Архитектура Аудит Военная наука Иностранные языки Медицина Металлургия Метрология
Образование Политология Производство Психология Стандартизация Технологии


Алтарники покидают вечернию службу только после того как Священник благословит всех молящихся в храме.




БОЖЕСТВЕННАЯ ЛИТУРГИЯ

Заранее с вечера принято заготавливать вино, воду и облачения для священнослужителей. Утром перед литургией готовят пять богослужебных просфор (4 с крестом и одну богородичную), вино утром не должно быть ледяным и даже холодным, а прохладным, кипятим воду, готовим кадило, почищенное с вечера (зажигаеть плитку за 5 минут до началоа службы, а уголь с началос читения часов), за 15-20 минут зажигаются лампады, не забудте открыть северные и южные врата, кипятим чайник, готовим воду, кувшын, блюдо и полотенце для омовения рук священника, запивку для причастников, рядом с престолом ставится аналой.

Читаются 3 и 6 часы.

По окончанию чтения 3-го часа подаётся кадило диакону или священнику для каждения покровцов, воздуха и алтаря. Зажыгаются напрестольные свечи. Открывается катапетасма (завеса).

Перед окончанием чтения 3 часа, кадило подать у жертвенника для каждения покровцов. Алтарник становится между горним местом и жертвенником рядом с жертвенником - лицом к Священнику, правой рукой снизу берёт кадило и протягивает окрытое кадило Священнику, а левую отводит назад, чтобы цепочка и поднятая крышка кадила не мешало кадить звездицу, 2 покровца, воздух (обвивается вокруг протянутого закрытого кадила). После этого обычно подать кадилопри этом поцеловать правую десницу (руку) Священника. Подать свечу для зажжения напрестольных свячей. Священник кадит алтарь и уходит кадить храм - ждать у южных врат, чтобы принять кадило.

Диакон: Благослови, владыко.

Иерей: Благословено Царство…

Включается паникадило

…Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков.

Хор: Аминь.

Диакон: Миром Господу помолимся.

Хор: Господи, помилуй.

Великая ектения

Диакон: Миром Господу помолимся.

Хор: Господи помилуй. (На каждое прошение.)

О Свышнем мире и спасении душ наших, Господу помолимся.

О мире всего мира, благостоянии Святых Божиих Церквей и соединении всех, Господу помолимся.

О святем храме сем и с верою, благоговением и страхом Божиим входящих в онь, Господу помолимся.

О великом Господине и Отце нашем Святейшем Патриархе (имярек), и о Господине нашем, Преосвященнейшем митрополите (или: архиепископе, или: епископе) (имярек), честнем пресвитерстве, вo Христе диаконстве, о всем причте и людех, Господу помолимся.

О Богохранимей стране нашей, властех и воинстве ея, Господу помолимся.

О граде сем [или: о веси сей; если в монacmыpe, то: о святей обители сей], всяком граде, стране и верою живущих в них, Господу помолимся.

О благорастворении воздухов, о изобилии плодов земных и временех мирных, Господу помолимся.

О плавающих, путешествующих, недугующих, страждущих, плененных и о спасении их. Господу помолимся.

О избавитися нам от всякия скорби, гнева и нужды, Господу помолимся.

Заступи, спаси, помилуй и сохрани нас, Боже, Твоею благодатию.

Пресвятую, Пречистую, Преблагословенную, Славную Владычицу нашу Богородицу и Приснодеву Марию, со всеми святыми помянувше, сами себе и друг друга, и весь живот наш Христу Богу предадим.

Хор: Тебе, Господи.

Иерей: Яко подобает Тебе всякая слава честь и поклонение, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков.

Хор: Аминь.

Иерей: Яко подобает Тебе всякая слава, честь и поклонение, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков.

Хор: Аминь.

Антифоны изобразительные

Первый антифон

Антифоны поются попеременно правым (I) и левым (3) хорами Антифоны на литургии бывают трех родов: праздничные, изобразительные и вседневные (будничные).

Праздничные антифоны поются в праздники: Преображение, Воздвижение, Рождество Христово, Неделя ваий, на Пасху и во всю пасхальную седмицу, на Вознесение и в День Пятидесятницы (Святой Троицы). Они представляют собой стихи из псалмов и пророчеств с припевами и напечатаны в службах указанных праздников.

Изобразительные антифоны (псалмы 102, 145 и Блаженны — Мф. 5, 3-12) поются чаще всего, именно: в воскресные дни, в дни праздников с великим славословием, полиелеем и бдением, к предпразднства, попразднства и отдание больших праздников, в дни всей Пятидесятницы и в седмичные дни, когда в службе данного дня или в Типиконе указано читать на “блаженнах” из канона святого или праздника (напр.: На литургии, блаженна апостола, песни 3-я и 6-я [19 июня]).

Вседневные антифоны (они напечатаны после изобразительных, ) положено петь в будни, если в службе данного дня нет указания, подобного приведенному выше.

1. Благослови, душе моя, Господа./ Благословен еси, Господи. / Благослови, душе моя, Господа, / и вся внутренняя моя Имя святое Его.

2. Благослови, душе моя, Господа, / и не забывай всех воздаяний Его.

Очищающаго вся беззакония твоя, / исцеляющаго вся недуги твоя.

Избавляющаго от истления живот твой, / венчающаго тя милостию и щедротами.

1. Исполняющаго во благих желание твое: / обновится, яко орля, юность твоя.

2. Творяй милостыни Господь, / и судьбу всем обидимым.

1. Сказа пути Своя Моисеови, / сыновом Израилевым хотения Своя.

2. Щедр и милостив Господь, /долготерпелив и многомилостив.

1. Не до конца прогневается, / ниже в век враждует.

2. Не по беззаконием нашим сотворил есть нам, / ниже по грехом нашим воздал есть нам.

Яко по высоте небесней от земли, / утвердил есть Господь милость Свою на боящихся Его.

2. Елико отстоят востоцы от запад, / удалил есть от нас беззакония наша.

1. Якоже щедрит отец сыны, / ущедри Господь боящихся Его.

2. Яко Той позна создание наше, / помяну, яко персть есмы.

1. Человек, яко трава дние его, / яко цвет сельный, тако оцветет.

2. Яко дух пройде в нем, / и не будет, / и не познает ктому места своего.

1. Милость же Господня от века и до века / на боящихся Его.

2. И правда Его на сынех сынов, / хранящих завет Его, / и помнящих заповеди Его / творити я.

1. Господь на небеси уготова Престол Свой, / и Царство Его всеми обладает.

2. Благословите Господа, ангели Его, / сильнии крепостию, творящии слово Его, / услышати глас словес Его.

1. Благословите Господа, вся силы Его, / слуги Его, творящии волю Его.

2. Благословите Господа, вся дела Его, /на всяком месте владычества Его.

1. Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

2. И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Благослови, душе моя, Господа, / и вся внутренняя моя, имя святое Его. / Благословен еси, Господи.

Ектения малая

Диакон: Паки и паки миром Господу помолимся.

Хор: Господи, помилуй.

Заступи, спаси, помилуй и сохрани нас, Боже, Твоею благодатию.

Хор: Господи, помилуй.

Пресвятую, Пречистую, Преблагословенную, Славную Владычицу нашу Богородицу и Приснодеву Марию, со всеми святыми помянувше, сами себе, и друг друга, и весь живот наш Христу Богу предадим.

Хор: Тебе, Господи.

Иерей: Яко Твоя держава, и Твое есть Царство, и сила, и слава, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков,

Хор: Аминь

Иерей: Яко Твоя держава и Твое есть Царство, и сила и слава, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков.

Хор: Аминь. Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Во время второго антифона зажигается пономарская свеча

Второй антифон

1. Хвали, душе моя, Господа. / Восхвалю Господа в животе моем, / пою Богу моему, дондеже есмь.

2. Не надейтеся на князи, на сыны человеческия, / в них же несть спасения.

1. Изыдет дух его, / и возвратится в землю свою: / в той день погибнутвся помышления его.

2. Блажен, емуже Бог Иаковль помощник его, / упование его на Господа Бога своего.

1. Сотворшаго небо и землю, / море и вся, яже в них.

Хранящаго истину в век, / творящаго суд обидимым, / дающаго пищу алчущим.

Господь решит окованныя, / Господь умудряет слепцы.

2. Господь возводит низверженныя, / Господь любит праведники.

1. Господь хранит пришельцы, / сира и вдову приимет, / и путь грешных погубит.

2. Воцарится Господь во век, / Бог твой, Сионе, в род и род. И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Песнь Господу Иисусу Христу

Зажигается свеча. Во время " Единородный Сыне. .." со свечёй стать на горнем месте, лицом к югу.

Единородный Сыне и Слове Божий, Безсмертен Сый, / и изволивый спасения нашего ради / воплотитися от Святыя Богородицы и Приснодевы Марии, / непреложно вочеловечивыйся; / распныйся же, Христе Боже, смертию смерть поправый, / един Сый Святыя Троицы, / спрославляемый Отцу и Святому Духу, спаси нас.

 

Ектения малая

Диакон: Паки и паки миром Господу помолимся.

Хор: Господи, помилуй.

Заступи, спаси, помилуй и сохрани нас, Боже, Твоею благодатию.

Хор: Господи, помилуй.

Пресвятую, Пречистую, Преблагословенную, Славную Владычицу нашу Богородицу и Приснодеву Марию, со всеми святыми помянувше, сами себе, и друг друга, и весь живот наш Христу Богу предадим.

Хор: Тебе, Господи.

Иерей: Яко Твоя держава, и Твое есть Царство, и сила, и слава, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков,

Хор: Аминь

Иерей: Яко благ и Человеколюбец Бог еси, и Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков.

Хор: Аминь.

Третий антифон. Блаженны

Алтарники берут свечи

(“Блаженны” поют с тропарями из Октоиха или Минеи, или Триоди.)

1. Во Царствии Твоем помяни нас, Господи, / егда приидеши во Царствии Твоем.

На 12

1. Блажени нищий духом, / яко тех есть Царство Небесное.

2. Блажени плачущии, / яко тии утешатся.

На 10

1. Блажени кротции, / яко тии наследят землю.

2. Блажени алчущии и жаждущии правды, / яко тии насытятся.

На 8

1. Блажени милостивии, / яко тии помиловани будут.

2. Блажени чистии сердцем, / яко тии Бога узрят.

На 6

1. Блажени миротворцы, / яко тии сынове Божии нарекутся.

Алтарники крестятся, кланяются на горнее место, потом предстоятелю, друг другу и идут впереди священнослужителей.

Блажени изгнани правды ради, / яко тех есть Царство Небесное.

На 4

1. Блажени есте, егда поносят вам, / и изженут, и рекут всяк зол глагол на вы, лжуще Мене ради.

2. Радуйтеся и веселитеся, / яко мзда ваша многа на небесех.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Антифоны вседневные (будничные)

Антифон 1-й

1. Благо есть исповедатися Господеви. Молитвами Богородицы, Спасе, спаси нас.

2. Благо есть исповедатися Господеви, / и пети имени Твоему, Вышний. Молитвами Богородицы, Спасе, спаси нас

1. Возвещати заутра милость Твою, / и истину Твою на всяку нощь. Молитвами Богородицы, Спасе, спаси нас

2. Яко прав Господь Бог наш, / и несть неправды в Нем. Молитвами Богородицы, Спасе, спаси нас

1. Слава Отцу и Сыну и Святому Духу: Молитвами Богородицы, Спасе, спаси нас

2. И ныне и присно и во веки веков. Амин. Молитвами Богородицы, Спасе, спаси нас

Антифон 2-й

1. Господь воцарися, в лепоту облечеся. Молитвами святых Твоих, Спасе, спаси нас.

2. Господь воцарися, в лепоту облечеся, / облечеся Господь в силу, и препоясася. Молитвами святых Твоих, Спасе, спаси нас

1. Ибо утверди вселенную, / яже не подвижится. Молитвами святых Твоих, Спасе, спаси нас

2. Свидения Твоя уверишася зело: / дому Твоему подобает святыня, Господи, в долготу дний. Молитвами святых Твоих, Спасе, спаси нас

Слава, и ныне:

Песнь Господу Иисусу Христу

Единородный Сыне и Слове Божий, Безсмертен Сый, / и изволивый спасения нашего ради / воплотитися от Святыя Богородицы и Приснодевы Марии, / непреложно вочеловечивыйся; / распныйся же, Христе Боже, смертию смерть поправый, / един Сый Святыя Троицы, / спрославляемый Отцу и Святому Духу, спаси нас.

Антифон 3-й

1. Приидите возрадуемся Господеви, / воскликнем Богу Спасителю нашему. Спаси ны, Сыне Божий, / во святых дивен сый, поющия Ти: аллилуиа.

2. Предварим лице Его во исповедании, / и во псалмех воскликнем Ему: Спаси ны, Сыне Божий, / во святых дивен сый, поющия Ти: аллилуиа.

1. Яко Бог Велий Господь, / и Царь Велий по всей земли. Спаси ны, Сыне Божий, / во святых дивен сый, поющия Ти: аллилуиа.

2. Яко в руце Его вси концы земли, / и высоты гор Того суть. Спаси ны, Сыне Божий, / во святых дивен сый, поющия Ти: аллилуиа.

1. Яко Того есть море, и Той сотвори е, и сушу руце Его создаете. Спаси ны, Сыне Божий, / во святых дивен сый, поющия Ти: аллилуиа.

Вход с Евангелием.

Дьякон заходит в алтарь, открывает Царские врата, вместе со священником крестится и целует престол и берёт Евангелие, алтарники в этот момент крестится с ними синхронно, кланяется, горнему месту, священнику. В момент перехода священника от престола к горнему месту идут к северным вратам. Когда священник с диаконом тоже направятся к вратам, открывают северную дверь и по амвону проходют до царских врат, затем сворачивают к аналою и становятся перед ним спиной к народу, когда священник зайдёт в алтарь, а потом благословит народ, алтарники заходят через южные врата. В алтаре понамари проходят до горнего места, крестится, кланяется горнему месту, священнику и проходят, чтобы поставить свечи на место.

На Блаженных священник крестится, целует Престол, берёт Евангелие идет вокруг Престола. На Горнем месте алтарник крестится с ним синхронно, кланяется Горнему месту, священнику и идут к северным вратам. Когда священник проходит Жертвенник, открывает дверь и по амвону проходит до середины, напротив царских врат сворачивает к аналою, спускается с амвона и становится перед ним спиной к народу, свечу ставит слева от себя. Священник с Евангелием заходит в алтарь, выходит целовать иконы на вратах – поцеловав икону Спаса, благословляет и поворачивается целовать икону Богородицы, а алтарник в этот момент (через амвон, т.е. середину) заходит в южные врата. В алтаре пономарь проходит к северным вратам, чтобы поставить свечу на место и затушить.

Диакон: Господу помолимся.

Господи, помилуй.

Диакон (возглашает): Премудрость, прости.

Входное

( в таком виде это песнопение поется во все обычные воскресенья, на Пасху и все дни пасхальной седмицы. Вместо слов “воскресый из мертвых” в будни поется “во святых Дивен сын”, а на праздники — по смыслу праздника, как указано в Типиконе, Минеях, Триодях: на Рождество — “рождейся от Девы”; на Крещение — “во Иордане крестивыйся”; на Вознесение — “вознесыйся ко славе” в Пятидесятницу и в День Святого Духа — “Спаси ны. Утешителю Благий”; на Преображение — “преобразивыйся на горе”; на Воздвижение — “плотию распныйся”; в Неделю ваий — “возседый на жребя”. В праздники Богородицы — “молитвами Богородицы”. Праздничные входные стихи поются и в дни попразднства, до отдания.)

Хор: Приидите, поклонимся и припадем ко Христу. Спаси Сыне Божий, воскресый из мертвых, поющия Ти: аллилуиа.

Тропари и кондаки

[ При архиерейском служении: когда архиерей кадит, хорпоет : Ис полла эти, дэспота. (На многая лета, господин).

Перед Трисвятым: Тон дэспотин кэ архиерэа имон, Кирие филатте. (Господина и архиерея нашего, Господи, сохрани).

Ис полла эти, дэспота. (Трижды).

При хиротонии:

Святии мученицы, иже добре страдавше и венчавшеся, / молитеся ко Господу/ спастися душам нашим.

Слава Тебе, Христе Боже, / апостолов похвало и мучеников веселие, / ихже проповедь Троица Единосущная.

Исаие, ликуй, / Дева име во чреве, / и роди Сына Еммануила, / Бога же и человека. Восток имя Ему; / Егоже величающе, / Деву ублажаем.

Аксиос, аксиос, аксиос, (Достоин).

Кирие, элеисон (или: Господи, помилуй). (Трижды)}

Иерей: Яко Свят еси, Боже наш, и Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно.

Диакон: И во веки веков.

Хор: Аминь.

Перед Трисвятым готовится кадило. Если алтарник читает Апостол, то держа его перед собой, на Трисвятом выходит на Горнее место, когда священник будет там, говорит: " Благослови владыко святый Апостол прочести" , если в храме присутствует архиерей, то " Благослови Преосвященнейший (или Высокопреосвященнейший) владыко..."

Трисвятое

На Трисвятом подаётся кадило слева на Горнем местепри этом поцеловать правую десницу (руку) Священника.

(В праздники Рождества Христова, Богоявления, в Лазареву и Великую субботы, во все дни пасхальной седмицы и в период Пятидесятницы вместо Трисвятого поется: “Елицы во Христа крестистеся, во Христа облекостеся. Аллилуиа”. В праздник Воздвижения Креста Господня и в Неделю крестопоклонную поется: " Кресту Твоему покланяемся, Владыко, и Святое Воскресение Твое славим)

Если 1 алтарник, то до благословения Апостола подает кадило или ставит подвеску с кадилом в алтаре ближе к священнику (около Престола слева).

Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас. (Трижды)

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь. Святый Безсмертный, помилуй нас.

Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Бессмертный, помилуй нас.


Поделиться:



Популярное:

  1. A. Какой заголовок подходит к данному тексту?
  2. Automobiles Gonfaronnaises Sportives (AGS) — французская автогоночная команда и конструктор, выступавшая в ряде гоночных серий, в том числе в Формуле-1.
  3. BIM как частный случай PLM. Жизненный цикл продукта, жизненный цикл строительного проекта.
  4. I) индивидуальная монополистическая деятельность, которая проявляется как злоупотребление со стороны хозяйствующего субъекта своим доминирующим положением на рынке.
  5. I. Какое из данных утверждений выражает основную идею текста?
  6. I. Логистика как системный инструмент.
  7. I. Понятие как форма мышления
  8. I. Предмет, метод и специфика административного права как отрасли права
  9. I. СИНДРОМЫ ПОРАЖЕНИЯ ПРОДОЛГОВАТОГО МОЗГА.
  10. I. Теоретические основы использования палочек Кюизенера как средство математического развития дошкольников.
  11. I. Флагелляция как метод БДСМ
  12. II. В каком абзаце есть ответ на поставленный вопрос.


Последнее изменение этой страницы: 2017-03-09; Просмотров: 1092; Нарушение авторского права страницы


lektsia.com 2007 - 2024 год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! (0.047 с.)
Главная | Случайная страница | Обратная связь