються спеціалізовані підставки і пристосування. Великою різноманітністю відрізняються, наприк­лад, підставки для показу взуття, рукавичок, чоловічих шкарпеток, косинок і т.п.

Рекламні виробничі комбінати випускають також цілий ряд спеціалізо­ваних підставок для демонстрації продовольчих товарів: кондитерських ви­робів, консервів, круп, овочів і фруктів. Широке поширення отримали, на­приклад, дротяні підставки-кошики, а також кульки і кошики зі шпону (деревної стружки), укріплені на дротяних або дерев'яних опорах.

Особливе місце серед вітринно-виставкового інвентарю займають мане­кени, напівманекени, бюсти, торси, головки. їх застосування дозволяє успіш­но рекламувати у вітринах одяг, тканини, головні убори, ювелірні вироби, білизну.

Сучасні манекени відрізняються оригінальністю конструкції, витончені­стю скульптурного виконання, стрункістю, своєрідністю художніх рішень. Шарнірні пристрої, знімні елементи, окремі деталі, виконані з пластичних матеріалів, дозволяють декораторам відповідно до задуму оформлення віт­рини надавати манекенам ті або інші природні динамічні пози.

267


При виготовленні манекенів, напівманекенів, торсів використовують ' легкі і міцні матеріали - полістирол, поролон, дріт, металеві прутки і т.п. Оформлення манекенів, напівманекенів, бюстів частіше за все стилізоване, забарвлення - однотонне.

Останнім часом широке поширення отримали надувні манекени, пере­ваги яких безперечні. По-перше, такі манекени набагато легші і дешевші, ніж манекени, виготовлені з інших матеріалів. По-друге, при зберіганні надув­ний манекен займає мало місця. І, по-третє, для його установки потрібний тільки насос.

Матеріалом для виготовлення манекена може служити і щільний кар­тон. Зробити такий манекен за готовими викрійками може кожний дизайнер або навіть продавець, що займається оформленням вітрин. Для цього не по­трібно ні спеціального приміщення, ні спеціального обладнання.

Картонні манекени легкі, досить міцні і зручні для показу товарів як у вітрині, так і в торговому залі. На них можна демонструвати блузки, білиз­ну, плаття, а також плащі і легкі демісезонні пальта.

При оформленні вітрин застосовуються також плоскі фігури та силуетні манекени.

Силуети вирізають з фанери, щільного картону або пінопласту, а потім розфарбовують або обтягують тканиною. На таких манекенах демонстру­ють, як правило, легке жіноче плаття і білизну.

Білі силуети з пінопласту дозволяють декоратору скористатися при оформленні вітринної експозиції ефектом тіней, що в поєднанні з освітлен­ням вітрин створює оригінальні форми виставки.

З метою залучення уваги до товарів-новинок, а також при оформленні сюжетних вітрин застосовують динамічні пристрої. Це - різні підставки для товарів, що обертаються, рухомі ляльки, що гойдаються або коливні декора­ції і т.п.

Крім інвентарю і пристосувань для показу товарів, при оформленні віт­рин використовуються також екрани, макети, картуші, панно та інші деко­ративні елементи, що виконується за ескізами і кресленнями художників і декораторів-оформлювачів художньо-декоративними майстернями і реклам­ними комбінатами.

Частково пристосування для показу товарів, а також необхідні декора­тивні елементи виготовляють самі декоратори-оформлювачі з фанери, папе­ру, поролону, пінопласту, дроту, фольги і т.п. Наприклад, з дроту і мотузки, покритих гіпсом, створюють оригінальні підставки і декорації, з гофровано­го картону - стенди, різні макети, з дерев'яних рейок і звичайного шпагату або шматка сіті - підвіски для товарів і т.п.

268


Гофрований картон, папір, капронові і нитяні сіті служать також для виготовлення і драпірування задників вітрини, екранів. Для цих же цілей за­стосовують однотонні бавовняні і льняні тканини, перфоровані деревинні плити, шаруватий пластик, декоративну полімерну плівку.

При декоруванні вітрин використовують, крім того, такі підручні мате­ріали, як стружка, гравій, мармурова крихта, осколки дзеркала і т.п. Напри­клад, в залежності від задуму оформлювача та особливостей товарів, що де­монструються, підлогу вітрини засипають кольоровими стружками, піском, черепашками або вистилають мохом; новорічні вітрини прикрашають сні­жинками з білого паперу, пінопласту, фольги, крихтою з битих ялинкових різнокольорових куль.

При оформленні вітрин широко застосовують капронові нитки, за до­помогою яких декоратори кріплять товари, елементи оформлення до стелі і стін вітринної коробки, а також кравецькі та канцелярські шпильки, невели­кі цвяхи, шурупи, клейку стрічку.

До матеріалів, що застосовуються при виготовленні вітринного інвента­рю і декорацій, потрібно віднести також фарби, туш, крейду, клей.

Відбір товарів для вітрини

Ефективність впливу вітринної експозиції на перехожих і відвідувачів магазинів багато в чому залежить від правильного відбору товарів для пока­зу їх у вітринах.

Відбір товарів визначається головним чином тими цілями, які ставлять­ся в кожному конкретному випадку перед вітринною виставкою. У залежно­сті від поточних задач розвитку товарообороту, необхідності стимулювати попит покупців на ті або інші товари, при оформленні вітрин можуть перес­лідуватися наступні основні цілі:

? ознайомлення населення з асортиментом наявних товарів і надання покупцям допомоги в їх виборі;

? широке рекламування якого-небудь одного товару або групи това­рів;

? рекламування товарів-новинок;

? стимулювання попиту на супутні товари, а також створення комп­лексного попиту на товари, пов'язані спільністю споживання.

У першому випадку вітрина, яку заповнюють великою кількістю това­рів, являє собою так звану вітрину-каталог. Як правило, для оформлення такої вітрини відбирають по одному (якщо предмети великі) або декілька зразків товару кожного найменування, моделі, забарвлення і т.п. Наприклад, нитки для вітрини галантерейного магазину потрібно підібрати всіх кольорів і від-

269


тінків, що є в продажу , розташувавши їх у вітрині за колірною гамою, каст­рулі та інші посудно-господарські вироби доцільно показати у всій різнома­нітності розмірів і т.п.

Вітрини-каталоги найбільш прийнятні для невеликих магазинів, що торгують товарами масового попиту, наприклад продовольчими товарами, галантереєю, посудно-господарськими, канцелярськими та іншими товара­ми.

На підприємствах роздрібної торгівлі з широким асортиментом товарів прагнення показати у вітрині зразки всіх товарів, що є в продажу, приводить до захаращення вітрин, що ускладнює покупцям ознайомлення з окремими з них і не дає їм відповіді на питання: які новинки з'явилися в магазині? Увага людини, що оглядає таку вітрину, розсіюється, і вона, природно, не може зосередити її ні на одному із виставлених зразків. У результаті така насичена вітринна експозиція втрачає свій рекламний вплив на покупців. Крім того, немає необхідності рекламувати у вітрині товари масового споживання, які доступні в продажу повсюди. Потрібно прагнути показати у вітринах перед­усім ті вироби або продукти, які може рекомендувати покупцям саме дане торгове підприємство.

Якщо ставиться мета широкого рекламування товару якого-небудь од­ного виду, то оформлюється одпотоварна вітрина. У такій вітрині демонст­руються, наприклад, радіоприймачі, фотоапарати або годинники різних ма­рок.

Однотоварні вітрини найбільш характерні для спеціалізованих магази­нів. Однак, їх доцільно оформляти і в магазинах з широким асортиментом товарів різних видів при наявності кількох вітринних вікон.

Якщо потрібно викликати додатковий попит на товари, супутні това­рам основного асортименту, або створити комплексний попит на предмети, застосування або споживання яких відбувається одночасно, використовують комплексні або ансамблеві вітрини. В одній вітрині можна демонструвати, наприклад, такі товари, пов'язані між собою спільністю попиту або застосу­вання, як головні убори, рукавички і кашне; туфлі, панчохи і т.п. Ансамблева вітрина може являти собою також виставку предметів чоловічого туалету -підібрані в тон пальта, костюми, сорочки, капелюхи та інш.

При відборі товарів для оформлення будь-якої вітрини надзвичайно ва­жливо правильно встановити кількість зразків, які можуть бути показані в даній вітрині одночасно. У кожному конкретному випадку ця кількість зале­жить від мети, яку переслідує торгове підприємство, рекламуючи у вітрині той або інший товар, від композиційного задуму оформлення вітринної екс­позиції, розмірів і форми вітринної коробки. Кількість зразків які можна по­казати у вітрині, залежить і від розміру самого товару.

270


Якщо вітрина невелика, а предмети, які повинні бути в ній виставлені, порівняно великі, то слідує обмежитися одним-трьома зразками. Наприклад, у вітрині магазину електротоварів досить показати усього один холодиль­ник, магазину радіотоварів - два-три телевізори чи радіоприймачі.

Дрібні предмети, такі, наприклад, як вироби з порцеляни, скло, парфю-мерно-косметичні і галантерейні товари, виставляють у вітрині в кількості від трьох до дев'яти примірників одного найменування, маючи в своєму роз­порядженні їх групи. Переважніше, щоб число предметів в кожній групі було непарним (3, 5, 7, 9).

Виставляти у вітрині багато однорідних або абсолютно однакових пре­дметів недоцільно, оскільки це може привести тільки до перевантаження віт­ринної експозиції, але аж ніяк не буде свідчити про багатство асортименту товарів в даному магазині.

Вітрини, переобтяжені товарами, не виконують своєї рекламної ролі. Точно так само не залучає уваги глядачів і вітрина, де виставлені одноманіт­ні товари. Дуже важливо, щоб у вітринах магазинів були показані тільки продукти і вироби, наявні в продажу, оскільки покупець має право вимага­ти, щоб йому продали товар, який він побачив у вітрині. Тому, якщо товар розпроданий, його зразки необхідно з вітрини зняти. Коли у вітрині вистав­ляються вироби, тільки намічені до масового випуску, поруч з такими зраз­ками треба вмістити рекламну карту з текстом, що пояснює покупцям мету показу цих товарів.

Швидкопсувні продукти можна демонструвати лише у вітринах з холо­дильним обладнанням або при умові частої зміни зразків товарів. Якщо ж не можна забезпечити ці умови, то замість натурального товару можна вистав­ляти муляжі. Однак, користуватися при оформленні вітрин бутафорією і му­ляжами слід лише у виняткових випадках.

Оформлення вітринної виставки

Мистецтво оформлення вітрини полягає в правильному використанні простору вітринної коробки та умілій побудові композиції. Композиція (від лат. compositio - розташування, складання, з'єднання) - побудова твору мис­тецтва, розташування основних його елементів і частин в певній системі і послідовності.

Експозиція у вітрині повинна просторово ділитися на передній, середній і задній плани, тобто одні предмети потрібно розташовувати ближче до скла, інші - в глибині вітрини. За допомогою фону, який створюється додаткови­ми екранами, можна змінювати зорове сприйняття глибини вітрини, її про­порцій, масштабів.

271


Вітринна експозиція товарів покликана вирішувати три основні задачі. Перша задача полягає в тому, щоб привернути увагу перехожих до вітрини, друга - примусити їх оглянути товарну виставку і третя - спонукати глядачів придивитися до деяких із виставлених зразків більш уважно. Як правило, при оформленні вітрини ці задачі вирішуються послідовно при умові пра­вильного використання різних прийомів композиції.

Щоб привертати увагу перехожих, вітрина повинна бути помітною. Це досягається шляхом створення композиційного центра вітрини, який кидає­ться в очі глядачеві насамперед, а потім вже його увага перемикається на інші елементи експозиції в порядку їх значущості. Вітрина, де окремим час­тинам надається однакове значення, ніколи не сприймається як гармонійне ціле: вона лише втомлює око людини, створюючи у нього враження плута­нини і безладдя.

Центр композиції повинен лежати в площині, що знаходиться на рівні очей людини середнього зросту, тобто на відстані 150-165 см від рівня землі.

Композиційним центром можуть бути та або інша частина вітрини, той або інший товар, або декоративний елемент.

Досягти помітності вітрини допомагає також використання контрастів, частіше за все колірних. Наприклад, для того, щоб пляма, яка утворена гру­пою товарів, плакатом або яким-небудь декоративним елементом, притягу­вала погляд, її роблять контрастною по відношенню до навколишніх товарів і загального фону. Того же ефекту можна досягти і за допомогою світлового контрасту. Він досягається застосуванням у вітрині вузького променя світла (іноді кольорового), який направляють на окрему дільницю експозиції або окремий предмет.

Може бути використаний також контраст руху і нерухомості. Для цього застосовуються різні динамічні установки - підставки, що обертаються з то­варами, рухомі фігури і т.п.

Щоб примусити глядача оглянути вітринну експозицію, необхідно пра­вильно розташувати і згрупувати товари та елементи оформлення, слідуючи при цьому найважливішим правилам композиції, прийнятим в декоративно­му мистецтві. При оформленні вітрин керуються трьома основними принци­пами композиційного угрупування товарів і декоративних елементів.

Перший принцип - дотримання рівноваги (балансу). Найпростішим ви­дом рівноваги є симетрія: однакові або схожі між собою за об'ємом або зов­нішнім виглядом предмети розташовують в суворій відповідності по обидві сторони від уявної середньої лінії. Таку рівновагу прийнято називати формальною.

На практиці частіше за все застосовують асиметричну рівновагу. У цьо­му випадку великий предмет, наприклад розташований з лівого боку вітри-

272


ни манекен, на який надіте пальто, «урівноважується» групою дрібних пред­метів (капелюх, рукавички, кашне, сумка і т.п.), які розміщуються на правій стороні вітрини.

Другий принцип - забезпечення стійкості. Стійкість вітринної експози­ції досягається звичайно розширенням основи виставки, а також розташува­нням великих предметів в нижній частині вітрини і у віддаленні від глядача. Приклад такої стійкості - піраміда.

Третій принцип - дотримання ритму. У композиційному рішенні оформ­лення вітрини ритм являє собою повторення контурів окремих предметів або груп товарів, а також відстаней між окремими предметами або їх групами, лініями складок і т.п.

При показі однорідних за розмірами предметів, як правило у вітринах продовольчих товарів, найчастіше застосовують піраміди. Так, консервні банки, пачки крупи, цукру, коробки з кондитерськими виробами і подібни­ми товарами виставляють у вітрині частіше за все у вигляді однієї, трьох або п'яти пірамід.

Для показу взуття, галантереї, парфумерії або таких продовольчих то­варів, як овочі, риба, м'ясо, бакалія, використовують лінійні угрупування. Перевага викладки товарів лініями полягає в тому, що товари заповнюють лише нижню частину вітрини і перехожі мають можливість бачити інтер'єр магазина.

Детально оглянути окремі зразки товарів, виставлені у вітрині, допома­гають такі прийоми їх викладення, які дозволяють підкреслити особливості і якості товарів, що представляють найбільший інтерес для покупців. В одних випадках - це міцність виробу, в інших - його витонченість, обробка і т.п.

Зразки товарів у вітрині не треба розташовувати в неприродному поло­женні, показувати в незвичайних ракурсах або використовувати як декора­тивний елемент оформлення вітрин. Наприклад, невдалим є показ косинок або шкарпеток у вигляді кошика або ножів і виделок, які створюють складні орнаменти і т.п.

Чималою мірою рекламний ефект вітринної виставки залежить і від оформлення ярликів цін на товари, що рекламуються. Стиль оформлення і розташування цінників у вітрині повинні в повній мірі відповідати загально­му композиційному рішенню експозиції товарів.

Важливу роль у впливі вітрини на покупців грає колірне рішення її оформ­лення. Колір залучає глядачів до вітрини, допомагає їм оглядати експозицію товарів, посилює емоційний вплив вітрини.

Вітринна виставка товарів, включаючи і її декоративне оформлення, може бути одноколірною, тобто витриманою в одній колірній гамі, скажемо, від

273


світло-блакитного до темно-синього тону або від світло-пісочного до темно-коричневого. За таким принципом показують у вітрині однотонні тканини, головні убори, взуття, жіночу трикотажну білизну.

Колірне оформлення вітрини можна побудувати і на поєднанні додат­кових кольорів, наприклад червоного і зеленого, жовтого і фіолетового, а також різних відтінків тих кольорів, які в спектрі слідують один за одним: блакитного і зеленувато-блакитного, зеленого і жовто-зеленого і т.п. В та­ких колірних сполученнях демонструють одяг і предмети туалету, тканини, вироби з синтетичних матеріалів і пластичної маси.

У деяких випадках, оформлюючи вітрину, вдаються до так званої наси­ченої комбінації фарб, що складається з безлічі різних кольорів. Однак, при цьому всі кольори повинні бути або тільки теплих, або тільки холодних то­нів.

Багатоколірними можуть бути вітрини з галантерейними товарами, іг­рашками, ювелірними та художніми виробами і т.п.

Вибір колірного рішення оформлення визначається рамками вітрини і характером товарів, що демонструються. Світлі тони на маленькій площі дають відчуття простору і підкреслюють виставлені предмети. На невеликих поверхнях добре виглядають м'які тони з точками іншого кольору, нанесе­ними по всьому полю. Контрастні кольори в одній вітрині справляють спри­ятливе враження, коли окремі тони представлені в різних кількостях і один з них домінує.

За характером оформлення вітрини бувають товарними, товарно-деко­ративними і безтоварними. У свою чергу, товарно-декоративні вітрини мо­жуть мати тематичне і сюжетне оформлення.

Товарна вітрина - найбільш простий і поширений вид вітрин. Вона слу-жить для нагадування покупцям про добре відомі їм вироби і продукти масо­вого попиту.

У товарній вітрині виставляють тільки товари і цінники до них. Ніяких декоративних елементів при оформленні вітрин такого типу не застосову­ють. Цінники, як правило, використовують цифрові, набірні. Прикладом товарної вітрини може служити вітрина-каталог. Товари в ній викладають рядами або комплексними групами. У внутрішньомагазинних шафах-вітри-нах їх розміщують на полицях; у вуличних вітринах для цього застосовують самий простий вітринний інвентар - підставки-столики, підставки-етажер-ки, ступінчасті подіуми і т.п.

Товарно-декоративна вітрина відрізняється від товарної тим, що викла­дення товарів в ній доповнюють декорації і бутафорія.

Оформлення товарно-декоративних вітрин частіше за все буває тематич-


ним. Теми можуть бути найрізноманітнішими в залежності від призначення, особливостей товарів, характеру купівельного попиту. Теми залежать і від сезону, а також можуть ув'язуватися з важливими подіями в житті міста, рес­публіки або країни, знаменними датами і ювілеями.

Оформлення вітрин з товарами сезонного призначення може бути прис­вячене, наприклад, наступним темам: «Здрастуй, літо» (літній одяг і взуття), «Скоро до школи» (канцелярські та шкільно-письмові товари) та інш. Як декоративні елементи, що характеризують той або інший сезон, в подібних вітринах можна використовувати великоформатні фотографії із зображен­ням літнього відпочинку або сценок із шкільного життя і т.п.

Якщо вітрина знайомить покупців з новими товарами, то вона може бути оформлена, наприклад, на такі теми, як «Ваші добрі помічники» (прилади побутової техніки), «Обід з двох блюд - за 15 хвилин» (харчові концентра­ти), «Концертний зал у Вашому будинку» (стереофонічні магнітофони) і т.д. В цих випадках виставлені зразки забезпечують плакатами з відповідним текстом або невеликими картами, на яких приводяться основні дані про якість і особливості нових виробів або продуктів. При цьому передусім розкрива­ють ті якості товару, які не можна визначити за його зовнішнім виглядом, наприклад міцність забарвлення нової тканини, смак, поживну цінність про­дуктів і т.п. В тексті можуть бути описані особливості технології приготува­ння продукту або виробництва виробу, а також дане обгрунтування різниці в цінах на однорідні товари.

Крім коротких пояснювальних текстів в тематичній вітрині доречно ро­змістити невеликий плакат з рекламним лозунгом. Текст такого лозунгу по­винен бути помітним, коротким, щоб запам'ятовувався. Не треба ускладню­вати тексти, але не можна і спрощувати. Штамповані, стандартні лозунги-заклики, такі, наприклад, як «Кращий подарунок», «Корисний про­дукт» і т.п., не досягають мети.

Рекламний лозунг, розміщений у вітрині, повинен містити оригінальну думку про товар. Це примусить перехожих зупинитися і оглянути вітрину. Наприклад, «Нове плаття - це хороший настрій», «Косметика зробить Вас молодшою», «Дари золотої осені».

Іншим різновидом товарно-декоративних вітрин є сюжетна вітрина.

Завдяки сюжетному оформленню вітрина перетворюється на своєрідну сцену, на якій «розігрується» дія, так чи інакше пов'язана з товаром, що ре­кламується. Це може бути, наприклад, жанрова сценка, герої якої демонст­рують можливості використання товару ( «Туристи на привалі» - вітрина магазину «Спорт і туризм» або «Квартет» з байки І.Крилова - в магазині музичних товарів).


 


274


275


У сюжетних вітринах, як правило, складні декорації, манекени, ляльки, силуети, фігури людей і тварин в русі.

Сюжетні вітрини частіше за все оформлюють в магазинах, що торгують дитячими товарами та іграшками. Тут використовують сюжети популярних дитячих книг, фільмів, казок, пісень.

Безтоварні вітрини відрізняються тим, що при їх оформленні викорис­товують тільки декоративні елементи (плакати, макети, панно, квіти). Такі вітрини оформлюють, як правило, до святкових дат або до знаменних подій в житті країни.

Повсюдно безтоварне оформлення практикується в магазинах, вітрини яких не пристосовані для товарного викладення (вітринні коробки невеликої глибини, розташовані дуже високо над рівнем тротуару), а також в магази­нах, що мають так званий відкритий фасад.


Поделиться:



Последнее изменение этой страницы: 2019-03-22; Просмотров: 417; Нарушение авторского права страницы


lektsia.com 2007 - 2024 год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! (0.061 с.)
Главная | Случайная страница | Обратная связь